Jak projektować kalendarze, aby cieszyły wyglądem i funkcjonalnością przez cały rok? Poznaj 5 praktycznych podpowiedzi.
1. Wybierz sprawdzone formaty
Jeśli wiesz, że twoi odbiorcy co roku z takim samym entuzjazmem reagują na twój kalendarz reklamowy, trzymaj się tego, co sprawdzone i lubiane. Im więcej o swoich klientach wiesz, tym łatwiej będzie ci dopasować optymalny rodzaj i format kalendarza. Masz wśród klientów mechaników samochodowych? Postaw na kalendarz jednodzielny, który w warsztacie zawsze będzie w widocznym miejscu. Prowadzisz szkolenia dla biur księgowych? Pomyśl o kalendarzach książkowych, w których jest sporo miejsca na notatki, harmonogramy i uwagi do ważnego wydarzenia w danym dniu.
Kalendarze trójdzielne, czyli klasyka gatunku
Kiedy mowa o sprawdzonym formatach, w czołówce co roku pojawiają się kalendarze trójdzielne. Są praktyczne, pozwalają planować na kwartał i z uwagi na duże kalendarium — czytelne, nawet kiedy wiszą na odległej od biurka ścianie.
Zapytaliśmy naszą linkedinową społeczność, jaki kalendarz reklamowy w tym roku jest na tapecie. Wyniki nie zaskoczyły. 🙂
![drukomat linkedin](https://www.drukomat.pl/blog/wp-content/uploads/kalendarze-ankieta-1.jpg)
Zobacz post i dorzuć do ankiety swój głos.
Trójdzielne lub jednodzielne inaczej? W tym roku dodaj do projektu wyjątkowe uszlachetnienia w postaci kolorowych folii 3D (w tym holograficznej!) oraz lakieru UV 3D i podkreśl najciekawsze elementy graficzne kalendarza.
✦ Podpowiedź:
Jeśli działasz w branży reklamowej, możesz do zamówienia dobrać kalendarz trójdzielny no name z kaszerowaną główką uszlachetnioną folią soft touch, lakierem strukturalnym UV 3D oraz złotą folią UV 3D. Złocenie znajdziesz też na pleckach kalendarza.✨
![kalendarze premium na rok 2024](https://www.drukomat.pl/blog/wp-content/uploads/no-name-premium-1024x422.jpg)
2. Wpasuj się w graficzne trendy
Jeśli kalendarz ma cieszyć oko cały rok, przed rozpoczęciem projektowania zajrzyj do trendów graficznych 2024. Wybierz kierunek, który najlepiej będzie współgrać z charakterem twojej marki i stwórz design, który będzie aktualny przez 12 miesięcy. Gradientowe kompozycje pięknie wyeksponuje kalendarz ścienny spiralowany. Minimalizm odda kalendarz książkowy. A w eko trendy wpiszą się kalendarze na szarym, przypominającym karton papierze Kraft.
Poznaj trendy graficzne na nadchodzący rok ↓
✦ Podpowiedź:
Według tej reguły możesz projektować swoje firmowe kalendarze co roku, co stanie się elementem rozpoznawczym dla twojej marki, a odbiorcy nie będą mogli doczekać się tego czym zaskoczysz ich w roku kolejnym. Na podobnym mechanizmie Pantone zbudował swój plebiscyt Kolor Roku według Pantone.
Sprawdź jaki kolor królował w 2023 roku ↓
3. Pokaż swoją kreatywność
Działasz w branży kreatywnej lub po prostu lubisz zaskakiwać nietuzinkowymi pomysłami? Kalendarze pozwalają się w tym spełniać! Eksperymentuj z formatami i rodzajami, co roku testuj nowy wariant firmowego kalendarza i sprawdzaj, na które najlepiej reagują odbiorcy. Wiesz, że lubią kalendarze książkowe? Tym razem zaskocz projektem na spirali z lakierowaną okładką albo spróbuj kolorowego nadruku na Krafcie.
![kalendarze książkowe druk](https://www.drukomat.pl/blog/wp-content/uploads/kal1-2.jpg)
![planer 2024 druk](https://www.drukomat.pl/blog/wp-content/uploads/kal2-2.jpg)
Przykład kreatywnej rozkładówki kalendarza książkowego. Projekt: Natalia Hawrylik.
4. Zaprezentuj wartości
Twoja firma wspiera ważne inicjatywy społeczne i prowadzi rozbudowane działania w obszarze CSR? Poinformuj o tym w kalendarzu, który trafi do klientów. Dobrze sprawdzi się tutaj na przykład miesięczna piramidka spiralowana, gdzie na każdej karcie, obok kalendarium możesz umieścić zdjęcie lub opis akcji charytatywnej. Twojej marce bliskie są wartości związane ekologią i dobrem środowiska? Wybierz piramidkę z Kraftu, nawiązując w ten sposób do odpowiedzialnego wyboru surowców w procesie drukowania materiałów marketingowych.
✦ Podpowiedź:
Kraftowe piramidki możesz zapakować w praktyczne torby bawełniane z recyklingu.
5. Stwórz wartość dodaną
Jeśli prowadzisz agencję marketingową lub zajmujesz się sprzedażą, kalendarz możesz zaprojektować tak, aby znalazły się w nim nietypowe święta lub ważne wydarzenia branżowe i konferencje, którymi może być zainteresowany twój klient. Wyobraź sobie, jaka będzie reakcja, kiedy pod datą 3 października, czyli w Światowy Dzień Doświadczeń Klienta, osoba mająca w ręku kalendarz znajdzie od ciebie życzenia! 🙂
Przeczytaj również: