Jakimi treściami wypełnić katalog? Zobacz 3 propozycje dla 3 różnych branż i stwórz własną kompozycję idealną.
1. Studio projektowe
Piękne zdjęcia będą tutaj równie ważne, jak tekst. Projektując, zachowaj równowagę pomiędzy tymi dwiema formami przekazu.
Przykładowa struktura tematyczna katalogu:
1. O nas/O firmie
Stosuj regułę “raczej zajawka niż powieść”. Nie przesadzaj z nadmiarem tekstu na początku — w końcu najważniejsze kryje się na kolejnych stronach.
2. Usługi lub Produkty/Linia produktowa
Prezentuj to, co oferujesz spójnie z klimatem graficznym katalogu. Jeśli zależy ci na minimalistycznym looku, kojarzącym się z segmentem premium, utrzymaj lekkość również i w tej sekcji. Zasada 1 produkt – 1 rozkładówka sprawdzi się idealnie. Dodaj do tego wysokiej jakości zdjęcia i skompiluj je z esencjonalnymi paragrafami tekstu, w których zawarte będą tylko najistotniejsze informacje o produktach lub usługach.
3. Opis procesu projektowego
W projektowaniu sam proces powstawania usługi czy produktu jest równie interesujący, jak to, co na skutek niego powstaje. Pokaż, jak pracujesz, opisując krótko każdy z etapów — od koncepcji po produkcję.
4. Testimoniale
Opinie klientów pomagają podjąć decyzję o zakupie lub współpracy. Wykorzystaj tę szansę w swoim katalogu reklamowym.
5. Kontakt
Wykorzystaj wewnętrzną okładkę na końcu katalogu lub ostatnią rozkładówkę. Inne rozwiązanie znajdziesz w kolejnym projekcie w tym artykule.
2. Firma usługowa — branża IT
Usługi to ten segment rynku, w którym liczą się kompetencje. W katalogu firmy usługowej ważniejszy od zdjęć będzie tekst, który możesz ciekawie zaaranżować w formie list, timeline’ów czy infografik.
Przykładowa struktura tematyczna katalogu:
1. Wprowadzenie/O firmie
Wykorzystaj całą rozkładówkę. Na jednej stronie umieść typowe informacje dla sekcji “O nas”, na drugiej zaprezentuj misję i wizję, która zgrabnie zamknie całość klamrą.
2. Obszary działalności
IT to szeroka branża, dlatego już na początku określ obszary działania, aby nie tracić czasu osób czy firm poszukujących czegoś zupełnie innego.
3. Konsulting i usługi
Zaprezentuj treści w krótkich blokach tekstu albo — jeśli nie wymagają opisu — w formie nazw zestawionych z elementami graficznymi nawiązującymi do usługi.
4. Kompetencje
Absolutny must have, jeśli oferujesz usługi — w końcu to twoja przewaga konkurencyjna, a podobnych firm działających w tej samej branży jest wiele.
5. Partnerzy
Jeśli współtworzysz usługi z innymi firmami, zaplanuj sekcję, w której o tym opowiesz. To również może być informacja decydująca o sprzedaży.
6. Klienci
Tę sekcję możesz ciekawie zaaranżować w formie graficznej, prezentując logotypy zamiast tekstu.
7. Kontakt
Umieść dane kontaktowe na zewnętrznej tylnej okładce. Jest to wygodne rozwiązanie, które nie wymaga dodatkowego wysiłku od osoby poszukującej tych informacji.
3. Siłownia
Nic bardziej nie zachęca do kupna planów treningowych lub karnetów na siłownię jak dobrze zwizualizowane efekty wysiłku fizycznego. Katalog ofertowy siłowni czy ośrodka sportowego powinien być papierową emanacją korzyści wynikających z uprawiania sportu.
Przykładowa struktura tematyczna katalogu:
1. Wstęp
Umieść tutaj dwa zdania o firmie, które rozwiniesz w kolejnej sekcji albo motywacyjny cytat lub hasło, zachęcające do zajrzenia na kolejne strone katalogu.
2. O nas
Rozwiń to, co już pojawiło się o firmie we wstępie lub dodaj kolejne informacje. Niech treść będzie krótka, ale esencjonalna.
3. Wizja i misja
Pokaż, że zależy ci na czymś więcej niż sprzedaż usług sportowych. Jeśli częścią twojej działalności jest promowanie zdrowego trybu życia albo dążenie do poprawy samopoczucia i samooceny klientów, nie ma lepszego miejsca, by o tym opowiedzieć.
4. Oferta/Pakiety treningowe
Katalog ma wspierać sprzedaż, więc nie bój się poświęcić tej sekcji więcej miejsca, niż pozostałym. Pojedyncze usługi zaprezentuj na dedykowanych rozkładówkach, uzupełniając tekst zdjęciami w tle. Na końcu sekcji możesz zrobić podsumowanie różnych wariantów pakietów w formie tabeli.
5. Zaplecze sprzętowe
Pomyśl o osobach, które będą chciały korzystać tylko z siłowni. Informacje o dostępnym sprzęcie będą dla nich równie ważne, jak te o kosztach abonamentu.
6. Zespół
Bieżnie i sale treningowe to połowa sukcesu ośrodka sportowego. Druga to personel. Pokaż go w akcji, najlepiej podczas interakcji z klientami. Możesz również poświęcić tej sekcji więcej miejsca, prezentując sylwetki poszczególnych trenerek i trenerów.
7. Dlaczego warto trenować z nami?
Pokaż liczby i dane — ile osób trenuje w twoim ośrodku, jak często serwisujesz sprzęt, ile jest szafek w szatniach czy wolnych bieżni w szczytowych godzinach korzystania z siłowni.
Zaproś do współtworzenia tej części katalogu osobę, która w twoim centrum sportowym przeszła metamorfozę i jest gotowa opowiedzieć światu o swojej przemianie. Prawdziwe historie sukcesu motywują bardziej niż widok 5 gwiazdek w Google (choć te również są ważne).
8. Kontakt
Dane kontaktowe możesz umieścić na końcu lub na każdej stronie katalogu w formie “stopki” – takie rozwiązanie będzie dobrze prezentować się w poziomym układzie graficznym projektu.
Artykuł był przydatny? Udostępnij go innym lub podziel się opinią. ↓
Linki do projektów prezentowanych w artykule:
https://www.behance.net/gallery/160834141/This-is-This-is-Sport-Training-Centre-Brochure
https://www.behance.net/gallery/142582847/Profile-Company-Software