Jak nadać wydrukom wyjątkowego efektu i przyciągnąć wzrok do najistotniejszych elementów graficznych w projekcie? Wykorzystaj uszlachetnienia! Dowiedz się jak je rozróżniać i jak stosować, aby uzyskać efekt, który będzie wywoływał błysk i w oku i na papierze.
Uszlachetnianie w poligrafii – co to takiego?
Proces uszlachetniania polega na pokrywaniu podłoża (zwykle papier) dodatkowymi materiałami lub substancjami (np. folią lub lakierem) w celu zwiększenia walorów estetycznych projektu. Czasami uszlachetnianie wykorzystywane jest również w aspekcie trwałości i przedłużenia ich żywotności wydruków. Używając obrazowego porównania, uszlachetnianie w poligrafii jest jak tuning w motoryzacji – w obu procesach chodzi o ulepszanie w celu osiągnięcia dodatkowych możliwości.
Lepsze osiągi niewielkim kosztem
Uszlachetnienia mogą być subtelne albo uderzać z całą mocą. Wszystko zależy oczywiście od budżetu jakim dysponujesz oraz od efektu, jaki chcesz osiągnąć. Uszlachetnienia to nie tylko wabik na uwagę – niektóre z nich znacząco wpływają na żywotność poligraficznego produktu, przedłużając jego trwałość. Takim przykładem jest obustronne zabezpieczenie ulotki lub menu matową folią usztywniającą papier, na którym produkt został przygotowany. Dzięki temu całość staje się odporna na wodę oraz ścieranie, a przy okazji wywołuje przyjemny w dotyku efekt gładkości.
Wybieraj, ulepszaj, zachwycaj
Dostępne w drukomat.pl uszlachetnienia omówimy na przykładzie klasycznym, czyli wizytówki, która wzbogacona o kilka ulepszeń potrafi doskonale podziałać na wyobraźnię i zapadać w pamięć.
W przypadku tego produktu poligraficznego na liście uszlachetnień znajdziesz:
♦ folia mat
♦ folia mat + lakier UV wybiórczy
♦ folia połysk
♦ folia soft touch
Poza tradycyjnymi wizytówkami, w kategorii Wydruki Premium w serwisie drukomat.pl znajdziesz również “podrasowaną” wersję wizytówek, w których możesz użyć dodatkowej puli uszlachetnień, a tam między innymi:
♦ lakier UV 3D wybiórczy
♦ złocenie
♦ srebrzenie
♦ folie w kolorach: złoto, srebro, czerwień, miedź, róż ze złotym
♦ folię holograficzną
Uszlachetnienia dostępne są dla podstawowych produktów poligraficznych, takich jak ulotki, katalogi czy wizytówki, ale możesz je również wykorzystać w projektach opakowań. Dostępne możliwości to:
♦ folia mat
♦ folia mat + lakier UV wybiórczy
♦ folia połysk
Sprawdź wachlarz uszlachetnień na przykładzie produktu Pudełko fasonowe.
Projekty z efektem blink blink
Czas na kilka wizualnych przykładów. Popatrz na poniższe zdjęcia, które zostały wybrane tak, żeby zaprezentować przekrój możliwości, jakie dają uszlachetnienia w druku.
Wizytówki uszlachetnione folią miedzianą i holograficzną ↓
Podobne wizytówki zamówisz tutaj.
Po lewej stronie: pocztówka uszlachetniona lakierem transparentnym (napisy), po prawej – pudełko produktowe pokryte w całości matową folią soft touch ↓
Pocztówek z podobnym uszlachetnieniem szukaj tutaj, opakowania znajdziesz tutaj.
♦ Potrzebujesz jeszcze bardziej spektakularnego efektu? Sprawdź produkty i rozwiązania w kategorii Druk Premium.
Obserwuj nasz instagramowy profil, gdzie znajdziesz więcej informacji i inspiracji na temat uszlachetnień (i nie tylko!).
Szukasz rozwiązania, którego nie możesz znaleźć w ofercie Drukomatu? Skontaktuj się z naszym Działem Zamówień Niestandardowych – spróbujemy pomóc.
W wolnej chwili możesz zajrzeć również do tego artykułu ↓