Atrakcyjne opakowanie to połowa sukcesu produktu. Interesujący wygląd zewnętrzny zachęca do tego, by przyjrzeć mu się bliżej, dotknąć go, dowiedzieć się o nim więcej. Opakowanie to sposób na wyróżnienie się, zwiększenie popularności, a tym samym sprzedaży. Jak podejść do kwestii projektu, aby stworzyć taki, który w efekcie wywoła zachwyt na twarzach nabywców?
➤ Poszukuj, eksperymentuj, myśl nieszablonowo
Kluczem do sukcesu jest oryginalny pomysł i wykonanie, nadążające za wyjątkową i niepowtarzalną koncepcją. Wydawałoby się, że w tej materii nie ma zbyt wielu możliwości – ograniczony kształt, liczba surowców oraz formatów, nie umożliwiają zbyt dużego pola do popisu. W praktyce jest jednak inaczej i zamierzam to udowodnić, wykorzystując do tego poniższe przykłady.
Proste opakowanie, niecodzienna grafika
Pudełko produktowe o typowym kształcie też może skraść uwagę. Spójrz na te przykłady, które mimo klasycznej formy, wcale nie przegrywają w walce o zainteresowanie potencjalnego klienta. Dwa różne podejścia – jedno, skoncentrowane na mocnym, charakterystycznym wzorze i żywych kolorach, drugie – nastawione na przekaz jasno wskazujący na przeznaczenie produktu.
Opakowanie likieru marki Tinctures from Lviv. Projekt: Yaroslav Shkriblyak. Ptaki są tak wyraziste, że niemal da się usłyszeć ich śpiew.
Pierwszy to projekt opakowania mydła dziegciowego. Printy nawiązują do struktury rozwodnionego mydła, rozmazanego na płaskiej powierzchni, a odbiorca natychmiast nakierowywany jest na użytkowe właściwości produktu. Uwagę przykuwa minimalizm kreacji, co może być atrakcyjnym wyróżnikiem pośród produktów o żywszej kolorystyce. Projekt: Anastasia Azarenok.
Drugi przykład pokazuje, że opakowanie może robić lepszą robotę, niż sam produkt (bo co niezwykłego może mieć w sobie zwyczajna gumka do włosów?). Podkreślono tutaj użytkową funkcję produktu, a pojedyncze holdery do gumek prezentują ich różne zastosowania. Kawałek tektury z dziurkowaniem, ciekawy nadruk i wyprofilowane miejsce na zamocowanie produktu – widzisz jak niewiele trzeba, aby uzyskać interesujący wygląd, zachęcający do kupna?
Różne formaty, uszlachetnienia i zabawa formą
Zwykłe pudełko można odczarować, a raczej zaczarować! – dodając do projektu kilka “smaczków”, obok których trudno będzie przejść obojętnie. Przykłady będą 3 – wszystkie od jednego producenta, który znalazł sposób, jak wyróżnić produkty w tak bardzo nasyconym segmencie, jakim jest branża kosmetyczna.
Klasyczny kształt opakowań tej serii produktów został uzupełniony o dodatkowe walory wizualne – sporych rozmiarów, wyrazisty font oraz uszlachetnienia w postaci lakieru holograficznego. Już samo opakowanie zdaje się wołać “kup mnie” i będąc w okolicy, naprawdę trudno będzie tego nie usłyszeć. Projekt: LG Beauty.
Dwa formaty, złocenia i jednakowy wzór na opakowaniach i produktach. Klasyczne szerokie pasy i polka dot – jest elegancko i spójnie, a całość zachęca, by uzupełnić zakupy komplementarnymi produktami. Projekt: LG Beauty.
W przypadku tego opakowania, niespodzianka czai się w środku! I nie jest to tylko doskonały krem, po drodze jest coś jeszcze! Pudełko zachęca do interakcji i zachowania go na dłużej, co sprzyja eko-trendom i filozofii less waste. Projekt: LG Beauty.
Zaglądasz na Pinteresta w poszukiwaniu inspiracji? Obserwuj również nasz profil!
Czasami brak ekstrawagancji to wartość dodana
Opakowanie bez „wodotrysków” również może być strategią na wyróżnienie produktu na rynku, zwłaszcza wtedy, kiedy pasuje do filozofii marki albo charakterystyki linii produktowej. Takim przykładem są opakowania świec sojowych i mgiełek Hygge Nights – dodanie czegoś więcej zaburzyłoby harmonijną konstrukcję identyfikacji wizualnej.
#LessIsMore
Już niedługo pochwalimy się efektami naszej współpracy z marką Hygge Nights, dla której wykonaliśmy serię opakowań z okazji premiery nowej kategorii produktowej na stronie www.drukomat.pl. Śledź naszego bloga i kanały w mediach społecznościowych!
➤ Pudełko DIY – od projektu do wykonania
Jeśli masz już wybrany rodzaj i format pudełka, czas pomyśleć o surowcu, z którego ma być wykonane. Aby wybrać dobrze, warto znać podstawowe różnice pomiędzy poszczególnymi podłożami. Poniżej znajdziesz krótką charakterystykę, która pomoże ci trochę lepiej zorientować się w rodzajach kartonów, z których możesz w drukomat.pl wyprodukować opakowanie.
📦 Kraftliner
Ten rodzaj papieru charakteryzuje się wysoką odpornością na rozerwanie i bardzo dobrą drukownością. Jego główną zaletą są parametry wytrzymałościowe – jeśli potrzebujesz solidnego pudełka, które ma zachować dobrą formę nawet po transporcie, Kratfliner sprawdzi się idealnie, a gramatura 250 g zapewni konstrukcji odpowiednią sztywność. Jeśli opakowanie ma wyglądać EKO – wybierz wariant w odcieniu brązowym.
📦 Karton GC1 Neo Board
Dobrze znany z opakowań produktów codziennego użytku – kosmetyków, lekarstw i artykułów medycznych oraz żywności. Biel kartonu pozwala tworzyć z niego eleganckie pudełka premium, a gramatura 300 g zapewnia odpowiednią sztywność ścianek , skutecznie zabezpieczając produkt przed uszkodzeniem. Karton Neo Board posiada certyfikaty FSC oraz ISEGA oraz pomyślnie przeszedł ROBINSON test, dzięki czemu nadaje się do kontaktu z żywnością. Dostępna gramatura to 300 g. Karton można uszlachetniać matową lub błyszczącą folią oraz lakierem wybiórczym UV.
📦 Karton Custom Kote
Siła i wszechstronność kartonu Custom Kote pozwala na zrealizowanie nawet najbardziej wymagającego projektu opakowania. Strona powlekana doskonale nadaje się do zadruku, a druga – niepowlekana – dostarcza wrażeń czystości i naturalności. Pomiędzy tymi dwiema powierzchniami znajdują się twarde, wytrzymałe włókna pochodzenia naturalnego i z recyklingu. Pudło wykonane z kartonu Custom Kote wytrzyma trudne warunki podczas transportu lub przechowywania, z kolei gramatura 345 g sprawdzi się dla opakowań o sporym obciążeniu. Karton można uszlachetniać matową lub błyszczącą folią oraz lakierem wybiórczym UV.
📦 Karton GC2 Alaska
Podwójnie powlekana Alaska to wysokiej jakości karton typu GC2 o podwyższonej sztywności i grubości, przy jednocześnie obniżonej gramaturze, co sprawia, że można zastosować niższą nominalną gramaturę kartonu i ograniczyć zużycie surowca w kilogramach, zachowując tą samą liczbę użytków. Karton posiada atest do bezpośredniego kontaktu z żywnością suchą, wilgotną i tłustą, dlatego sprawdzi się w opakowaniach dla branży spożywczej i farmaceutycznej. Biało – kremowy kolor kartonu pozwala na tworzenie eleganckich oraz zaawansowanych graficznie projektów. Dostępna gramatura to 330 g. Karton można uszlachetniać matową lub błyszczącą folią oraz lakierem wybiórczym UV.
📦 Karton Ovaro
Ovaro to wielowarstwowa tektura brązowo-brązowa wykonana w 100% z makulatury. Obustronnie idealnie gładka i w tym samym głębokim odcieniu brązu zarówno z wierzchu jak i od spodu, pozwala tworzyć wyjątkowe projekty opakowań. Nadaje się do produkcji opakowań na produkty kosmetyczne, farmaceutyczne, sprzęt AGD. Karton Ovaro posiada certyfikat FSC, atest do kontaktu z żywnością oraz certyfikat bezpieczeństwa zabawek EN 71-3. Gramatura 350 g gwarantuje dużą sztywność opakowania.
Przeczytaj również
Nie bój się uszlachetnień
Jeśli udało ci się przebrnąć przez opisy surowców, wiesz już, że niektóre z nich można uszlachetniać. W ofercie drukomat.pl do wyboru masz:
- folię połysk,
- folię mat,
- folię mat + lakier wybiórczy.
Pociągnięcie pudełka folią nada całości ekskluzywności, a opakowanie będzie przyjemne w dotyku i wywoła miłe skojarzenia jeszcze przed opakowaniem produktu. Wyeksponowanie wybranych elementów projektu graficznego lakierem wybiórczym pozwoli ci podkreślić to, co stanowi najważniejszy przekaz dla klienta.
Poznaj kreator
Jeśli masz już za sobą wybór formatu, nakładu i rodzaj surowca, czas na przygotowanie odpowiedniego projektu graficznego, na podstawie którego zostanie wykonany produkt i nadruk. Na tym etapie do wyboru masz 2 rozwiązania:
- samodzielnie lub z pomocą grafika przygotowujesz plik z projektem do druku (wytyczne znajdziesz w sekcji Instrukcja do druku, po kliknięciu w wybrany produkt w naszym serwisie, tuż pod selektorem)
- korzystasz z dedykowanego kreatora pudełek, w którym możesz stworzyć projekt zupełnie od podstaw
Nie masz projektu i zamierzasz skorzystać z kreatora? Pobierz instrukcję, którą dla ciebie przygotowaliśmy i zobacz jak krok po kroku przejść przez cały proces projektowania pudełka. Jeśli tylko masz zarys konceptu w głowie, możesz zaczynać!
Nie wiesz od czego zacząć? Przeczytaj ☟
➜ Pudełko idealne. Jakie aspekty wziąć pod uwagę przed produkcją?
Gdy będziesz mieć już gotowy projekt, pozostaje ci zatwierdzić zamówienie i czekać na przesyłkę, która u nas jest za darmo.
Masz pytania?
Napisz do nas na kontakt@drukomat.pl.
Grafika na okładce: Projekt wykonany dla marki BezMięsny przez Podpunkt.