Billboardy i inne nośniki reklamy zewnętrznej często stają po jasnej stronie mocy. Wielki format chętnie wykorzystywany jest w kampaniach informacyjnych i społecznych, a mało co lepiej zakomunikuje to, co mają one do przekazania. Kilka dobrych przykładów znajdziesz w tym artykule.
Co szkodzi tak samo jak papierosy?
„Badania pokazują, że samotność i izolacja potrafi być tak samo szkodliwa dla zdrowia, jak wypalanie 15 papierosów dziennie” – taką informację znajdziemy na plakatach fundacji ALONE przeciwdziałającej samotności osób starszych. Kampania pojawiła się na nośnikach reklamy zewnętrznej w Wielkiej Brytanii.
Zobacz ten produkt: plakat wielkoformatowy
Zamiast papierosów
Walkę z “palącym” problemem postanowił również podjąć McDonald’s. W Indiach pojawiły się plakaty, na których typowe dla papierosów pudełko wypełnione zostało frytkami. Akcja przeprowadzona w czerwcu tego roku w aglomeracjach miejskich miała zachęcać do wspólnego wysiłku na rzecz przyszłości bez papierosowego dymu.
Czy zamiana papierosów na frytki do dobre posunięcie, kiedy w grę wchodzi zdrowie? Można by z tym pewnie dyskutować.
Nośniki reklamy zewnętrznej są również chętnie wykorzystywane w kampaniach wyborczych. Wśród najpopularniejszych formatów poligraficznych przeznaczonych do tego celu znajdują się plakaty, billboardy i banery, choć produktów poligraficznych, które pasują do kategorii wydruki wyborcze, jest zdecydowanie więcej. Zobacz wszystkie.↓
Zamiast frytek
“Zamień niezdrowe jedzenie na zdrowe” – prosty przekaz tekstowy i wymowne ilustracje to siła kampanii zachęcającej do zmiany nawyków żywieniowych. Billboardy i plakaty zostały zaprojektowane dla WHO przez uczniów Szkoły Reklamy w Gizie.
Zobacz: billboardy cyfrowe
Świętuj odpowiedzialnie
4 lipca — Dzień Niepodległości w Stanach Zjednoczonych — to ważne święto w amerykańskiej kulturze. Intensywne świętowanie w tym okresie skutkuje jednak największym odsetkiem śmiertelnych wypadków z powodu jazdy pod wpływem alkoholu. W kampanii przestrzegającej przed wsiadaniem za kółko po spożyciu wykorzystano klasyczne plakaty propagandowe, które mają wywoływać refleksję i wpływać na decyzje pomagające zmniejszyć te negatywne statystyki.
Zobacz: flagi reklamowe
Zwolnij
Nie tylko na trzeźwo, ale również z rozwagą. Kampania Volkswagena zwraca uwagę na problem nieuważnej i zbyt szybkiej jazdy. Skutki nadmiernej prędkości zostały obrazowo zaprezentowane na przykładach, które wcale nie kojarzą się z brawurą. Co się wydarzy, kiedy na liczniku będzie więcej niż 12 km/h? Łatwo sobie wyobrazić.
Dla wspólnego dobra
Z okazji Światowego Dnia Ochrony Środowiska i w myśl wyznawanej filozofii Kyosei oznaczającej „życie i pracę razem dla wspólnego dobra” marka Canon przygotowała kampanię nawołującą do budowania ekologicznej świadomości. Na plakatach pojawiają się zwizualizowane w formie stryczka czynniki duszące planetę — rosnąca ilość odpadów, marnowanie wody oraz zanieczyszczenie powietrza.
Zobacz: plakaty jednostronne
Przeczytaj również ↓
Źródła:
https://www.adsoftheworld.com/campaigns/loneliness-kills
https://www.adsoftheworld.com/campaigns/america-needs-sober-drivers
https://www.adsoftheworld.com/campaigns/stairs-694d939e-3c79-4b66-9e8e-230133c67d1e
https://www.adsoftheworld.com/campaigns/saving-the-earth