Rynek ecommerce stale się powiększa, coraz więcej kupujemy za pośrednictwem internetu, a środek ciężkości z offline’u przenosi się sklepów, które można odwiedzić tylko wirtualnie. Dlaczego znów o tym piszemy i jak to się ma do druku? Cóż, jako drukarnia internetowa wiemy całkiem sporo o łączeniu offline z online, a dodatkowo tysiące zrealizowanych wydruków dla sklepów internetowych utwierdza nas w przekonaniu, że oba światy mogą łączyć się w synergicznej relacji w celu jeszcze lepszego docierania do klientów.
🛒 Online wypiera offline
Całkiem sporo na ten temat pisaliśmy w tym artykule (zobacz). Jeszcze niespełna rok temu w przebadanej grupie internautów w wieku 16-64, aż 81% osób poszukiwało w sieci produktów w celu dokonania zakupu, a 74% zakupiło co najmniej jedną rzecz w sklepie internetowym. W tym roku statystyki prawdopodobnie przechylą się jeszcze bardziej na korzyść ecommerce. Biorąc pod uwagę, że w Polsce mamy już 12 000 sklepów internetowych, liczby te będą coraz bardziej satysfakcjonujące dla firm działających w tym modelu sprzedaży.
🛒 Zmiana nawyków zakupowych
Kupujemy inaczej niż jeszcze kilkanaście lat temu, kiedy trudno było sobie wyobrazić, że większość towarów będziemy zamawiać bez uprzedniego obejrzenia go na żywo, przymierzenia czy dotknięcia. Nowe technologie, możliwości jakie daje digitalizacja oraz konieczność dostosowania się firm do “nowej rzeczywistości” (m.in. regulacji, zakazujących prowadzenia biznesu w modelu stacjonarnym) – to tylko trzy z wielu aspektów, które sprawiają, że liczba transakcji online sukcesywnie rośnie. Co ciekawe, nabywcy to coraz częściej również osoby, które do tej pory nie deklarowały korzystania z internetu na co dzień.
Badania pokazują (…), że konsumpcja online jest dużo bardziej racjonalna, pozwala na dłuższe zastanowienie się nad zakupem, poprzedzone wcześniejszym szukaniem informacji. W badaniach konsumenckich Accenture COVID-19 Consumer Research przeprowadzonych w dniach 2–6 kwietnia 2020 roku zauważono trzy długoterminowe trendy, które przyspieszyła pandemia. Obok wspierania zdrowego stylu życia i chęci zakupu u lokalnych dostawców znalazł się także wzrost świadomej konsumpcji. Konsumenci częściej zwracają uwagę na to, co kupują, dążą do ograniczenia marnowania żywności, świadomie wybierają droższe produkty i stawiają na bardziej zrównoważone opcje.
(Źródło: https://www.f5.pl/futopia/jak-bedzie-wygladal-swiat-w-najblizszych-latach)
❓ Jak ma się do tego druk?
Skoro rynek ecommerce dynamicznie rośnie to właśnie w tej chwili toczy się walka o uwagę oraz budowę doświadczeń klienta, które wpłyną na wybór oraz ocenę marki. Przemyślana kampania z wykorzystaniem materiałów drukowanych to oręż przedsiębiorcy, chcącego odnieść sukces w sprzedaży internetowej. Materiały drukowane pomagają budować przewagę konkurencyjną i sprawiają, że doświadczenie zakupowe zostaje zapamiętane na dłużej.
➜ Posłużmy się przykładem, a na warsztat weźmy dość nietypową, jak na ecommerce, branżę – sklep rowerowy, który sprzedaż przeniósł również do kanału online.
- Kartka z podziękowaniem i informacją, kto kompletował zamówienie – wydrukowana na grubym papierze kredowym lub kartonie – pomoże wzbudzić zaufanie i wywoła ciepłe emocje.
- Kartka z instrukcją jak uruchomić rower po dostawie to świetny sposób na to, by nawiązać relacje z nabywcą i ułatwić mu pierwsze doświadczenia w kontakcie z nowym produktem. To również doskonała okazja do zaprezentowania eksperckiego oblicza sprzedającego.
- Ulotka opisująca grupy produktów i marki dostępne w sklepie (rowery miejskie, sportowe, młodzieżowe, dla dzieci) to dodatkową możliwość zaprezentowania szerszej gamy produktów, które mogą się przydać klientowi i stymulować go do kolejnych zakupów (na przykład dla pozostałych członków rodziny).
- Kupon z datą serwisu roweru i rabatem na usługę serwisową oraz z danymi kontaktowymi do kogo zgłaszać się w razie problemów technicznych – produkt stwarza okazję do sprzedaży usług dodatkowych, zwiększając szansę na powrót klienta.
- Ulotka z ofertą specjalną, dostępną w ograniczonej ilości i ograniczonym czasie lub na akcesoria czy produkty komplementarne do zamówionego produktu – zadziała zgodnie z regułą niedostępności lub zostanie odebrana jako wyjście klientowi naprzeciw w jego potrzebach, zachęcając go do dalszej interakcji z marką. Takie podejście z pewnością się opłaci!
Więcej przykładów zastosowań drukowanych materiałów promocyjnych dla tej konkretnej branży będzie można znaleźć w naszym nowym ebooku Dorzuć do paczki, który ukaże się już niedługo. Warto również śledzić hasztag #dorzućDOpaczki w mediach społecznościowych (Facebook i Instagram), którego używamy w publikacjach, pokazujących jak można wykorzystać materiały drukowane w promocji biznesów prowadzonych online.
Wszystkie zaprezentowane produkty można zamówić w tym miejscu. Realizujemy również zamówienia niestandardowe (kontakt tutaj lub za pomocą czatu na stronie drukomat.pl).