Dziś będzie lekko, przyjemnie i nietypowo! Bo katalogi nie zawsze muszą służyć do prezentacji oferty firmy, jak te, które znasz ze sklepów z meblami i wyposażeniem wnętrz albo supermarketów.
Format broszury szytej czy katalogu klejonego doskonale sprawdzi się w rolach bezpośrednio niezwiązanych z handlem, ale w pewien sposób z nim połączonych, ponieważ – jak pokażą zaprezentowane przykłady – przedmiotem sprzedaży stanie się tutaj pasja do konkretnego tematu, dobre samopoczucie za sprawą koloroterapii, a nawet marka własna! Czytaj dalej i sprawdź, czy kupujesz te pomysły. 🙂
Zin
Zin to niewielka objętościowo, niezależna publikacja, tworzona przez grupy miłośników jakiegoś zjawiska, kierowana do osób o podobnych zainteresowaniach. Ziny potrafią mieć od kilku do kilkunastu stron objętości i zwykle występują w formie broszury o formacie klasycznego magazynu, choć nie zawsze jest to reguła. Ile pomysłów tyle różnorodnych projektów, a kilka z nich znajdziesz poniżej.
Zin dla osób, dla których samba to cały świat!
Więcej tutaj.
Zin poświęcony sztuce, zaprojektowany przez Inês Ferreirę.
Cały projekt dostępny tutaj.
Zin o kobietach, nie tylko dla kobiet.
Więcej tutaj.
Kolorowanka
Kolorowanka wychodzi spoza schematu “książeczki dla dzieci”, a jej współczesne zastosowania (narzędzie wykorzystywane w technikach relaksacyjnych lub pobudzających kreatywność albo materiał powstały w wyniku działań csrowych firm) odmienia myślenie o tym formacie, który może być doskonale zaadaptowany na kanwie katalogu. Trzy kreatywne przykłady poniżej.
Kolorowanka wykorzystywana w procesie terapii.
Kolorowanka relaksacyjna dla dorosłych i jednocześnie katalog spiralowany w nietypowej odsłonie.
Połączenie kolorowanki i komiksu w jednym. Katalog szyty doskonale odnajduje się w tego typu projektach!
Więcej tutaj.
Miejski przewodnik
Tutaj kolejne interesujące zastosowanie. Możliwość wykorzystania mniejszego formatu i niewielkiej objętości sprawia, że katalog – szczególnie szyty – doskonale sprawdzi się w roli drukowanego przewodnika – miejskiego lub dowolnego innego. 🙂
Piękny i poręczny przewodnik, zaprojektowany przez Salmę Ali Alkadi
Więcej tutaj.
Publikacja firmowa
A ta może mieć rozmaite formy! Od rocznego raportu, po gazetkę firmową. Przy większych objętościach sprawdzi się katalog klejony (jak na przedstawionym poniżej przykładzie), dla “mniej treściwych” publikacji dobry będzie katalog szyty.
Więcej o projekcie tutaj.
Portfolio
Promocja marki własnej jest równie ważna działania marketingowe dużej firmy. W końcu to takie jednoosobowe przedsiębiorstwo, więc wymaga odpowiedniej prezentacji przed potencjalnymi klientami i biznesowymi partnerami. A kiedy działa się w branży kreatywnej, to w zasadzie must have dla każdej osoby, która szuka nowych zleceń.
Przykład osobistego portfolio Jolandy van Rooyen, wykorzystujący formułę drukowanego katalogu klejonego.
Zobacz cały projekt.
Zainspirowało cię któreś z nietypowych zastosowań katalogów? Własny projekt przelejesz na papier tutaj.
Przeczytaj również: