Dochowują sekretu, strzegą słów i wysyłają je w świat. Koperty mają długą historię i bardzo wiele nowych wcieleń. Jeśli chcesz poznać potencjał kopert reklamowych – zobacz kilka inspiracji.
Z gliny powstałaś…
Pierwsza koperta powstała około 2000 r. p.n.e. i nie przypominała tych, które znamy obecnie. Przede wszystkim była stworzona z wypalanej gliny i zabezpieczała treści, zapisane na glinianych tabliczkach. Czy Prometeusz byłby z niej dumny? Tego nie wiemy, ale wiemy, jak wyglądała tamta ślicznotka:
…I w papier się obrócisz
Na kopertę wykonaną z papieru przyszło nam trochę poczekać, bo powstała dopiero w XIX wieku. Początkowo była raczej dobrem ekskluzywnym, jednak z czasem stała się normą. Dziś wysyłanie listów w kopertach (niestety) nie powoduje już fali zachwytu, omdleń i nagłego ataku zalotników.
Koperta – królowa pierwszego wrażenia
Czy sobie to uświadamiasz, czy nie – koperty mają ogromną moc. Bo przecież koperta to preludium, aperitif i zachęta do otwarcia listu. Koperta w rękach wprawnego projektanta i marketera może stać się małym dziełem sztuki.
Koperta to także istotny element brandowy – buduje rozpoznawalność, zachęca do zapoznania się z treścią i umacnia wizerunek. Koperta może także ułatwiać adresowanie, promować usługi, a także budzić ciekawość (lub uśmiech) u odbiorców.
Czy oceniasz wysyłkę po kopercie?
Marketerzy często skupiają się na treści wysyłek marketingowych, zapominając o ich opakowaniu. Tymczasem, często kluczowe okazuje się właśnie te kilka sekund, podczas których odbiorca zerknie na kopertę. To koperty są na pierwszej linii frontu i to one mogą zdecydować, czy nasza przesyłka zostanie otwarta, czy trafi do przegródki – reklamy.
Koperty otwarte na wszystko
Koperta powinna być przedłużeniem identyfikacji wizualnej firmy, a do tego stanowić zachętę do zapoznania się jej zawartością. Ta koperta jest dość prosta, a przy tym elegancka i intrygująca.
A co ważne – są spójne z całą identyfikacją wizualną i innymi materiałami reklamowymi.
Koperta z bezpośrednim zwrotem do odbiorcy ma w sobie to coś, prawda?
Klienci lubią kupować w sieci. Lubią też upewniać się, że to była dobra decyzja. Poniższe koperty mają to wszystko, oj mają.
A co powiesz na zabawne opakowanie koszulek w rozmiarze S?
Jak stworzyć ciekawe koperty i podkreślić działalność swojej firmy? Jedną z odpowiedzi można znaleźć w kopertach tejże firmy, która na co dzień zajmuje się myciem okien (niekoniecznie tych kopertowych).
A może by tak wyjaśnić, gdzie znajduje się nasza siedziba, zaoszczędzając klientom konieczności odpalania aplikacji?
Koperty mogą też w zabawny sposób zachęcać do ich otwarcia i zapoznania się z treścią. Ten napis może zaintrygować niejednego odbiorcę.
Personalizowane koperty niemal zawsze się sprawdzają – zarówno przy wysyłce zaproszeń, jak i wysyłek marketingowych.
Można też nieco podsycić ciekawość, tworząc koperty z ciekawym otwarciem.
Kreatywne koperty to też specjalność polskich marek – co myślicie o opakowaniu od Pan tu nie stał? Inspiracja PRL w efektownej interpretacji.
A na deser kreatywne koperty od Nad Wyraz – czyli marki, która na równi kocha polszczyznę i kreatywność.
A jeśli już ślinka Ci cieknie na myśl o własnych, kreatywnych kopertach z nadrukiem – pamiętaj, że możesz je wydrukować u nas o tutaj.
1 komentarz
Super kreatywność, jak dla mnie to mega pomysł. Nawet o tym nie pomyślałam. Zawsze zwraca się uwagę na pocztówkę a na kopertę nie. A tu jednak może wyglądać elegancko taka koperta i zjawiskowo.