Wiem, że żyje się za pieniądze, a nie dla pieniędzy. ALE. Jeśli jest szansa, by oszczędzać – grzechem byłoby nie skorzystać. Dziś opiszę kilka sposobów, dzięki którym można nieco zaoszczędzić na druku. Zerknij – może znajdziesz coś dla siebie, a jeśli już je wszystkie znasz, to punkt dla Ciebie.
Druk offsetowy czy cyfrowy? Oto jest pytanie
Dylemat częsty jak sinice nad polskim morzem😉. Czy wybrać dość drogi (przynajmniej w niskich nakładach), ale precyzyjny druk offsetowy, czy druk cyfrowy (opłacalny przy małych i średnich nakładach). Całe szczęście jest odpowiedź i to dość prosta – tzn. cyfrowy druk w jakości offsetu. Pozwala on uzyskać jakość b. zbliżoną do offsetu, także w niskich, spersonalizowanych nakładach. Tadam!:)
Nie marnuj miejsca!
Brzmi banalnie, jednak rozmieszczenie treści bywa kluczowe. Dotyczy to zarówno rozłożenia jej na materiale reklamowym, jak i na samym arkuszu.
W przypadku rozmieszczania treści należy oczywiście zachować czytelny układ i odpowiednie światło między wersami, akapitami i literami. Jednak wszystko z umiarem. Klient prawdopodobniej chętniej sięgnie po katalog mający kilka, niekoniecznie kilkanaście stron. Dobrze rozplanuj treść – tak, aby nie pozostawiać niezagospodarowanych miejsc – dodaj małe bloki tekstu, ramki i wyróżniki.
Czy wiesz, że?
Podobno przeprowadzono badania, które wskazały najbardziej wydajne fonty – czyli te, które zajmą najmniej miejsca (/zużyją najmniej tuszu). W zwycięskiej czwórce znalazły się: Calibri, Century Gothic, Ecofont i Verdana. Sama zamiana Ariala na Century Gothic przełożyła się na około 30% mniejsze zużycie tuszu.
Jeśli mowa o miejscu, b. istotna jest impozycja – czyli rozmieszczenie użytków na arkuszu. Podczas planowania druku, rozważ wydruk na Arkuszu Plano – gdzie możesz umieścić wiele różnych materiałów i to w różnorodnych formatach. Możliwość druku na różnorodnym podłożu, w tym dekoracyjnym, i dowolność w planowaniu treści – sprawią, że zyskasz kilka cennych punktów w kategorii złotej szalotki😉
Gramatura papieru ma znaczenie
Owszem, gramatura jest istotna, jednak nie zawsze im wyższa, tym lepsza. W przypadku częstych, wysokonakładowych publikacji zdecydowanie lepiej sprawdzi się niepowlekany papier o niskiej gramaturze. Taki wybór nie tylko zmniejszy koszt nakładu, ale też wagę przesyłki i koszty recyklingu.
Jeśli planujesz zamówić gazetki reklamowe, broszurę informacyjną lub notesy – zdecydowanie opłaca się wybrać papier offsetowy o gramaturze 90 g. To nie tylko ekonomiczne, ale też praktyczne (po takim podłożu można pisać) i dość ekologiczne (ułatwia segregację).
Wierność popłaca – tak mi dopomóż druk
Ok, ok wiem, że to temat rzeka, zawężę więc jej koryto do wierności jednej drukarni. I nie chodzi tu o to, by przemycać reklamę, ale o to, że drukowanie w jednym miejscu zwyczajnie się opłaca (a u nas szczególnie, ale ciii, miałam o tym się nie rozpisywać😉). Opłaca się, bo dołączając do programu partnerskiego, łapie się stałe zniżki, wysyłki no name do zapisanych adresów i historię zamówień, która ułatwia powielenie dawnego nakładu.
No i bezcenny czynnik ludzki, czyli to, że pracownicy Cię poznają, lubią i wiedzą, jak pomóc. Przynajmniej my b. lubimy swoich klientów. Mamy nadzieję, że z wzajemnością!
Do 45 dni urlopu od opłat
Pewnie obiła Ci się o uszy/oczy nasza nowa usługa Pay Later. Dzięki niej dzisiaj możesz zamówić wydruki, a zapłacić za nie nawet za 45 dni.
Wprowadziliśmy ją specjalnie po to, by dać Ci chwilę oddechu od płatności i ułatwić zachowanie płynności – w finansach i zleceniach. Wiemy, że masz różne sytuacje i klientów – i nie zawsze sam otrzymujesz płatność na czas.
Tak bywa i żeby nie dodawać Ci nerwów spowodowanych zaległymi płatnościami – dodaliśmy możliwość urlopu od faktur, czyli skorzystania z Pay Later. Mamy nadzieję, że choć trochę ułatwi Ci to pracę. A zamiast opowiadać, jak to działa – po prostu to pokażę (załączając na życzenia miłych wakacji – dla Ciebie i Twoich faktur)!
1 komentarz
Czy muszę posiadać swoj projekt wizytowki?