W poprzednim tekście pisaliśmy o tym, jak opakowanie zmienia percepcję produktu. Ten będzie o etykietach, ponieważ to właśnie one stanowią element integralny i spójny z estetyką opakowania. Zapoznaj się z wybranymi projektami i zainspiruj się we własnych działaniach w obszarze komunikacji wizualnej marki.
Etykieta jako wizytówka produktu
Ciekawa etykieta potrafi sprzedawać, podobnie jak opakowanie. Bywa, że produkt trafia do koszyka właśnie ze względu na atrakcyjną etykietę (widać to dobrze na przykładzie niskoprocentowych napojów alkoholowych, których producenci walczą o uwagę konsumentów, mających do wyboru setki propozycji z tej kategorii). Warstwa wizualna opakowania (butelki, flakonu czy pudełka) wpływa na postrzeganie produktu i wspomaga proces podejmowania decyzji o zakupie, czego świadomość mają marki inwestujące w niekonwencjonalne rozwiązania i nie żałujące środków na dopracowanie projektów graficznych. Kilka przykładów projektów, w których etykieta przyciąga do produktu jak magnes, znajdziesz poniżej.
Spójnie i apetycznie
Pitne jogurty w podobnych butelkach na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, jednak na etykietach wyeksponowano różnice w smakach, zaakcentowane ilustracją owocu, jaki do napoju został dodany. Projekt jest minimalistyczny, a kolory użyte na etykietach smacznie współgrają z zawartością butelek.
Zobacz cały projekt tutaj.
Podróż sentymentalna
Butelka, przywołująca wspomnienia z czasów dzieciństwa, a na niej etykieta na bezbarwnym podłożu, dzięki czemu motyw graficzny wygląda jak nadruk na szkle. Taki efekt udało się osiągnąć w projekcie stworzonym dla marki BIOrganic. Całość prezentuje się spójnie i stylowo.
Więcej o projekcie tutaj.
Obietnica niepowtarzalnego smaku
Wariacja smaków powstałych na bazie kombuchy znajduje swoje odzwierciedlenie w projekcie etykiet, gdzie każdy wariant napoju został opisany – począwszy od wartości energetycznej, po działanie. Grafika nawiązuje do składu produktu, a wysokiej jakości papier, jakiego użyto do wyprodukowania etykiety – obwoluty potęguje wrażenie, że w przypadku tego produktu zadbano o każdy szczegół.
Więcej o projekcie tutaj.
Kosmetyki do zjedzenia
Te etykiety rozbudzają apetyt – co najmniej na wypróbowanie produktów! W projekcie graficznym odniesiono się bezpośrednio do nuty zapachowej kosmetyków, łącząc skojarzenia z branżą spożywczą. “Soczyste” kolory i duży realizm druku (owoce wyglądają jak prawdziwe) sprawiają, że ręka sama wyciąga się w stronę półki!
Więcej o tym projekcie tutaj.
Inspiracje malarstwem abstrakcyjnym
W identyfikacji wizualnej linii kosmetyków Divine-3, kanwę stanowią abstrakcyjne motywy w 3 wariantach kolorystycznych, gdzie każdy nawiązuje do kolorów natury. Całość osadzona została w ramach “eleganckiej nowoczesności”, a uzupełniające się stylistycznie kompozycje graficzne zostały zastosowane na wszystkich opakowaniach produktów tej marki.
Ciepło bijące z zewnątrz
Etykieta i pudełko produktowe tworzą tutaj zgrany duet! Czytelny i minimalistyczny design w towarzystwie ciepłych kolorów, z prostym logo, nawiązującym do płomienia świecy, wprowadzają w odpowiedni nastrój jeszcze przed zakupem. Motyw ilustracyjny na pudełku, odzwierciedlający zapach świecy zachęca do sięgnięcia po produkt i zapoznania się z wybraną nutą jeszcze przed włożeniem produktu do koszyka.
Pozostałe etykiety i opakowania, stworzone w ramach tego projektu zobaczysz tutaj.
Szukasz etykiet na własne produkty?
Sprawdź, co możemy ci zaproponować.
Przeczytaj również: