W tym artykule znajdziesz:
- Przegląd najważniejszych nośników reklamy zewnętrznej
- Przykłady zastosowań + mockupy
- Dobre praktyki w przestrzeni publicznej
Plakaty
Dobrze znane i lubiane. Idealnie wpasowują się w tkankę miejską i skutecznie przyciągają uwagę. Dostępne w wielu formatach: od A3 po B0, a nawet XXL. Najchętniej drukowane na papierze kredowym, offsetowym i materiale banerowym blueback.
Poniżej: ciekawe makiety do zastosowania we własnych projektach.
Zobacz plakaty dostępne w drukomat.pl.
Backlighty
Zdobią witryny przystanków i wolnostojących ekspozytorów 24 godziny na dobę. Podświetlenie sprawia, że są dobrze widoczne również po zmroku. Winylowy materiał backlight bardzo dobrze przepuszcza światło, wiernie oddając kolory i szczegóły nadruku.
Przykładowa aranżacja w przestrzeni miejskiej zaprojektowana dla marki Samsonite.
Tutaj zamówisz backlighty.
💡 Backlight a citylight — różnice
Backlight to wydruk wielkoformatowy, podświetlany od tyłu.
Citylight to podświetlony od wewnątrz panel reklamowy:
- zawieszony na słupie lub ścianie budynku,
- wmontowany w wiatę przystankową,
- wolnostojący.
Przeczytaj również ↓
Billboardy
Symbol reklamy wielkopowierzchniowej o niezrównanej sile przyciągania spojrzeń. Billboardy wyróżniają się formatem i umiejscowieniem — zwykle wysoko, aby było je widać z daleka, co różni je od plakatów, które umieszczane są najczęściej na wysokości wzroku.
Poniżej: darmowe makiety do wizualizacji własnego projektu.
W drukomat.pl wydrukujesz:
Przeczytaj i wykorzystaj wiedzę ↓
Banery
Mogą być reklamowe lub informacyjne — jak np. te wspierające kampanie wyborcze. Najczęściej umieszczane na zewnątrz, ale nie brakuje przypadków zawieszania ich również w przestrzeniach zamkniętych. Dobrze widoczne w dzień, a w odblaskowej wersji również i po zmroku.
Zobacz banery odblaskowe.
Banery blockout a banery frontlight — różnice
Banery wykonane z frontlightu można zadrukować jednostronnie. Materiał jest cieńszy niż blockout, który nadaje się do zadruku obustronnego. Charakterystyczną cechą blockoutu jest czarna przekładka wewnątrz, chroniąca przed przenikaniem światła w banerach obustronnych.
💡 Oba materiały można oczkować i zgrzewać.
Poniżej: darmowe makiety do wykorzystania w wizualizacjach własnych projektów.
Dowiedz się więcej o tych produktach:
Flagi, standy, oklejki, potykacze
Do nośników reklamy zewnętrznej możemy zaliczyć również:
• potykacze,
• flagi,
• szyldy,
a nawet zadrukowane elementy przestrzenne witryn sklepowych, które, mimo że nie stoją na wolnym powietrzu, są widoczne z zewnątrz.
Poniżej: ciekawa ekspozycja okienna, wykorzystująca plakaty w różnych formatach i kartonowe elementy przestrzenne.
💡 Poznaj kategorię Podłoża twarde i zobacz, z czego możesz budować podobne ekspozycje.
Podobał ci się artykuł? Podziel się opinią 😊
Źródła projektów zaprezentowanych w artykule:
https://www.behance.net/gallery/113850091/Window-Expo-Hasselt
https://www.behance.net/gallery/164955021/Carnet-de-Biblioteques-de-Barcelona
https://www.behance.net/gallery/89487807/Samsonite-Campaign-Rebranding
https://www.behance.net/gallery/168036687/McDonalds-Outdoor-Billboards-Posters-2023