Na fantastyczne wydarzenie Young Creatives Cannes wydrukowaliśmy oryginalne dyplomy z bezbarwnej PLEXI o grubości 5 mm z kolorem białym i CMYK, dodatkowo docięte do kształtu. Takie nieszablonowe materiały można zamówić online w drukomat.pl.
Young Creatives Cannes to największy w Polsce projekt skierowany do młodych osób zajmujących się komunikacją marketingową. Dla młodych pracowników to niepowtarzalna szansa na udział w międzynarodowych finałach Cannes Lions, oraz okazja do zaprezentowania swojego potencjału kreatywnego, pozytywnej rywalizacji oraz samodzielnej pracy nad prawdziwym briefem. Organizatorem projektu jest Klub Twórców Reklamy, którego jesteśmy partnerem.
Wszystkie zakwalifikowane do konkursu dwuosobowe zespoły miały za zadanie przygotować prace stanowiące odpowiedzi na briefy przygotowane przez partnerów poszczególnych siedmiu kategorii (PRINT, FILM, DIGITAL, DESIGN, PR, MEDIA oraz CLIENTS). Zgodnie z zasadami konkursu, uczestnicy mieli 24 godziny na samodzielne wykonanie postawionego przed nimi zadania. Wyjątek stanowiły kategorie Film oraz Clients, gdzie czas wynosi 48 godzin.
Podobnie jak w poprzednich latach uczestnicy kategorii PRINT będą mieli za zadanie wykonanie layout’u reklamy printowej. W kategorii FILM zadaniem będzie nakręcenie spotu reklamowego do Internetu. W przypadku kategorii MEDIA oraz PR będzie to propozycja strategii działań odpowiednio mediowych i PR-owych. Osoby biorące udział w kategorii DESIGN stworzą identyfikację wizualną, logotyp produktu lub projekt opakowania. Zadaniem w kategorii DIGITAL będzie opracowanie zintegrowanej kampanii w Social Media. Z kolei marketerzy startujący w kategorii CLIENTS opracują brief kreatywny.
Prace zespołów oceniało jury dedykowane każdej kategorii. Przedwodniczącą YC Design jest Agnieszka Koćmierowska, Creative Group Head z Ogilvy&Mather. Kategorią YC Digital opiekuje się Kuba Sagan, Dyrektor Kreatywny z agencji K2. Obradom w kategorii YC PR przewodniczyła Agnieszka Bacińska, CEO Walk PR. Prace młodych marketerów – YC Clients, oceniało jury pod przewodnictwem Dawida Szczepaniaka, Dyrketora Kreatywnego agencji VML Poland. Przwodniczącym łączonego jury YC Print/ Film był Martin Winther, Creative Director&Partner z 180heartbeats + JUNG V. MATT. Prace młodych mediowców oceniało jury pod przewodnictwem Anny Gruszki, Chief Digital Officer z IPG Mediabrands.
Zwycięskie zespoły poznamy 28 maja podczas Gali Konkursu KTR w Teatrze Polskim. Nagrodą główną w poszczególnych kategoriach jest udział w międzynarodowych finałach Young Lions.