To tekst z serii znajdź różnicę, ale nieco przekornie, bo w przypadku produktów wymienionych w tytule będzie trudno ją odnaleźć. Przygotuj się na żonglowanie pojęciami takimi jak magazyn, broszura, katalog i folder, które w branży poligraficznej są właściwie synonimami.
Foldery reklamowe to również katalogi i na odwrót
Co drukarnia to obyczaj. Ten sam produkt poligraficzny może nazywać się różnie, jednak być dokładnie tym samym po wyjściu z drukarskiej maszyny czy introligatorni. Takim niezwykle wyrazistym przykładem jest właśnie katalog, czyli publikacja składająca się z określonego minimum stron wraz z okładką przednią i tylną, w określonym formacie, szyta klejona lub spiralowana. Z podobną definicją i specyfikacją techniczną spotkasz się w przypadku broszury, magazynu czy właśnie folderu. Nazw tych możesz używać zamiennie, mając na myśli wciąż ten sam produkt.
Broszury reklamowe
Te niczym nie różnią się od magazynu czy katalogu, mimo to czasami bywają mylone na przykład z takim wyrobem poligraficznym jak np. ulotki składane. Da się zauważyć, że w powszechnej opinii panuje pogląd, że broszura jest cieńsza niż katalog (ten zwykle kojarzy się z nieco większą objętością). Myśląc w ten sposób warto mieć z tyłu głowy, że w drukomat.pl nadal jest to jeden i ten sam produkt (katalogi) z różnymi opcjami objętości do wyboru. Format broszury będzie tożsamy z tym, co zobaczysz w selektorze dla katalogu (A4, A5, A6, DL i kwadrat). Broszury służące jako materiały reklamowe będą różnić się podstawowymi parametrami, tj. objętością, rodzajem papieru czy sposobem łączenia stron.
Jak inaczej nazwać broszurę reklamową?
Broszurę reklamową możesz nazwać folderem, magazynem albo katalogiem – każda z tych nazw będzie w porządku, a przeznaczenie tego produktu nie zmieni się, będąc materiałem marketingowym służącym wzbudzeniu zainteresowania potencjalnych klientów, głównym miejscem informacji o ofercie firmy czy narzędziem, dzięki któremu będziesz utrwalać pozytywny wizerunek firmy.
Zobacz co publikujemy w naszych mediach społecznościowych!
Zajrzyj do kategorii Nowości i sprawdź jak szeroki jest nasz wachlarz produktów i usług.
Folder czy broszura reklamowa?
Chyba nie będzie zaskoczenia, że wciąż mówimy o jednym i tym samym produkcie, kryjącym się po prostu pod inną nazwą. Określenie folder reklamowy albo katalog reklamowy możesz używać zamiennie, podobnie jak broszurę wymieniać na magazyn – każda osoba profesjonalnie zajmująca się poligrafią będzie doskonale wiedzieć o jaki produkt chodzi, niezależnie od tego, jakiej nomenklatury tutaj użyjesz.
Katalogi, wizytówki i ulotki to bestsellery świata druku. Zamawiaj je z darmową przesyłką i 30% rabatem.
Broszura reklamowa, katalog lub magazyn – nazywaj to jak chcesz!
Projekty poligraficzne, których głównym celem jest realizowanie strategii marketingowej i zachęcanie do skorzystania z usługi lub oferty produktowej, zwykle potrzebują sporo miejsca na ekspresję, dlatego broszury czy magazyny są tak dobrym narzędziem reklamy.
Z uwagi na swoją objętość, możliwość implementowania w projekcie tak tekstu, jak grafik oraz ilustracji, a także inne elementy, dzięki którym projekt łatwo zyskuje zainteresowanie odbiorcy (np. uszlachetnienia widoczne na okładce broszury) tego typu produkt poligraficzny jest trzonem oferty w zasadzie każdej drukarni i materiałem marketingowym z listy must have wielu firm.
Projekt graficzny połączony z dbałością o detale takie jak wysokiej jakości wydruk czy papier o większej gramaturze, wspaniale eksponuje branding i dodaje prestiżu marce, dlatego niezależnie od tego czy używasz nazwy broszura, magazyn, folder czy katalog, korzystaj z dobrodziejstw tego poligraficznego bestsellera, bo zwykle jest on inwestycją, która się zwraca.
Źródła grafik:
https://www.behance.net/gallery/115492925/Student-Guide
https://www.behance.net/gallery/61078059/La-Roue-du-Roy-Brochure-de-vente
https://www.behance.net/gallery/108627507/Bluestream-Catalogue