Nieść pomoc można na wiele sposobów, a w szerokim wachlarzu możliwości swoje miejsce znajdują również i te, opierające się na druku. Zobacz jak możesz wspierać ważne inicjatywy, wykorzystując do tego siłę poligrafii.
💙💛 Album charytatywny NEIGHBOURS
Międzynarodowe środowisko artystyczne zjednoczyło siły w projekcie, który jest głośnym „NIE” wobec rosyjskiej inwazji na Ukrainę. A druk tego manifestu, wzięliśmy na siebie my.
Projekt NEIGHBOURS powstał z inicjatywy Magdy Rejman, a dyrekcję nad wydaniem objął Patryk Hardziej – znany ilustrator, projektant grafik researcher i wykładowca Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Album zawierający prace 114 artystów z Ukrainy, Polski, Słowacji, Mołdawii, Węgier, Rumunii i Białorusi, a także plakaty, można nabyć na stronie www.neighbours.pl. Dochód ze sprzedaży produktów w sklepie NEIGHBOURS trafi do Fundacji UNAWEZA Martyny Wojciechowskiej i zostanie przekazany na wsparcie dzieci z Ukrainy, które ucierpiały wskutek wojny.
Dowiedz się więcej o NEIGHBOURS
Plakaty
Pod wpływem wydarzeń, które wstrząsają światem, plakat uderza z podwójną mocą, będąc wyrazem wsparcia lub manifestacją niezgody. Wielozadaniowość plakatu i jego różne role – od propagandowej czy motywacyjnej, po informacyjną sprawiają, że znajduje zastosowanie w wielu inicjatywach i spośród poligraficznych nośników komunikacji staje się jednym z najczęściej wybieranych formatów.
Kilka przykładów poniżej.
Więcej zaangażowanych prac polskich artystów i artystek można znaleźć na stronie Pogotowia Graficznego.
Pogotowie Graficzne to oddolna społeczność Twórców i Twórczyń wspierająca inicjatywy społeczne, które uważamy za ważne. Gromadzimy i udostępniamy plakaty, które mogą być wykorzystane podczas demonstracji lub udostępniane w internecie. Inicjatywa narodziła się w 2016 roku – od tego czasu w ramach PG powstały setki plakatów wspierających ruchy społeczne.
Ulotki
To kolejne narzędzie wspierające organizacje charytatywne oraz wszelkie pomocowe akcje oddolne. Ulotki wspierają komunikację między stronami (osoby pomagające i potrzebujące) oraz usprawniają procesy (skracają kolejki do punktów informacyjnych oraz czas obsługi jednej osoby). Obszar roboczy ulotki składanej lub tzw. DL-ki pozwala na umieszczenie na niej sporej ilości tekstu.
Naklejki
Poręczny format i łatwość użycia sprawiają, że naklejki są bardzo praktycznym środkiem komunikacji. Nie będzie dużą przesadą stwierdzenie, że wszyscy kochamy wlepki, zwłaszcza te, których zadaniem jest pomagać (począwszy od charakterystycznych serduszek WOŚP po takie, których rolą jest wspieranie osób przyjeżdżających do Polski z Ukrainy).
Tekstylia z nadrukiem
Druk na tekstyliach to alternatywa dla papieru, ale też rozwiązanie ukierunkowane na wielorazowe użycie. Torby materiałowe będą dobrą alternatywą dla mniej trwałych toreb z tworzywa sztucznego, np. podczas kompletowania wyprawek dla potrzebujących, koszulki z nadrukiem mogą z kolei pełnić funkcję informacyjną (napis “Wolontariusz” albo nadrukowana nazwa organizacji pomoże odnaleźć osoby, do których można zwrócić się o pomoc).
Reklama zewnętrzna
Wielkie formaty to skuteczny przekaz i duże zasięgi, dlatego są chętnie wybierane jako nośniki dla kampanii społecznych i akcji pomocowych albo jako przestrzeń do manifestowania stanowiska wobec kwestii, które poruszają społeczeństwo. W takim przypadku – im większa powierzchnia i bardziej tłoczne lokalizacje, tym lepiej!
Poligrafia stanowi doskonałe zaplecze akcji pomocowych. Nie bój się po nią sięgać!