Drukowanie nie musi być skomplikowane, szczególnie kiedy masz wsparcie Drukomatu. Przygotowaliśmy dla ciebie listę, która pomoże ci zwinniej poruszać się po świecie druku.
Sposoby na wyszukiwanie
Co drukarnia to obyczaj. Część produktów będzie nazywać się tak samo w każdym miejscu, bez względu na to, gdzie drukujesz, inne mogą być problematyczne, zwłaszcza kiedy zwyczajowo funkcjonują pod różnymi nazwami.
Dobrym przykładem jest katalog, znany również jako folder, broszura, czy magazyn. W Drukomacie mamy dedykowaną kategorię o nazwie Katalogi, więc jeśli korzystasz z pola wyszukiwania na stronie (ikona 🔍) i po wpisaniu słowa “folder” pojawia się komunikat “Nie znaleziono produktu”, spróbuj wpisać “katalog” lub zajrzeć do sekcji Najczęściej zamawiane, w której znajdują się popularne formaty zlecane do druku. Jeśli produkt, którego szukasz, nie jest niszowy, z pewnością odnajdziesz go w tym miejscu.
Warto przeczytać ↓
A co jeśli produkt jest niszowy albo wymaga zastosowania niestandardowych rozwiązań?
Załóżmy, że udało ci się znaleźć produkt, jaki chcesz zamówić — ma nim być katalog szyty, ale projekt nie mieści się w typowych założeniach, ponieważ zakłada zastosowanie kolorowych przekładek z papieru ozdobnego, oddzielających sekcje tematyczne wewnątrz katalogu. Co zrobić w takiej sytuacji?
W drukomat.pl z pomocą przychodzi Dział Zamówień Niesystemowych, czyli wyselekcjonowana jednostka do zadań specjalnych, będąca częścią Biura Obsługi Klienta. Jeśli szukasz czegoś, czego nie ma w podstawowej ofercie Drukomatu albo produkt, który jest w serwisie, wymaga niestandardowych rozwiązań (jak w przykładzie z przekładkami), napisz na adres kalkulacje@drukomat.pl. Jedna z naszych specjalistek — 🙋♀️ Joanna, 🙋♀️ Justyna lub 🙋♀️ Patrycja — w 24h przygotuje dla ciebie wycenę, doradzi w kwestiach technologicznych i pomoże wybrać odpowiedni surowiec, na jakim twój projekt będzie prezentować się najlepiej.
Kreatywne zasoby zawsze pod ręką
Aby projekt mógł trafić do druku, musi najpierw zmaterializować się w fazie koncepcyjnej (co chcę zaprojektować i jak to ma wyglądać) i projektowej (pomysł odwzorowany w programie graficznym). Przystępując do działań poprzedzających druk, warto uzbroić się pełne kreatywnej amunicji źródła inspiracji (zaczynając od Pinteresta i Behance’a) oraz narzędzia i zasoby, ułatwiające projektowanie (banki zdjęć, źródła darmowych fontów, generatory kolorystyczne, etc.).
Protip: możesz dołączyć do naszej tablicy w Trello lub stworzyć własną kompozycję, z zasobami i narzędziami, z których na co dzień korzystasz najchętniej.
A tutaj więcej ↓
Przygotowanie plików do druku
Ile produktów tyle instrukcji przygotowania plików do druku. Kiedy wiesz, gdzie ich szukać to już połowa sukcesu, resztę wyklikasz w Photoshopie lub Illustratorze.
Te 2 tutoriale również mogą ci się przydać ↓
Zaczynasz przygodę z drukiem w drukomat.pl? Zajrzyj do sekcji FAQ, gdzie odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania związane z ofertą produktową, składaniem zamówień oraz technologią druku.
Kreator projektów do druku
Są takie kategorie produktowe jak opakowania lub gadżety, w których stworzysz projekt w momencie zamawiania, używając do tego dedykowanego kreatora. Narzędzie do projektowania przyda się, kiedy nie masz plików przygotowanych wcześniej w programie graficznym. W kreatorze stworzysz projekt“od zera” lub na bazie przesłanych elementów (np. logo czy grafiki).
Więcej informacji o tym, jak projektować w kreatorze znajdziesz tutaj.
Kreator wycen (tworzenie ofert)
Jeśli prowadzisz agencję reklamową, zlecanie druku dla klientów to twoja codzienność. Aby ułatwić ci pracę, dodaliśmy do serwisu łatwy w obsłudze kreator, w którym przygotujesz wyceny bazujące na produktach z oferty drukomat.pl, ale brandowane twoją własną marką.
Kreator znajdziesz w dwóch miejscach — na stronie produktu pod przyciskiem „Dodaj do koszyka” oraz na liście rozwijanej w menu „Mój drukomat.”.
Dowiedz się jak korzystać z kreatora ofert ↓
Optymalizacja kosztów druku
Tanie drukowanie jest możliwe, kiedy znasz sposoby na zoptymalizowanie kosztów druku.
➤ Po pierwsze — planowanie miejsca na użytkach. Jeśli zlecasz więcej niż jeden produkt, np. 3 wzory ulotek i wszystkie mają być wydrukowane na tym samym papierze, sprawdź, czy bardziej nie opłaci się wydruk na arkuszach plano.
➤ Kwestia nr 2 – nakład. Masz pewność, że za jakiś czas wrócisz po dodruk? Od razu zamów więcej — wyjdzie taniej i razem zmniejszymy ślad węglowy, ponieważ kurier przyjedzie tylko raz.
➤ Po trzecie — zwróć uwagę na papier, który często warunkuje koszt druku. Warto chwilę pobuszować w selektorze w trakcie zamawiania, bo trafiają się tam prawdziwe perełki. Jedną z nich znajdziesz tutaj (podpowiedź: Valentinoise 💙).
Więcej sprytnych metod obniżania kosztów druku czeka na ciebie w tym artykule ↓
✍️ Jeśli czegoś w tym poradniku zabrakło lub masz pytania rozwijające którąś z poruszonych kwestii, daj nam znać w komentarzu.
Uważasz artykuł za przydatny? Tak możesz nam podziękować ☺↓