Papier uwodzi. Ma swoją fizyczność, strukturę, zapach i doskonale działa na zmysły. Jest o wiele lepszym nośnikiem emocji niż media cyfrowe. Zobacz jak go wykorzystać w efektywnych działaniach marketingowych.
Papier i jego wartość dodana
A skoro o wartości dodanej mowa, nie sposób nie wspomnieć o wrażeniach empirycznych i sensorycznych, które niewątpliwie dają papierowi przewagę. To coś, czego próżno szukać w komunikatach przekazywanych drogą cyfrową. Te prezentowane na wydrukach są łatwiejsze do zrozumienia i lepiej zapamiętywane, ponieważ wymagają 21% mniej wysiłku poznawczego niż media cyfrowe. Ponadto reklamy w formie papierowej pozwalają zapamiętać więcej szczegółów, co potwierdziło 75% uczestników badania Poczty Kanadyjskiej. Co ciekawe, tylko 44% z grupy badanych zapamiętało te same szczegóły, przedstawione za pomocą mediów elektronicznych. Ważna jest jeszcze jedna rzecz, aż 51% badanych było bardziej skłonnych do zakupu, gdy reklama przedstawiana była w formie papierowej.
Komunikaty przyswajane wprost “z papieru” lepiej kotwiczą w mózgu niż te, prezentowane w formie cyfrowej. Treść jest mniej ulotna i bardziej namacalna. Informacje podane na papierze wymagają bardziej emocjonalnego przetwarzania, co jest istotne w procesie budowania tożsamości i rozpoznawalności marki. Materiały fizyczne w postaci papierowych wydruków wytwarzają więcej reakcji mózgu związanych z uczuciami wewnętrznymi, potęgując efektywność reklam. Genialnie uruchamiają przy tym pamięć przestrzenną mózgu.
Mózg przetwarza zupełnie inaczej słowa zapisane lub wydrukowane na papierze niż te, zaserwowane w formie elektronicznej. Jedno z badań pokazuje, że osoby czytające teksty w formie drukowanej, uzyskują znacznie lepsze wyniki w teście rozumienia tekstu niż te, które zapoznawały się z tą samą treścią, zaprezentowaną w formie cyfrowej.
Pobierz e-book #dorzućDOpaczki i dowiedz się więcej o badaniach, potwierdzających skuteczność materiałów drukowanych w działaniach marketingowych.
Materiały drukowane w komunikacji B2B
Papier się liczy nie tylko w e-commerce! Komunikacja B2B będzie efektywniejsza, kiedy wesprzesz ją materiałami poligraficznymi. Wykorzystaj moc, jaką mają katalogi drukowane, foldery ofertowe czy pakiety materiałów informacyjnych, podane na papierze firmowym oraz w teczce z logo firmy. Jadąc na spotkanie z klientem albo partnerem biznesowym zadbaj o firmowe wizytówki oraz drobiazgi, które pomogą ci pozostawić dobre wrażenie (np. notatniki z logo lub kalendarze biurkowe). Jak widać w marketingu, który dedykowany jest firmom nadal jest sporo przestrzeni dla materiałów drukowanych i ten trend prawdopodobnie jeszcze długo się nie zmieni.
Te kilka argumentów wystarczy, by udowodnić, że druk jest ważnym i efektywnym narzędziem w rękach osób zajmujących się biznesem lub marketingiem. Jest skutecznie wykorzystywany w działaniach marketingowych we wszystkich kanałach, a dzięki technologii (możliwość zamawiania online) może być realizowany w sposób prosty, łatwy i bezpieczny.
Własne wydruki zamówisz tutaj.