Pocztówki to poligraficzne bestsellery na różne okoliczności. Choć kojarzą się przede wszystkim z wakacjami, imieninami i świętami, potrafią być również doskonałym wsparciem działań marketingowych. Zobacz je w różnych odsłonach i zainspiruj się wielością nieoczywistych zastosowań.
Ulotkę wyrzucisz, pocztówkę zachowasz
Pocztówka “żyje” zwykle dłużej niż ulotka, zwłaszcza, kiedy wykonana jest z luksusowego papieru o wyższej gramaturze albo posiada uszlachetnienia. Taki zabieg estetyczny kieruje percepcję w stronę skojarzenia z ekskluzywnością, dzięki czemu produkt lub usługa może kojarzyć się z tzw. “wysoką półką” (wykorzystaj tę podpowiedź, jeśli celujesz swoją marką w segment premium).
Wyjątkowe papiery, które warto znać:
Podpowiedź:
Pocztówka wykonana ze szlachetnych surowców zwykle zostaje z kimś na dłużej, stanowiąc ozdobę wartą wyeksponowania i ponownego użycia, na przykład w formie zakładki do książki. Aby przedłużyć jej żywotność, warto podpowiedzieć takie zastosowanie osobie, w której ręce trafi (bezpośrednio lub w przesyłce z zamówieniem).
Poniżej ciekawy przykład ulotki uszlachetnianej tlali pani, zawierającej w opisie misję marki. Cały projekt można obejrzeć tutaj.
Pocztówka zamiast klasycznego zaproszenia
Format poligraficzny, jakim jest pocztówka sprawdzi się w wielu rolach. Poniższy przykład pokazuje zastosowanie pocztówki jako alternatywy dla klasycznego, składanego zaproszenia. Dobierając do tego kopertę w kolorze korespondującym z paletą kolorystyczną, użytą na pocztówce, można tworzyć ciekawe, spójne w odbiorze zestawy.
Cały projekt można obejrzeć tutaj.
A do zaproszenia – koperta! Sprawdź jakie mamy w ofercie
Pocztówka do promowania własnej twórczości
Świat artystyczny często sięga po pocztówkę jako format uzupełniający, np. dla plakatu, co dla osób zainteresowanych kupnem stanowi atrakcyjną (często również cenową) alternatywę dla wydruków w większym formacie. Pocztówka, z uwagi na swoje wymiary, nie wymaga wiele miejsca na ekspozycję, zwykle mieści się w ramce na zdjęcie i ma w sobie “mobilność”, której brakuje wydrukom o znaczniejszych gabarytach. Przykładem takiego zastosowania pocztówek może być kolekcja Szymona Brodziaka, jednego z czołowych polskich fotografów o międzynarodowej renomie.
Więcej tutaj.
Pocztówka jako voucher
Albo karta podarunkowa! W obu przypadkach format pocztówkowy sprawdzi się doskonale, bez względu na to, czy wybierzesz klasycznye wymiary (105 x 148 mm) czy DL.
Więcej o projekcie tutaj.
Pocztówka pracuje na rozpoznawalność marki
Bardziej praktyczna niż plakat i większa niż wizytówka, weźmie na siebie prezentacje nawet najbardziej finezyjnej i wymagającej identyfikacji wizualnej. Dwa ciekawe przykłady jednej autorki poniżej – w kreacjach pojawia się logo marki, a kolory nawiązują do palety zastosowanej w identyfikacji wizualnej. Osadzenie tych elementów na tle malowniczych scen, wywołuje odpowiednie skojarzenia, cumując wizualny aspekt marki w konkretnych obrazach.
Zobacz oba projekty w całości:
Kalendarz z pocztówek
Poniższy projekt prezentuje kolejne ciekawe zastosowanie pocztówki w bardzo niekonwencjonalnej roli. Kalendarz w formacie A6, złożony z 12 luźnych kart z nadrukowanym kalendarium to świetny pomysł, aby się wyróżnić i powołać do życia nietypowy, ale za to jakże praktyczny poligraficzny produkt reklamowy, który zostanie z obdarowaną osobą aż na rok!
Cały projekt obejrzysz tutaj.
Pocztówka z wezwaniem do działania
Pocztówka może pełnić rolę nośnika krótkiego komunikatu i służyć celom informacyjnym. Piękny przykład podobnego zastosowania zobaczysz poniżej. Pocztówki zaprojektowane dla Instytutu Spraw Publicznych to połączenie nienachalnej estetyki z wartością informacyjną, jaką niesie ze sobą ten projekt.
Wszystkie warianty pocztówek można obejrzeć tutaj.
Powyższe przykłady pokazują jak wiele zastosowań w działaniach promocyjnych i reklamowych można znaleźć dla zwykłej wizytówki. Masz pomysł, jak jeszcze ją wykorzystać? Daj nam znać w komentarzu!