Czy wiesz, jak wykorzystać trendy graficzne i nowości ze świata druku do zwiększenia sprzedaży?
Przygotowaliśmy kilka porad, dzięki którym nie będziesz ślepo podążać za modą, tylko wykorzystasz trendy w kreatywny sposób, aby zwiększyć wyniki sprzedażowe i zdobyć nowych klientów. Przypomnij sobie listę kierunków, które mogą zdominować projektowanie graficzne i poligrafię w 2025 roku, a następnie zmień wiedzę w praktykę. Wnieś działania marketingowe na wyższy poziom skuteczności i ciesz się ich efektywnością – w Drukomat wiemy, jak przekuć trendy w sukces!
Daj się poznać klientowi
Transparentność firmy i spójność w decyzjach biznesowych wzbudza zaufanie – siły autentycznego przekazu nie da się podważyć. Najlepiej pokazuje to Internet, w którym dokonuje się zwrot ku prawdziwości. Docenia się kreatywność, naturalność oraz działania tylko wspierane, a nie całkowicie wypierane przez AI. Media społecznościowe udowadniają, że to osoby i marki z oryginalnym pomysłem na prezentacje swojej działalności cieszą się największą popularnością. Właśnie dlatego, im więcej prawdziwości w brandingu firmy, tym więcej wobec niej entuzjazmu u konsumentów, co pozytywnie przekłada się na sprzedaż.
Dbając o spójność komunikacji marki we wszystkich kanałach (w mediach tradycyjnych, elektronicznych, czy nawet na opakowaniach produktowych), zbudujesz angażującą narrację, w którą konsumenci będą wierzyć. Takie działania odpowiadają idei slow brandingu. Przywiązując się do określonego wizerunku firmy i śledząc ciekawy storytelling, (np. o historii marki czy motywacji do tworzenia konkretnych produktów), klienci stają się lojalni. Podejmując takie działania marketingowe, zwracasz się ku konsumentom, którzy mają podobne wartości. Zachęcając ich do aktywności, czy to w komentarzach na profilu, czy w badaniach satysfakcji z wybranych usług, możesz też lepiej poznać ich potrzeby. To transakcja zależna: Twoja marka daje emocje i jakościowe produkty, za które konsumenci odwdzięczają się lojalnością i ciągłymi zakupami.

Zielono mi, czyli naturalność na co dzień
Skoro już mowa o naturalności, nie można zapomnieć o ekologicznych i przyjaznych środowisku rozwiązaniach. Minimalizacja negatywnego wpływu na planetę w procesach produkcyjnych i usługowych to coś, co przyciąga konsumentów chcących żyć w zgodzie z naturą i z proekologicznym podejściem do świata.
Używasz ekologicznych materiałów w produkcji? Świetnie, wspomnij o tym w poście na socialach, przy prezentowaniu benefitów Twojego produktu. Masz doskonały sposób na zniwelowanie zanieczyszczeń i odpadów przy zarządzaniu ogromnym parkiem maszynowym? Doskonale, dodaj wzmiankę na ten temat na opakowaniu produktowym, na przykład w formie małej infografiki. Te pozornie drobne rzeczy współgrają z ideą slow brandingu, składając się na cały obraz pozytywnego i odpowiedzialnego charakteru Twojej marki. Klienci na pewno będą chętniej sięgać po Twoje produkty, mając poczucie, że nawet ich wybory zakupowe przyczyniają się do wartościowych działań.

Mniej znaczy więcej
Na rynku przepełnionym usługami trzeba umieć się wyróżnić. Oczywiście, nigdy nie uda się trafić w gust większości. Ważne jednak, żeby mieć pomysł, dzięki któremu marka zyska unikatowy charakter, niemożliwy do naśladowania przez inne firmy. Odnosząc się do trendów graficznych na 2025 rok, w których minimalizm spotyka się z odważną typografią, asymetrią i mocnymi kolorami, trzeba pamiętać, że każdy z nich jest odpowiedzią na inne potrzeby konsumentów. Musisz wiedzieć, co pragniesz przekazywać swoją marką, aby dobrać dla niej odpowiednią identyfikację wizualną.
Minimalistyczny design to świetny wybór, jeżeli zależy Ci na precyzyjnej komunikacji. Wybór stonowanych odcieni czy uporządkowanych układów tekstu prowadzi do używania starannie wyselekcjonowanych treści, które mają przekonać klientów do zakupu prostotą i transparentnością. Delikatne opracowania graficzne zostaną zapamiętane, bo proponują wizualną harmonię w otoczeniu pełnym intensywnych, reklamowych bodźców.
Minimalistyczny design może budować także rangę marki i wartość produktu. Wzbogacając takie projekty o uszlachetnienia, tworzy się aurę luksusowości. Połysk, przestrzenność elementów graficznych czy charakterystyczna tekstura materiału dadzą klientowi poczucie posiadania wyjątkowego produktu.

Oceniając po okładce
Do projektowania można podejść w inny sposób, stawiając na brawurowy design, który ma przyciągać odważnymi grafikami albo kolorami, przy okazji przyćmiewając bardziej standardowe identyfikacje wizualne. Im więcej dzieje się na opakowaniu albo produkcie, tym więcej czasu klient poświęci na jego dokładne obejrzenie. Asymetryczne układy, różne czcionki albo mocno nasycone kolory, zmuszą konsumentów do obejrzenia całość z różnych stron i zagłębienia się w detale. To działanie immersyjne, prowadzące do lepszego poznania oraz zapamiętania marki. W takim przypadku korzystanie z dodatkowych technologicznych ulepszeń, choćby uszlachetnień, sprawi, że produkt będzie wyglądał jeszcze ciekawiej, np. podczas oglądu w zmiennym świetle. Wszystko to będzie przekładać się na zaintrygowanie klienta produktem lub usługą, co na pewno zwiększy jego chęci zakupowe.
Uszlachetnić możesz naprawdę wiele produktów – między innymi: plakaty, ulotki, wizytówki, zaproszenia, torby papierowe oraz teczki i opakowania. Jeśli chcesz wywrzeć pozytywne wrażenie na klientach i przekonać ich do marki jej niebanalnym designem, naprawdę masz w czym wybierać! Zależnie od Twoich potrzeb i pomysłów, uszlachetnienia to:
- Doświadczenie, dzięki któremu każde dotknięcie produktu będzie dla klientów przyjemnością. Wykorzystaj folię soft touch, tworzącą charakterystyczną, aksamitną warstwę na podłożu lub stwórz wypukłe, wyczuwalne struktury z pomocą lakieru UV 3D. Pozwól poczuć wyjątkowość Twojej marki!
- Jakość, którą Twoi klienci pokochają: folia anti scratch doda produktom nie tylko eleganckiego, nieco matowego wykończenia, ale też zwiększy ich żywotność. Nie bój się o zagięcia na wizytówkach i ulotkach albo blaknące menu w restauracji – prawdziwa jakość przetrwa próbę czasu.
- Niezwykłe detale, które przyciągną spojrzenie praktycznie każdego! Połyskujące, eleganckie logo na oficjalnym zaproszeniu na ważny event branżowy? Nie ma sprawy. Kolorowe, błyszczące detale na wizytówce i teczce, od razu prezentujące firmowy prestiż? Proszę bardzo. A może holograficzna folia, która, wykorzystana na ulotkach lub plakatach, odda wyjątkowy charakter wydarzenia? Gwarantujemy, że już po samym designie odbiorcy będą gotowi na doznania nie z tej ziemi! I oczywiście nie zapominajmy o złoceniach i srebrzeniach – klasa sama w sobie, która zawsze wygląda dobrze. Kolorowe folie i lakier wybiórczy UV zmienią każdy projekt w małe dzieło sztuki, którym trudno będzie się nie zachwycić.




Zamień trendy w korzyść dla siebie
Nie ma jednego sposobu na aplikowanie modnych elementów do swoich produktów. Trendy najlepiej traktować jako inspirację. W szerokich ramach tego, co modne, musisz odnaleźć unikatową strategię dla własnej firmy. Odwołując się do popularnych rozwiązań, zachowując jednocześnie spójność wyróżników marki, na pewno odniesiesz sprzedażowy sukces.
