Black Week, Black Friday, Cyber Monday — jakby tego inaczej nie nazwać, okres gorących wyprzedaży i akcji promocyjnych nadchodzi wielkimi krokami i wiele marek, szczególnie tych, działających w handlu detalicznym lub prowadzących biznes w modelu e-commerce planuje z tej okazji dedykowane działania marketingowe . Gdzie jest w tym wszystkim miejsce dla druku? Kilka podpowiedzi znajdziesz poniżej.
Włącz papier do marketingowej komunikacji
Rozwiązania, jakie oferuje poligrafia, doskonale uzupełniają digitalowe działania promocyjne. Te formaty możesz wykorzystać, aby komunikować o zniżkach i wyjątkowych okazjach jeszcze skuteczniej. ↓
Ulotki
Warto przygotować je przed startem promocji, choćby po to, by o nadchodzących akcjach wyprzedażowych poinformować. Działania komunikacyjne możesz oprzeć o wybrane produkty (prezentując je na ulotce) lub nadrukować kody promocyjne, które będą obowiązywać w okresie wyprzedaży.
Masz dużo do opowiedzenia i obawiasz się, że ulotka tego nie pomieści? Wybierz druk katalogów (w drukomat.pl znajdziesz szyte, klejone i spiralowane).
Mockup dostępny za darmo tutaj.
⚫ A tutaj znajdziesz ulotki.
Pocztówki / vouchery
Pocztówka świetnie sprawdzi się w roli vouchera z kodem zniżkowym na zakupy w okresie Black Friday i zachęci odwiedzenia sklepu internetowego, jeśli umieścisz na niej adres witryny. Działasz stacjonarnie, a w okresie wyprzedaży twój sklep będzie otwarty dłużej niż zwykle? Daj o tym znać osobom odwiedzającym sklep przed startem promocji, dokładając do torby z zakupami pocztówkę informującą o niestandardowych godzinach otwarcia. Ten format to również ciekawy pomysł na kreatywne podziękowania za zakupy — to drobny gest, a zdecydowanie wpływa pozytywnie na ocenę doświadczenia zakupowego!
Mockup dostępny za darmo tutaj.
⚫ Sprawdź ofertę pocztówek.
Kalendarze
Po co czekać z dystrybucją kalendarzy do grudnia, kiedy można zintegrować działania promocyjne z okazją, jaką jest Black Friday? Jeśli w ofercie np. twojego sklepu internetowego na koniec roku pojawiają się kalendarze, możesz dorzucić je do przesyłki z zamówieniem w okresie pokrywającym się z Black Week i dodawać je jako gratis do przesyłek o określonej wartości, zamiast masowo oferowanego przez inne firmy rabatu.
Więcej o tym projekcie przeczytasz tutaj.
⚫ A tutaj znajdziesz kalendarze.
Naklejki
To kolejny ciekawy gratis do zamówienia, będący jednocześnie skutecznym narzędziem reklamowym. Naklejki mogą być nośnikami identyfikacji wizualnej, haseł reklamowych, a także pełnić funkcję informacyjną (grafika z adresem sklepu internetowego albo prowadzącym do niego kodem QR). Możesz dodawać je za darmo do promocyjnych zamówień albo dorzucać do przesyłek i zakupów niezależnie od prowadzonych w danym okresie promocji.
Prezentowane projekty naklejek możesz kupić tutaj.
⚫ A tutaj je wydrukujesz 🙂
Wizytówki
Format wizytówki możesz wykorzystać do zaprojektowania metki z ceną, która będzie użyta do oznaczenia produktów objętych promocyjnym planem cenowym podczas Black Week. W różnych miejscach karnety wielkości wizytówki pojawiają się w roli karty do zbierania punktów w programach lojalnościowych — podobny model możesz zastosować u siebie, proponując zniżki i gratisy za regularne zakupy o określonej wartości, co jest interesującą alternatywą dla jednorazowego rabatu na wybrane produkty z okazji Black Friday.
⚫ Sprawdź wszystkie warianty wizytówek.
Stwórz klimat wyjątkowości
Limitowane opakowania to jeden ze sposobów na wyróżnienie twoich produktów podczas czarnopiątkowego szału. Warto pamiętać, że nie każda osoba, podejmując decyzję zakupową, będzie poszukiwać najkorzystniejszej cenowo oferty. Dla niektórych wartością będzie wyjątkowość, dlatego dobrze jest przed zaplanowaniem działań pomyśleć i o tej grupie, dołączając do oferty serie limitowane lub egzemplarze produktów z możliwością personalizacji.
⚫ Pudełka fasonowe, z wieczkiem a może prezentowe? Sprawdź wszystkie.
Wykorzystaj siłę papieru w komunikowaniu wartości
Black Week na pohybel konsumpcjonizmowi? Dlaczego nie, w końcu to doskonała okazja do zaprezentowania tożsamości i atrybutów marki szerszej grupie odbiorczej, w czasie, kiedy odwiedziny sklepu internetowego czy stacjonarnego biją rekordy popularności. Nie chcesz pozycjonować się jako firma sezonowo napędzająca sprzedaż i hołdująca niepohamowanej konsumpcji, a nadal korzystać z możliwości, jakie niesie za sobą prowadzenie wzmożonej kampanii promocyjnej w listopadzie? Zaprezentuj się jako odpowiedzialna marka, dbająca o jakość produktów i rozsądną półkę cenową przez cały rok. Choć w takim scenariuszu trudno o spektakularny wzrost sprzedażowy w ostatnim kwartale roku, łatwiej będzie osiągnąć zrównoważone przychody w pozostałych miesiącach, dzięki wiernym i powracającym klientom, którzy zaufali marce i chętnie będą polecać ją innym.
⚫ Więcej produktów znajdziesz w internetowej drukarni drukomat.pl.