Wizytówka to jeden z popularniejszych produktów poligraficznych – łatwy do zlecenia nawet dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z poligrafią, a także… na każdą kieszeń! Dziś wizytówki nie tylko pełnią rolę kart biznesowych – można zaadaptować je w projekcie papierowych metek dołączanych do sprzedawanego produktu, karnetów w kawiarnianym programie lojalnościowym czy bilecików z podziękowaniem za zakupy. Za chwilę zobaczysz kilka kreatywnych przykładów takich zastosowań, tymczasem zaczniemy od krótkiego przewodnika po najważniejszych parametrach tego produktu.
Standardowe wymiary wizytówki
Jedną z pierwszych kwestii, jaką będziesz brać pod uwagę przed zamówieniem są wymiary wizytówki. W ofercie drukomat.pl dostępne są 2:
- 85 x 55 mm
- 90 x 50 mm
Kiedy na tapecie jest format wizytówki, warto wspomnieć o jeszcze jednej opcji. Oprócz długości boku możesz również wziąć pod uwagę sposób wykończenia narożników. I tutaj podobnie, znów do wyboru masz 2 opcje:
- kształt prostokątny
- kształt zaokrąglony
Prostokątne narożniki będą kojarzyć się z klasyczną wizytówką, natomiast zaokrąglone krawędzie boków sprawdzą się w projektach nietypowych lub na przykład wizytówkach, które zostały zaadaptowane jako metki na ubrania. Kombinuj, baw się formułą – im będzie ciekawiej, tym łatwiej będzie zapaść odbiorcy w pamięć! A kryteria doboru formatu wizytówki dobieraj do wizji projektu – zachowując tę logikę z pewnością uda ci się stworzyć coś interesującego.
Diabeł tkwi w szczególe, a magia… W papierze!
Rozmiary wizytówek to jedno. Kolejną kwestią jest rodzaj papieru, jaki wybierzesz zanim zlecisz druk wizytówek. Przemyślana decyzja zaowocuje projektem, który będzie spójny wizualnie. Podłoże dobierz do charakteru konceptu. Nieco więcej na ten temat pisaliśmy już w tym artykule:
Najczęściej wybieranym podłożem do druku standardowych wizytówek jest papier kredowy w wersji matowej o gramaturze 350 g, natomiast jeśli zależy ci na efekcie “wow” albo chcesz, aby twoja wizytówka robiła wrażenie produktu poligraficznego w wersji premium, wykorzystaj bogatą ofertę papierów ozdobnych. I tutaj znów, zamiast opisywać jakie rodzaje surowców masz do wyboru, odsyłam cię do poniższego artykułu, w którym opisałam charakterystykę i przeznaczenie tego rodzaju papierów. Jest z czego wybierać!
Podpowiedź:
Jeśli szukasz nietypowego pomysłu, rozważ wybór wizytówki Multiloft. Wyjątkowa grubość tego podłoża (papier złożony z 3 warstw, z czego środkowa może być w innym kolorze) potrafi skutecznie złapać uwagę odbiorcy na dłużej!
Wizytówka z efektem “blink blink”, czyli kilka słów o uszlachetnieniach
Znasz już możliwe wymiary wizytówek, rodzaje wykończenia krawędzi, masz podstawową wiedzę o rodzajach papierów. Czas na uszlachetnienia! Te potrafią naprawdę “podkręcić” projekt. W naszej ofercie znajdziesz:
- lakier UV 3D wybiórczy
- złocenie
- srebrzenie
- folia mat
- folia mat + lakier UV wybiórczy
- folia połysk
- folia soft touch
Jak widać wizytówka może zyskać oryginalny wygląd nie tylko za pomocą nietypowego, rzadkiego papieru. Jest sporo sposobów na uszlachetnienie typowej “kredy” – popularne dla druku wizytówek podłoże, pokryte np. folią soft touch sprawia, że wizytówka nabiera wyjątkowego charakteru. Podobnie będzie ze złoceniem albo srebrzeniem – wyeksponowanie najważniejszych elementów na wizytówce tego rodzaju uszlachetnieniem pomoże ją wyróżnić i sprawić, że dzięki swojej wyjątkowości zostanie zachowana i zapamiętana na dłużej.
Własne wizytówki premium zamówisz tutaj.