Produkty poligraficzne potrafią być różne i ujęcie wszystkich opcji w standardowej ofercie drukarni byłoby trudne, jeśli w ogóle możliwe do wykonania! Dlatego warto wiedzieć, że poza tym, co znajdziesz w wyszukiwarce Drukomatu, funkcjonuje jeszcze osobny proces zamawiania, który w branży funkcjonuje pod nazwą tzw. “niestandardów”. Zobacz jak realizować zamówienia spoza oferty, kiedy nie możesz znaleźć odpowiedniego produktu na stronie drukomat.pl.
Produkt niestandardowy, czyli jaki?
Przede wszystkim taki, którego nie znajdziesz w serwisie, korzystając z pola wyszukiwania, ale to nie wszystko. Produktem niestandardowym może być na przykład katalog w nietypowym formacie i nakładzie, które nie występują w selektorze, specyficzny rodzaj uszlachetnienia albo druk na papierze, którego nie ma w ofercie i będzie go trzeba zamówić specjalnie na potrzeby tego konkretnego zlecenia.
Spójrz na ten magazyn, w reklamie firmy DHL zastosowano zadrukowaną przekładkę z tworzywa sztucznego, która jest integralną częścią wydania. Dodanie takiego elementu bardzo dobrze obrazuje charakter zamówienia niestandardowego – widzimy tutaj klasyczny magazyn, ale z czymś ekstra w środku.
Ciekawostka:
Niestandardowym zastosowaniem może być zróżnicowanie formatu stron lub dodanie składki z papieru ozdobnego w katalogu spiralowanym lub szytym.
A tutaj jeszcze jeden przykład, tym razem z naszych realizacji.
Na zdjęciach widać opakowania wykonane dla marki Hygge Nights, natomiast dokładnie takich samych pudełek nie znajdziesz w naszym serwisie. Produkt to pudełko prezentowe – torebka z zamknięciem, jednak do jego wykonania wykorzystano specyficzny papier (X-per premium white 320 g) oraz zastosowano uszlachetnienia, nadające opakowaniom prestiżowego wyglądu (folia mat zaaplikowana na całości powierzchni).
Dla marki Hygge Nights wykonaliśmy całą serię produktów poligraficznych. Zobacz jak przebiegała współpraca ↓
Czy niestandardowo znaczy drożej?
Niekoniecznie. Zamówień niestandardowych wcale nie trzeba łączyć z wyższym kosztem realizacji. Często produkty “szyte na miarę” mają podobną cenę jak te, które można samodzielnie wybrać z selektora, a nawet potrafią być tańsze niż ten sam produkt w takim samym nakładzie, ale tzw. pełnej opcji, czyli z uszlachetnieniami albo na papierze ozdobnym.
Jak złożyć zamówienie niestandardowe?
Proces nie jest skomplikowany i sprowadza się do wysłania e-maila na adres kalkulacje@drukomat.pl lub skorzystania z formularza kontaktowego na stronie Drukomatu (informacje dotyczące zapytania będzie można uzupełnić po zalogowaniu).
Jakie informacje uwzględnić w zapytaniu?
Najważniejszą rzeczą będzie dokładne opisanie potrzeb, aby osoba przygotowująca wycenę mogła jak najszybciej wrócić z informacją zwrotną. Poniżej kilka scenariuszy.
➤ Chcesz wydruki na nietypowym papierze ozdobnym – napisz o jaki dokładnie rodzaj papieru chodzi, wymień go z nazwy i podaj interesującą cię gramaturę.
➤ Chcesz produkt z nietypowym uszlachetnieniem – napisz co dokładnie cię interesuje (np. folia holo) i w jaki sposób uszlachetnienie miałoby być na wydrukach aplikowane (np. lakier wybiórczy UV na wybranych elementach projektu).
➤ Chcesz, by twój produkt wyglądał inaczej niż większość wyrobów poligraficznych w tej kategorii (np. wizytówka, ale z zaokrąglonymi rogami) – załącz przykładowe zdjęcie i/lub projekt graficzny, abyśmy mogli zweryfikować czy modyfikacja jest w zasięgu technologii, jaką dysponujemy.
➤ Chcesz zamówić nakład większy niż opcje do wyboru w selektorze – napisz jaki nakład cię interesuje.
➤ Chcesz zamówić produkt o objętości większej niż dostępna w selektorze – podajesz informację ile stron ma mieć katalog (wnętrze + okładka).
Warto pamiętać, że nie wszystko będziemy w stanie wykonać. Mimo olbrzymiego parku technologicznego bywają zlecenia poza naszym zasięgiem, co nie oznacza, że nie rozwijamy oferty w kierunku, który pozwoli na realizację nawet najbardziej wymagających zapytań.
Podstawowa oferta Drukomatu wciąż jest modyfikowana i uzupełniana o kolejne konfiguracje produktów, możliwe do zamówienia bezpośrednio z poziomu serwisu.