Nadawanie osobistego wymiaru produktom pomaga w budowaniu długotrwałej relacji z odbiorcą i pozytywnie wpływa na doświadczenia zakupowe klienta. Jak wykorzystać to w komunikacji? Jednym ze sposobów są wydruki personalizowane.
Personalizacja pozwala wejść w interakcję z odbiorcą i sprawia, że skojarzenie z marką wywołuje pozytywne emocje. Możliwość zwrócenia się do odbiorcy po imieniu, nadanie indywidualnego kodu rabatowego czy złożenie urodzinowych życzeń – to jedne z najbardziej obrazowych i popularnych przykładów personalizacji. Pomysłów na uczynienie komunikacji bardziej osobistą jest więcej, a inspiracją mogą stać się prezentowane poniżej produkty wraz z przykładami użycia.
Vouchery personalizowane
Kupon rabatowy zrobi na kliencie jeszcze większe wrażenie, jeśli zamiast standardowego “-30%” na voucherze pojawi się np. kod w formie imienia, który będzie uprawniał do zakupów z rabatem. Innym ciekawym zabiegiem może być wykorzystanie wieku klienta (tyle % rabatu ile lat w dowodzie), szczególnie, jeśli voucher ma być prezentem urodzinowym dla lojalnego nabywcy. Nie wyrabiasz się z zamówieniami i wiesz, że przesyłka do twojego klienta dotrze z opóźnieniem? #DorzućDoPaczki kupon z kodem rabatowym o treści #PrzepraszamZaSpóźnienie – ten zabawny akcent może rozładować napięcie i sprawić, że klient, mimo twojego małego potknięcia, ponownie wróci na zakupy.
Ciekawostka:
W drukomat.pl dajemy ci do dyspozycji autorską usługę SendEASY, dzięki której zamawianie produktów personalizowanych odbywa się w 3 prostych krokach: wybierasz produkt, dodajesz plik z projektem i wgrywasz plik z danymi do personalizacji. Nigdy wcześniej personalizacja nie była tak łatwa!
Pocztówki personalizowane
Ciekawą alternatywą dla voucherów są personalizowane pocztówki, które również można wykorzystać jako nośnik kodu rabatowego, informacji o aktualnych promocjach albo nadrukować na nich pozdrowienia dla klienta z miejsca, w którym prowadzisz działalność. Dobrym pomysłem będzie również wykorzystanie pocztówki jako kartki urodzinowej dla klienta. Taki gest na pewno nie umknie uwadze adresata i zostanie miło zapamiętany, a każde tego typu skojarzenie to dodatkowa szansa, że klient odwiedzi sklep ponownie, a może nawet przyprowadzi znajomych! Brzmi jak inwestycja, która się zwraca, więc czemu by nie spróbować?
Zaproszenia personalizowane
Organizujesz event, konferencję prasową albo koncert charytatywny? Zamiast drukować dziesiątki czy setki takich samych, anonimowych zaproszeń, skorzystaj z opcji personalizacji. Wystarczy, że zamawiając ten produkt bezpośrednio z konfiguratora (wybierz zaproszenia personalizowane), wgrasz do systemu listę gości – tym samym każde zaproszenie będzie inne, a docelowy odbiorca poczuje się wyjątkowo.
Podpowiedź: Sprawdź również ofertę personalizowanych winietek.
Listy personalizowane
Jak myślisz, co będzie przyjemniejsze w odbiorze, rozpoczęcie korespondencji do klientki od zwrotu “Szanowna Pani” czy raczej cieplejsze powitanie typu „Cześć Anna, miło nam Cię poznać!”? Oczywiście wszystko zależy od rodzaju działalności (trudno spodziewać się takiego przywitania w oficjalnym piśmie urzędowym), ale jeśli działasz w ecommerce, wysyłasz paczkę do klienta, wiesz, że to jego pierwsze zakupy u ciebie i chcesz dorzucić list z podziękowaniem, lepiej zadziała bardziej przyjazne powitanie. Klient jest świadomy jakie dane posiadasz (sam je podawał!) i nie chce być anonimowym nabywcą – pokaż, że zależy ci na dobrych relacjach i przywitaj się z nim, jak z dobrym znajomym. Jest szansa, że to zaprocentuje!
Identyfikatory personalizowane
Konferencja, szkolenie, a może wyjątkowy welcome pack z okazji pierwszego dnia pracy dla nowego pracownika? Spraw, by emocje towarzyszące tym wydarzeniom były niezapomniane. Pomogą w tym drobne gesty i gadżety, które wprost będą sygnalizować, kto jest ich właścicielem. Identyfikator z imieniem i nazwiskiem albo aliasem to na pewno dobry początek!
Ciekawostka:
Zamawiając identyfikatory personalizowane w serwisie drukomat.pl masz do wyboru jeden z klasycznych formatów wizytówkowych, który możesz uzupełnić dowolnymi danymi (możliwy jest zadruk jedno- lub dwustronny). Na identyfikatorze znajdzie się również miejsce na zdjęcie, logotyp, dane adresowe, cytat, a nawet zabawny opis.
Wizytówki personalizowane
Wizytówki personalizowane to rozwiązanie, które szanuje firmowy budżet i twój czas. Jeśli posiadasz ten sam layout wizytówek dla wszystkich osób w firmie, a jedyne co się zmienia to nazwiska, stanowiska i dane teleadresowe, zamiast zamawiać pojedyncze zestawy dla każdego z osobna i przy każdym zleceniu standardowych wizytówek wgrywać dedykowane projekty, skorzystaj z wizytówek personalizowanych. Dane, które mają się na wizytówkach znaleźć, łatwo zaimportujesz z pliku CSV. To prostsze niż myślisz!
Dyplomy i certyfikaty personalizowane
Dokument potwierdzający ukończenie kursu lub szkolenia to wisienka na torcie i rodzaj nagrody za włożony wysiłek w naukę. Nic dziwnego, że moda na oprawianie i wieszanie dyplomów wciąż trwa – w końcu lubimy chwalić się naszymi osiągnięciami. Mając tę myśl z tyłu głowy warto zadbać o to, by dyplom dla twojego klienta był wyjątkowy – możliwość nadruku imienia i nazwiska, zdobytego tytułu czy dodatkowych osiągnięć na pewno w tym pomoże. Co ważne – mając jedną, dużą grupę szkoleniową, nie musisz każdego z certyfikatów zamawiać z osobna – aby całą operację przeprowadzić sprawnie, potrzebujesz tylko listy uczestników, którą wgrasz do naszego systemu podczas zamawiania tego personalizowanego produktu.
Personalizowane produkty są wyjątkowe, a ich osobisty wymiar sprawia, że w percepcji klienta stają się także bardziej ekskluzywne. Wykorzystaj to jako swoją przewagę, wyróżnij się indywidualnym podejściem do każdego odbiorcy i czerp z rozwiązań, które pozwolą budować lepsze i silniejsze relacje z klientem, bez ryzyka ponoszenia zbyt dużych kosztów na personalizowane usługi.
Potrzebujesz innego produktu? Zapytaj nas o rozwiązania niestandardowe!