Ulotki reklamowe mogą przybierać różną formę, a w tym artykule na czynniki pierwsze rozłożymy ulotkę DL. Będzie o wymiarach, sposobach składania, możliwościach zadruku, a także pomysłach, jak ten format zaaranżować w konkretnych działaniach reklamowych.
Druk ulotek wciąż w top poligraficznych wyborów
Ulotki to taki produkt, który albo się kocha, albo nienawidzi. Mimo wzbudzania skrajnych emocji nadal są jednym z najczęściej wybieranych produktów poligraficznych obok wizytówek, katalogów i plakatów. Ciekawie zaprojektowane ulotki składane typu DL mające wartość estetyczną i użytkową nie tylko nie zostaną natychmiast wyrzucone, ale zawsze będą pod ręką.
Darmowy mockup ulotki DL składanej w literę „c” pobierzesz tutaj.
Wymiary ulotki DL
Ulotkę DL poznasz przede wszystkim po formacie. DL-ka występuje w jednym rozmiarze, który w zależności od orientacji będzie wynosić:
- ulotka DL pionowa: 99 x 210 mm
- ulotka DL pozioma: 210 x 99 mm
Ten konkretny wymiar ulotki daje duże pole do popisu w zakresie projektowania. Motyw graficzny, który znajdzie się w druku, można dostosowywać do wybranej orientacji (pion lub poziom), a także sposobu składania — o tym więcej poniżej.
Darmowy mockup ulotki DL składanej w literę „z” pobierzesz tutaj.
DL — ulotka składana na wiele sposobów
Wiele możliwości składania to kolejna charakterystyczna cecha ulotki DL. Konfiguracji może być sporo, w zależności od projektu graficznego, a najpopularniejsze z nich to:
- ulotka DL składana na pół (4 strony)
- ulotka DL składana na trzy części w literę “C” (6 stron)
- ulotka DL składana na trzy części w literę “Z” (6 stron)
- ulotka DL składana w harmonijkę (8, 10, 12 stron)
Biorąc pod uwagę liczbę możliwych wariantów, łatwo będzie stworzyć interesujący projekt ulotki, zaprezentowany w nietypowy i atrakcyjny sposób.
Ulotka DL — zawsze zadruk dwustronny
Niewątpliwą zaletą DL-ki jest spora powierzchnia zadruku, umożliwiająca osadzenie w projekcie dużej ilości treści. Ulotka DL występuje w opcji zadruku po obu stronach (druk jednostronny z uwagi na gięcie arkusza, po prostu nie zdałby egzaminu).
Darmowy mockup ulotki DL składanej na pół pobierzesz tutaj.
Zamawiaj ulotki i płać za nie później z nową usługą PAYlater 2.0 ↓
Projektujesz ulotkę DL? O tym warto pamiętać
Czasami drukowanie ulotek potrafi być wyzwaniem. Papier, rozmiar, format czy wymiary będą miały wpływ na ostateczny odbiór projektu, dlatego te aspekty warto przemyśleć na samym początku. Ciekawy projekt ulotki DL będzie mieć duży potencjał reklamowy, ale żeby go z niej wyciągnąć, projekt warto przemyśleć jeszcze na etapie koncepcyjnym.
➤ Układ graficzny – dobrze, jeśli będzie czytelny, a liczba elementów na grafice oraz ilość tekstu nie będzie przytłaczać, niepotrzebnie dociążając projekt ulotki DL
➤ Kolory – te warto dobierać zgodnie z obowiązującą paletą kolorystyczną identyfikacji wizualnej, aby już na wstępnie materiał reklamowy wywoływał skojarzenia z marką. Kolory potrafią wpływać na odbiór marki — warto mieć to na uwadze, projektując ulotkę
➤ Fonty – lepiej nie przesadzać ze zbyt wieloma krojami. Ulotka powinna być czytelna i wydawać się lekka w odbiorze. Zadbaj o kerning i odpowiednią wielkość tekstu
Poznaj kolekcję papierów ozdobnych ↓
Rodzaj ulotki ma znaczenie
Jeszcze jednym pytaniem, na które należałoby sobie odpowiedzieć przed przystąpieniem do projektowania, jest rodzaj ulotki — tutaj do wyboru jest naprawdę sporo. W ofercie drukomat.pl znajdziesz ulotki kwadratowe, ulotki składane czy uszlachetniane. Poza wieloma rodzajami ulotek, do wyboru masz również nietypowe wymiary, które potrafią być ważną składową w budowaniu rozpoznawalności marki za pomocą materiałów drukowanych.
Interesują cię nietypowe wymiary lub niestandardowy surowiec? Wyślij pytanie na kalkulacje@drukomat.pl, chętnie wydrukujemy dla ciebie coś niestandardowego.
1 komentarz
Warto również pamiętać o tym, aby nie przeładować ulotki treścią oraz mocnymi motywami graficznymi. Istotne jest by projektować w sposób, który lekko opisuje dane usługi i produkty np. na bazie infografik.