Ostatnio na naszym blogu pojawił się przegląd interesujących fontów szeryfowych, tym razem idziemy w drugą stronę, uprzedzając, że będzie grubo! 😎
Ponadczasowe fonty bezszeryfowe
Wydaje się, że te nie poddają się modom i trendom, doskonale wpasowując się w identyfikacje wizualne marek, które prostotę i mocny przekaz mają zaszyte w swoim DNA. Solidne i ciężkie fonty to dobry wybór, kiedy potrzeba silnego wizualnego akcentu, ale również przeciwwagi dla podkreślenia istotnych fragmentów tekstu w komunikacji bazującej na lżejszej i delikatniejszej typografii.
Building
Font zaprojektowany przez Leonardo Gubbioniego ma za zadanie przyciągać uwagę w pełnym bodźców i komunikatów świecie, z którego coraz trudniej jest wyłowić wartościowe informacje. Kształt liter został wyprowadzony nie tylko z myślą o druku czy treściach cyfrowych — Building będzie świetnie prezentować się również w formie metalowych liter przestrzennych lub szyldów reklamowych.
➤ Pobierz font.
Ten produkt może cię zainteresować ↓
Franchise
Franchise jest chętnie wykorzystywany w projektach brandingowych marek i produktów. Jego wyróżnikiem są charakterystyczne, lekko ciosane linie, dzięki którym trudno pomylić go z innym fontem. Lubi towarzystwo Nascar i Willow, z którymi chętnie pojawia się w różnych konfiguracjach typograficznych. Franchise będzie dobrym wyborem, kiedy trzeba zaprojektować okładkę książki, broszurę reklamową albo katalog produktowy.
➤ Pobierz font.
Coolvetica
Coolvetica pochodzi z rodziny Adobe Fonts i jest bezszeryfowym krojem inspirowanym logotypami z lat 70, w których widać było wyraźne wpływy Helvetiki. Coolvetica wraca do tego trendu, utrzymując klimat retro i ciasny kerning. Ten rodzaj fontu będzie dobrze wyglądać w krótkich liniach tekstu — nagłówkach, tytułach i logotypach, ale też sloganach i leadach, których zadaniem będzie zwrócenie na siebie uwagi i zachęcenie do dalszego czytania.
➤ Pobierz font.
Mohave
A jeśli już jesteśmy przy nagłówkach to nie mogło zabraknąć Mohave, autorstwa Gumpity Rahayu. Ten font świetnie będzie prezentować się w wielkim formacie — na billboardach, banerach czy plakatach. Mohave należy do Google Fonts i jest dostępny na otwartej licencji (OFL), dzięki czemu można go bezpłatnie wykorzystywać również w projektach komercyjnych.
Anson
Nazwa tego bezszeryfowego kroju zainspirowana została brytyjskim samolotem Avro Anson, który służył m. in. w Royal Air Force. Anson jest czysty, gładki i doskonale wpisuje się w klimat identyfikacji wizualnej marek technologicznych, choć jednocześnie ma w sobie pewną miękkość, którą nadają mu akcenty przypominające subtelne szeryfy. Font można pobrać ze strony internetowej autora — Mikki Nuuttili.
League Spartan
Zestawienie kończymy jeszcze jedną propozycją od Google Fonts. League Spartan często towarzyszy grafikom w mediach społecznościowych, ale jego wersja bold perfekcyjnie celuje w potrzeby drukowanej komunikacji reklamowej, w której zwykle siła przekazu wynika z doboru typografii i kolorystyki. Pogrubiony Spartan będzie idealnie uwypuklać krótkie teksty — hasła reklamowe, nagłówki i tytuły.
➤ Pobierz font.
Ten artykuł również może cię zainteresować ↓
2 komentarze
Uwielbiam Wasze treści <3
Dziękujemy!