Zebrałam dla Ciebie kolejny bukiet inspiracji i trendów projektowych, które kiełkują w tym roku. Obejrzyj, poczuj i daj się porwać:).
Projekty 2020 – ruch, płynność i głębia
W tym roku wiele projektów krąży wokół RUCHU. Artyści wsłuchują się w niego i próbują go złapać i uchwycić w płaszczyźnie. I tak ożywiane są plakaty, grafiki i animacje. Klasyczne formy są beztrosko ożywiane ruchem, bazgrołami i autorskim komentarze. Słowem – dzieje się!
Wariacja na temat ruchu dotyczy zarówno linii, jak i przesunięć i płynności form. Animacja, izometria i motion design – to trendy, które poruszają i prawdopodobnie będą królować w kolejnych latach.
#Ruch, linie, krawędzie
Twórcy próbują “uchwycić” i przełożyć go na płaszczyznę. Plakaty, okładki i ulotki – czy te ą gotowe na poruszenie? Projektanci podjęli wyzwanie. Efekt? Niektóre projekty płyną, inne za pomocą linii – mocno wystukują rytm. Czy da się pokazać ruch na płaszczyźnie? Odpowiedź brzmi:
#Projekty 3D
W projektach 2020 roku coraz częściej 2D naśladuje 3D. Trójwymiarowe projekty to jeden z najprężniej rozwijających się trendów. Coraz więcej marek „ożywia” swoją komunikację, stosując przestrzenne projekty i animacje.
Ogromnego rozpędu w świecie projektowym nabierają przestrzenne realizacje. Ostre linie ustępują gładkim, miękkim kształtom 3D.
# Rysowanki i nieformalna odwaga
W tym roku twórcy nie obawiają się bazgrać, komentować i bawić konwencją. Dziecięce rysowanki odważnie przełamują patos.
#Rysowanki, animacja i ruch 3D
Powyższe trendy łączą się w tym. Autorski, animowany komentarz i mikrointerakcje. Ten trend łamie konwenanse i z uśmiechem skraca dystans. Gify ożywiają projekty, a ruch nieco je uczłowiecza. Projekty są przyjazne i zabawne, sprawiając, że przekaz jest bardziej osobisty i ludzki.
#Twórczość w czasach zarazy?
Pisząc o trendach na 2020 roku, nie sposób pominąć wpływu pandemii i izolacji społecznej. Owocem tego są odważne formy i kreatywne komentarze artystyczne. No i nie mogę sobie odmówić i na deser podrzucę Ci mocne i trafne podsumowanie Antka Wajdy z cyklu “Obrazy w czasie zarazy”. Trzymaj się zdrowo i niech trendy będą z(a) Tobą!
Sprawdź ich:
https://www.behance.net/gallery/2243752/Glitched-Helvetica
https://www.behance.net/ludovicopincini
https://www.behance.net/gallery/870576/KWERK-font
https://www.behance.net/gallery/92964947/Poster-projects-collection
https://www.behance.net/gallery/94637539/The-Pioneers
https://www.behance.net/gallery/97492095/Tubites-Packaging?
https://www.behance.net/gallery/96322887/Editorial-Commissions
https://www.facebook.com/AntekWajda/
https://www.behance.net/gallery/97425699/Adobe-CC-for-Teams
https://www.behance.net/gallery/80548905/Google-Partner-Stickers
https://www.behance.net/gallery/83622691/INTERFERENCE-Visual-Identity-Redesign
https://www.behance.net/gallery/96322887/Editorial-Commissions
https://www.behance.net/quimmarin
https://www.behance.net/Jaypleroux
https://www.behance.net/gallery/77353653/Illustrated-Beers-Cans-Branding-Packaging-Design
https://www.behance.net/gallery/78357677/Velvet-Coffee-Cups