Sklep stacjonarny, kawiarnia, czy stoisko targowe – wszystkie te miejsca wymagają odpowiedniej oprawy. Co mamy na myśli? Ekspozycję, uzupełnioną materiałami reklamowymi i informacyjnymi, których zadaniem będzie budowanie relacji na styku marka – klient, przemycanie brandingu, zachęcanie do zawarcia transakcji, a także informowanie i pomoc, np. w odnalezieniu konkretnej półki z kategorią produktową. Banery, tabliczki, potykacze i plakaty reklamowe wciąż święcą triumfy w punktach handlowych, zachęcając do kupna dodatkowego produktu, informując o promocjach, kierując do kas albo sekcji sklepu, w której znajdują się bestsellery. Aby materiał reklamowy spełniał te funkcje, niezbędna będzie nie tylko wysoka jakość druku, ale również odpowiednio dobrany surowiec, który pomoże wyeksponować wszystkie walory kreacji reklamowej. Jak połączyć te dwie kwestie? Dowiecie się tego z naszego przewodnika po podłożach twardych.
☑ Płyta KAPA®
Przegląd podłoży twardych zaczynamy od produktu, który kryje się pod nazwą KAPA®. Jest to cienka płyta piankowa o opatentowanej technologii spieniania, odpowiednia do zastosowania wewnętrznego. Można tworzyć z niej lekkie, a zarazem trwałe konstrukcje, frezując ją do dowolnego kształtu i nawiercając otwory. Jakość druku na płycie KAPA® pozwala na uzyskanie żywych, soczystych kolorów.
Przykładowe zastosowanie:
- przestrzenne logotypy
- tablice reklamowe
- tablice informacyjne
- elementy stoisk targowych
- stojaki reklamowe
Przykładowa wizualizacja:
☑ Płyta z polipropylenu kanalikowego
Kolejnym podłożem twardym jest płyta z polipropylenu kanalikowego (inaczej kartonplastu) – połączenie lekkości tektury falistej z trwałością tworzywa sztucznego. Kanalikową płytę polipropylenową można dowolnie zadrukować i wycinać do wybranego kształtu. Płyta PP będzie odpowiednia do zastosowania wewnętrznego oraz zewnętrznego. Materiał jest odporny na wilgoć i uszkodzenia mechaniczne, a jednocześnie podatny na obróbkę.
Przykładowe zastosowanie:
- przestrzenne logotypy
- pudełka
- podłoża do reklam podświetlanych
- elementy stoisk targowych
- stojaki reklamowe
- tablice reklamowe
- dekoracje przestrzenne
Przykładowa wizualizacja:
☑ Płyta PVC spieniona
Wśród podłoży twardych znajdziemy również lekką i łatwą w montażu płytę PVC w wersji spienionej. Materiał jest podatny na kształtowanie, a zadruk możliwy jest z obu stron. Dzięki wykorzystaniu technologii bezpośredniego druku UV – naniesiony wzór będzie trwały i na długo zachowa intensywne kolory.
Przykładowe zastosowanie:
- tablice reklamowe
- ekspozycje sklepowe
- breloki reklamowe
- wobblery
- prezentery reklamowe
- logotypy przestrzenne
Przykładowa wizualizacja:
☑ Płyta PVC twarda
Innym rodzajem podłoża twardego jest płyta PVC twarda. Materiał ma jednolitą, nieporowatą strukturę, dzięki czemu jest odporny na wilgoć oraz warunki atmosferyczne. Płyta nadaje się do zastosowania zewnętrznego i wewnętrznego, jest lekka, trwała i podatna na obróbkę, a technika bezpośredniego druku UV, pozwala uzyskać doskonałe odwzorowanie kolorów.
Przykładowe zastosowanie:
- szyldy
- tablice reklamowe
- tablice informacyjne
- ekspozycje sklepowe
- elementy 3D
- prezentery
Przykładowa wizualizacja:
☑ Płyta DIBOND®
Hit ostatnich lat pośród podłoży twardych to płyta DIBOND®. Wykonana w opatentowanej technologii, łączy lekkość materiału z wyjątkową trwałością i podatnością na obróbkę. Płyta posiada rdzeń PVC, otoczony aluminiowymi blachami (awers i rewers). DIBOND® można zadrukować w pełnym kolorze – również dwustronnie – oraz dociąć do wybranego kształtu według wykrojnika. Materiały reklamowe wykonane z DIBONDU® nadają się zarówno do wewnętrznego, jak i zewnętrznego zastosowania.
Przykładowe zastosowanie:
- elementy dekoracyjne
- tablice reklamowe
- tablice informacyjne
- szyldy zewnętrzne
- elementy zabudowy stoisk targowych
Przykładowa wizualizacja:
☑ Płyta HIPS
Płyta HIPS to kolejne podłoże twarde o szerokim zastosowaniu. Ten cienki, lekki, a przy tym wytrzymały i giętki materiał polistyrenowy, dzięki znacznej odporności na czynniki atmosferyczne i uszkodzenia, nadaje się do tworzenia skomplikowanych form przestrzennych – wewnętrznych lub zewnętrznych. Materiał można frezować do dowolnego kształtu i nawiercać w nim otwory. Zadruk UV na błyszczącej stronie daje wyjątkowy efekt i doskonałe odwzorowanie kolorów.
Przykładowe zastosowanie:
- szyldy reklamowe
- kasetony
- reklamy świetlne
- elementy ekspozycji
- reklamy przestrzenne
- wobblery
Przykładowa wizualizacja:
☑ Płyta STADUR
Płyta STADUR to podłoże twarde, o odporności zbliżonej do płyty PVC, ale lżejsze i tańsze. Bezpośredni druk UV pozwala uzyskać trwały wzór w intensywnych kolorach i fotograficznej jakości. Mimo sporej grubości (8 mm), płytę można frezować do dowolnego kształtu, wykonując np. przestrzenne logo, cyfry lub litery.
Przykładowe zastosowanie:
- dekoracje sklepowe
- elementy stoisk targowych
- tablice reklamowe
- prezentery
- cyfry i litery przestrzenne
- logotypy przestrzenne
Przykładowa wizualizacja:
☑ Płyta PLEXI
Płyta plexi to nośnik reklamowy o szerokim zastosowaniu. Materiał występuje w wersji mlecznej lub bezbarwnej. Płycie z plexi można nadawać dowolny kształt, przycinać do dowolnego wymiaru i nawiercać w niej otwory. Standardem dla plexi jest zadruk jednej strony z białym poddrukiem. Rezygnując z koloru białego, można uzyskać półprzezroczystość (tzw. efekt witrażu), natomiast połączenie kolorów CMYK z białym nadrukiem świetnie się sprawdzi na podświetlonych ekspozycjach.
Przykładowe zastosowanie:
- elementy zabudowy stoisk targowych
- tablice reklamowe
- tablice informacyjne
- prezentery i stojaki z plexi
- stojaki reklamowe
- elementy ekspozycji sklepowych
- ścianki podświetlane
- zabudowa kas sklepowych (osłony)
- wydruki dekoracyjne
Przykładowa wizualizacja:
Ciekawostka:
Na drukomat.pl zamówisz płyty plexi w 4 wariantach: bezbarwne, mleczne, bezbarwne bez zadruku z frezowaniem i otworami, bezbarwne bez zadruku i bez wykończenia.
☑ Płyta DISPA®
Płyta DISPA® to wybór dla osób, które szukają ekologicznych rozwiązań w druku. Podłoże wykonane zostało w 100% z papieru i posiada certyfikat FSC. Płyta jest lekka, sztywna i stabilna, a jednocześnie podatna na obróbkę, a jej gładka, biała powierzchnia, pozwala uzyskać intensywne, soczyste kolory zadruku. DISPA® jest łatwa w montażu, jak i demontażu, a co najważniejsze – w pełni biodegradowalna!
Przykładowe zastosowanie:
- wewnętrzne tablice reklamowe
- elementy ekspozycji wewnętrznej
- elementy stoisk targowych
- stojaki
- przestrzenne elementy dekoracyjne
Przykładowa wizualizacja:
Ciekawostka:
Mówiąc o podłożach twardych nie sposób pominąć blachy, na której z powodzeniem można nanosić nadruki, a dodatkowo obrabiać metal do dowolnego kształtu. W naszej ofercie niedawno pojawiły się szyldy metalowe, wycinane laserowo – zobacz jak możesz wykorzystać ten produkt do promocji własnej marki lub firmy.
Jak widać, materiałów, na których można wykonywać nadruki jest sporo, a producenci konkurują ze sobą, opracowując i patentując coraz to nowsze rodzaje podłoży. Alternatyw dla klasycznego papieru jest wiele, a typ surowca poniekąd determinowany jest rodzajem materiału reklamowego, który planujemy wykonać – HIPS, STADUR albo DIBOND® sprawdzą się np. w przypadku liter i grafik przestrzennych, tabliczka z nazwą przed wejściem do kancelarii najlepiej będzie się się prezentować, jeśli wybierzemy plexi lub podłoże metalowe.
Sprawdź pełną ofertę podłoży twardych na www.drukomat.pl.