Czy wiesz, że tematyczne opakowania, etykiety i materiały reklamowe mogą zwiększyć Twoją sprzedaż?
To dlatego, że przygotowując ofertę związaną z wydarzeniami sezonowymi i świętami, rzeczywiście odpowiadasz na bieżące potrzeby klientów.
W tym miesiącu przygotowaliśmy dla Ciebie inspiracje związane ze zbliżającą się Wielkanocą. Wiosenne święta to doskonały moment na stworzenie kreatywnych materiałów reklamowych. Kartki wielkanocne, opakowania i etykiety z tematycznymi nadrukami sprawią, że Twoja marka będzie wzbudzać pozytywne emocje. Wykorzystaj nasze świeże, wiosenne pomysły i zwiększ swoją sprzedaż!
Emocje ciepłe jak słońce, czyli marka blisko klientów
Wielkanoc to czas radości, rodzinnych spotkań i nadziei, dlatego materiały promocyjne powinny przywoływać równie pozytywne uczucia. Takie emocje wzbudzisz z pomocą personalizowanych kartek czy pocztówek, a nawet ulotek, które, poza prezentacją informacji o firmie, mogą być przestrzenią na życzenia. Dodawaj je do zamówień klientów lub umieszczaj w opakowaniach produktowych, jako drobną niespodziankę. Nawet najprostsze wielkanocne życzenia wzmocnią przywiązanie do marki, bo przecież dba ona o dobre samopoczucie odbiorców. Aby Twoje kartki były wyjątkowe i wzmacniały wizerunek biznesowy, postaw na następujące rozwiązania:
- Wybierz ekologiczne materiały – kartki na papierze Kraftowym lub z recyklingu podkreślą proekologiczne działania firmy, co na pewno doceni wielu odbiorców. Dodatkowo, kolor i charakterystyczna faktura papieru Kraftowego wpasują się w wiosenny klimat, kiedy to szczególnie zwraca się uwagę na przyrodę i jej naturalne piękno.
- Uatrakcyjnij projekt z pomocą uszlachetnień – tworzysz estetyczną grafikę z kwiatami? Ich płatki możesz pokryć metalizowanymi, kolorowymi foliami które rozjaśnią kartkę – będą kojarzyć się z rozświetloną słońcem łąką. A może chcesz postawić na typowo świąteczne wzory, na przykład pisanki? Grafika z wymyślnie ozdobnymi jajkami na pewno dużo zyska, kiedy nałożysz na nią lakier UV 3D. Nadasz wtedy wybranym detalom wyczuwalną, przyjemną w dotyku strukturę, dodatkowo uatrakcyjniając stworzone wzory.
- Personalizuj treści – dodaj do życzeń ręcznie napisane imię klienta albo kopię swojego podpisu na każdej kartce. To drobny akcent, który jednak doda życzeniom autentyczności. Taki zabieg sprawi, że każdy klient poczuje się naprawdę zauważony, co niewątpliwie sprawi, że zacznie mieć do marki bardziej emocjonalny, pozytywny stosunek.

Co rok to samo, tylko inaczej
W okresie świątecznym pułki sklepowe zastawione są ogromem produktów tematycznych. Projektując opakowania, etykiety i torby produktowe, trzeba być naprawdę kreatywnym, aby ze wszystkich króliczków, kwiatów i baranków na pudełkach, klient wybrał akurat Twój produkt. Co może je wyróżnić?
- Nie bój się kolorów – kolorowy design zawsze przyciągnie uwagę! Chociaż wielu konsumentów lubi uniwersalizm i nieprzesadzone rozwiązania, odważne podejście do barw w identyfikacji może być dobrym rozwiązaniem dla małych czy początkujących marek. To sposób na wyraźne zaznaczenie swojej obecności na rynku oraz kreatywnego podejścia do promocji. Choć wiosna to okres zieleni, żółci i pastelowych odcieni, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby świąteczny wzór stworzyć na innym tle. Przyjmijmy, że kolor charakterystyczny dla Twojej marki to fioletowy albo niebieski – na pewno możesz stworzyć świąteczno-wiosenną grafikę, która dopełni taką paletę barwną, zamiast się z nią kłócić. Szukaj rozwiązań, w których połączysz sezonowość z tym, co odróżnia Twoją markę od konkurencji.
- Detale, które mają znaczenie – etykieta w kształcie pisanki, a może naklejka na butelkę z obrysem króliczka? Wykorzystaj elementy standardowego designu, które w prosty sposób możesz przekształcić w coś wyjątkowego. Nie musisz dokonywać rebrandingu, żeby przyciągnąć uwagę klientów. Czasem to właśnie najprostsze rozwiązania przynoszą także najlepsze efekty. Nawet zwykły napis „Wesołych Świąt” na pudełkach, w których sprzedajesz lub wysyłasz swoje produkty, podkreślony z pomocą złocenia lub zielonej folii, będzie wystarczającym nawiązaniem do wiosny i udowodni konsumentom, że naprawdę chcesz im sprawić radość.
- Odpowiedzialna kreacja – w świątecznych, marketingowych i sprzedażowych przepychankach o jak największy utarg, nie zapominaj o autentyczności swojej marki, którą klienci definitywnie doceniają. Dla wielu współczesnych konsumentów kluczowe są wartości takie jak ekologia oraz odpowiedzialna polityka firm produkcyjnych. Nawet w charakterystycznym sezonie świątecznym warto dbać o spójność swojej marki. Od dawna stosujesz w produkcji wyłącznie ekologiczne materiały? Nie rezygnuj z tego wyboru, na siłę wprowadzając limitowane czy tematyczne rozwiązania, jeśli zaburzają Twój dotychczasowy wizerunek. Nawet drobny detal, w postaci świątecznego napisu lub wiosennego motywu, który nie wpływa na możliwość recyklingu produktu albo też został stworzony z pomocą ekologicznych materiałów zwróci uwagę klientów. Na pewno staną się jeszcze bardziej lojalni wobec Twojej firmy, wiedząc, że niezależnie od okoliczności, Twoja marka trzyma się konkretnych wartości, dlatego warto jej ufać.

Wiosna, ach to ty – klasyka zawsze w modzie
Choć awangarda intryguje, często to klasyczne, sprawdzone rozwiązania przemawiają do większej liczby osób. Są pewne uniwersalne motywy, które nigdy się nie znudzą. Wiosna to okres kolorów – zarówno nasyconych, soczystych odcieni, kojarzących się ze świeżością (zieleń, żółć, pomarańcz), jak i pastelowych, spokojniejszych barw. Botaniczne, kwieciste i liściaste wzory oraz delikatne fonty są ich świetnym dopełnieniem. Wybierając takie zestawienia w swoich projektach, dbasz o pozytywny wizerunek marki przez cały rok, nie tylko od święta! To motywy, które zawsze będą kojarzyć się z naturalnością i pozytywną energią. Tworząc uniwersalny design na opakowaniach czy torbach, trafisz w gust wielu osób i zachęcisz klientów do ponownego wykorzystania produktu, bo kto nie chciałby zachować sobie np. eleganckiego pudełka w kwiaty? Wiosenne święta to radość – wnieś ją do swoich produktów i przekazuj klientom, a na pewno zyskasz grono chętnych na regularne zakupy z Twojej oferty!
