Jak zaprojektować treść, aby katalog reklamowy stał się czymś więcej niż narzędziem wspierającym sprzedaż? Mamy na to co najmniej kilka pomysłów.
Postaw na wyróżniającą się okładkę i nietypowy format
Pierwszy krok do sukcesu drukowanego katalogu to atrakcyjność wizualna, która zaczyna się od okładki. Wyróżnij front katalogu przyjemną w dotyku matową folią, wywołującą skojarzenia z ekskluzywnością i doskonałą jakością produktów prezentowanych w folderze reklamowym. Wybrane elementy projektu graficznego dla jeszcze lepszego efektu możesz podkreślić wybiórczym lakierem UV.
Przemyśl również dobór formatu. Kwadratowy katalog może silniej przyciągać uwagę niż projekt w typowym dla katalogów rozmiarze A4.
💡 W Drukomacie zamówisz:
Do wyboru masz 8 formatów, kilkadziesiąt wariantów objętości i 3 kolory spirali. Wystarczająco dużo na kreatywne eksperymenty!
Wyjdź poza konwencję i wykorzystaj plastyczność papieru
Kiedy udało ci się już kupić uwagę i zaintrygować warstwą wizualną katalogu, utrzymaj poziom zainteresowania na podobnym lub wyższym poziomie, wywołując efekt Hitchcocka (zacznij od trzęsienia ziemi, a następnie spraw, aby napięcie rosło 😊). Zastosuj nietypowe rozwiązania, część treści projektując na przezroczystych przekładkach z tworzywa albo papieru ozdobnego w różnych kolorach, które będą oddzielać sekcje w katalogu. Wykorzystuj plastyczne możliwości papieru, aby prezentować swoje produkty w wersji 3D (jak na poniższym przykładzie). Z każdą kolejną stroną lub rozkładówką w twoim katalogu powinno robić się coraz ciekawiej.
Nietypowe projekty katalogów realizujemy poza standardową ofertą Drukomatu, która uwzględnia katalogi szyte, klejone i spiralowane. Napisz na adres kalkulacje@drukomat.pl, przygotujemy dla ciebie indywidualną wycenę.
Zadbaj o bonusy wewnątrz katalogu
Ciekawe opisy i atrakcyjne zdjęcia produktów to połowa sukcesu. Jeśli nie chcesz, aby twój katalog był kolejnym folderem reklamowym, który po jednokrotnym obejrzeniu trafi na półkę albo gorzej — do pojemnika na makulaturę — zadbaj o tzw. freebies, czyli drobne upominki lub korzyści, które możesz ukryć w katalogu, a które zwiększą interakcję z twoją marką i prezentowanymi treściami.
Dodaj kupony zniżkowe
Prosty i sprawdzony pomysł, który często przekłada się na sprzedaż. Na jednej ze stron umieść unikalny kod uprawniający do zniżki na konkretny produkt lub całą ofertę twojego sklepu internetowego. Jeśli sprzedajesz stacjonarnie, możesz zaprojektować treść tak, aby kupon był elementem do wycięcia, który można wziąć na zakupy bez konieczności zabierania ze sobą całego katalogu.
✦ Zobacz vouchery personalizowane
Zaplanuj sekretną wyprzedaż
Tego typu wydarzenie przyciąga spore zainteresowanie, a katalog jest świetnym miejscem, aby sprawdzić jego skuteczność. Umieść informację o secret sale na przedostatniej stronie katalogu, dzięki temu dowiesz się, ile osób przejrzało lub przeczytało twój folder reklamowy do końca. Sekretna wyprzedaż zakomunikowana “na papierze” może świetnie wspierać działania online — jeśli warunkiem przystąpienia do promocji jest np. zapis do newslettera, pozyskasz nowych subskrybentów i sprawdzisz efektywność tego rodzaju działań, analizując sprzedażową aktywność w twoim sklepie w okresie trwania promocji.
Przeczytaj również ↓
Wykorzystaj moc grywalizacji i haptyki
W tym pomogą ci rozmaite elementy DIY (do samodzielnego złożenia) wbudowane w treść katalogu. Próbki produktów w formie szablonów, puzzle, wkładka z naklejkami lub zakładka do książki do wycięcia z jednej ze stron zadrukowanej na eleganckim papierze ozdobnym o większej gramaturze to zaledwie kilka pomysłów. Wszelkie rozwiązania angażujące umysł (łamigłówki albo łatwe aktywności manualne jak np. złożenie opakowania, które zadziałają jak nagroda) i zmysły odbiorców (odkrywanie przez dotyk) wpłyną na lepsze zapamiętanie tego, co masz do zaoferowania i co jako marka reprezentujesz.
Przykład: pudełko do samodzielnego złożenia w formie wkładki do katalogu
Jeśli działasz w branży jubilerskiej i celem twojego katalogu jest prezentacja biżuterii, wewnątrz możesz umieścić pudełko do wycięcia i samodzielnego złożenia. W ten sposób zwiększysz swoje szanse na sprzedaż, ponieważ wiele osób mając pudełko, będzie chciało coś w nie włożyć i może to być właśnie twój produkt.
Zaprojektuj kalendarz adwentowy wewnątrz katalogu
Jeśli planujesz przedświąteczną edycję katalogu produktowego, świetnym pomysłem będzie wykorzystanie motywu kalendarza adwentowego. Dodatkową rozkładówkę z kalendarzem możesz zaprojektować jako osobną wkładkę z okienkami lub specjalną warstwą, która po zdrapaniu będzie odkrywać produkt kryjący się pod wybraną datą.
Równie dobrym pomysłem będzie umieszczenie na jednej ze stron kieszonkowego kalendarza listkowego na nadchodzący rok.
Praktyczne treści przez cały rok
Spraw, aby twój katalog oprócz treści sprzedażowych zawierał również trochę praktycznego kontentu. Powiększając zawartość o ciekawostki dotyczące produktów lub produkcji, instrukcje wspierające obsługę produktów, treści poradnikowe lub informacje związane z serwisowaniem albo obsługą posprzedażową zwiększysz szansę na to, że twój katalog zostanie z kimś na dłużej.
Zainspiruj się projektami, które dodaliśmy do tablicy Katalogi na naszym kanale na Pintereście ↓