Szukasz pomysłu na zareklamowanie się z wykorzystaniem materiałów poligraficznych, a masz sporo do opowiedzenia lub zaprezentowania? Najlepszym wyborem będzie katalog! Poznaj największe atuty tego poligraficznego bestsellera.
Skąd ta popularność?
Druk katalogów święci triumfy na poligrafcznych salonach z kilku powodów, a najważniejsze z nich to:
- atrakcyjność – bez obaw możesz oceniać je po okładce, skutecznie przyciągają uwagę, szczególnie po dodaniu uszlachetnień (o tym więcej poniżej)
- różnorodność – w tym formaty, objętości i sposoby łączenia stron, które pozwalają puścić wodze kreatywnej wyobraźni i rozpalać ją u innych
- bogate wnętrze – które może zostać zaprezentowane na kilkudziesięciu, a nawet kilkuset stronach w zależności od tego, jak wiele masz do opowiedzenia lub pokazania.
Zobacz co publikujemy na naszym profilu na Facebooku 👍
Tyle do wyboru!
I nie jest to deklaracja bez pokrycia w rzeczywistości. W przypadku katalogów możliwości, konfiguracji i formatów jest tyle, że tym produktem poligraficznym można nie tylko sprzedawać, ale również czarować!
Zacznijmy od rodzajów i formatów. Do wyboru masz:
- katalog szyty (8 formatów w pionie i poziomie do wyboru, od A6, po DL i kwadrat),
- katalog klejony (8 formatów w pionie i poziomie do wyboru, od A6, po DL i kwadrat),
- katalog spiralowany (6 formatów, w tym A6, A5, A4 i kwadrat).
W przypadku trzeciej opcji, dostępne są także 3 kolory spirali: biała, srebrna i czarna.
Zajrzyj również tutaj 👇
Chwila uwagi należy się również temu, na czym można katalogi wydrukować. Wśród dostępnych papierów znajdziesz kredę mat lub połysk, papier offsetowy, a także te z kategorii ozdobnych, czyli Kraftliner i Woodstock Betulla. Każdy z nich dostępny jest w różnych gramaturach (poza offsetem – tutaj dostępna jest wersja 90 g).
Mało? Przejdźmy w takim razie do uszlachetnień!
Tworząc katalog produktowy marki sprzedającej narty, wybór kwadratowego formatu nie będzie najlepszym rozwiązaniem. Pionowe formaty sprawdza się przy treściach, w których przeważają zdjęcia wykonane w pionie. Kwadratowe i poziome formaty będą najlepszym rozwiązaniem w przypadku prezentacji nowych trendów, inspiracji, a także sezonowych wydawnictw, portfolio, katalogów wizerunkowych oraz trendbooków.
Więcej podobnych ciekawostek znajdziesz w naszym e-booku o katalogach 👇
Wabik na zmysły
Uszlachetnienia – to pojęcie pojawiło się już wcześniej. Te, podczas projektowania katalogów można porównać do filtrów upiększających na Instagramie – odpowiadają za efekt wow, prowadząc oczy oraz dłonie do wyeksponowanych elementów w projekcie. To, co je natomiast różni od filtrów to fakt, że można właśnie – oprócz wzroku – zaangażować tutaj również zmysł dotyku, co wpływa na percepcję w kontakcie z materiałem reklamowym oraz jego lepsze zapamiętanie.
↓ Wśród poligraficznych upiększaczy znajdziesz:
✶ lakier UV, dzięki któremu okładka twojego katalogu zabłyśnie,
✶ lakier UV wybiórczy w towarzystwie folii mat lub soft touch, dzięki temu połączeniu wyeksponujesz wybrane elementy projektu okładki,
✶ folia połysk, mat lub soft touch (to ta, która w dotyku przypomina skórkę brzoskwini :)), oprócz tego, że potęguje wrażenie obcowania z produktem premium również zabezpiecza okładkę, zwiększając żywotność katalogu, zwłaszcza kiedy ten trafia z rąk do rąk (na takim właśnie efekcie powinno ci zależeć).
Wiesz już sporo o katalogach, czas działać! Jeśli nie masz pomysłu jak podejść do tematu projektu, w tym tekście czeka na ciebie trochę inspiracji. ↓