Sprzedaż stoi w miejscu? A może twój sklep całkiem dobrze sobie radzi, ale zawsze mogłoby być lepiej? Zobacz jak wykorzystać poligrafię (i nie tylko!) do tego, by rozkręcić obroty w kanale online! Pierwszą porcję pomysłów znajdziesz poniżej, kolejna już za 2 tygodnie!
#1 DORZUĆ DO PACZKI
Jak się czujesz, kiedy otwierasz długo wyczekiwaną przesyłkę z zamówieniem i znajdujesz w niej – oprócz wybranych produktów – drobne niespodzianki w postaci karnetu z podziękowaniem, eleganckiego papieru pakowego czy vouchera z kodem rabatowym na kolejne zamówienie? Jeśli właśnie udało ci się poczuć ten dreszczyk emocji na wspomnienie ostatniego udanego unboxingu to doskonale! A teraz pomyśl o osobach, które będą zamawiać w twoim sklepie. Chcesz, aby poczuły to samo? Zadbaj o odpowiednią oprawę i #DorzućDoPaczki produkty poligraficzne, które sprawią, że otwieranie przesyłek z twojego sklepu stanie się niezapomnianym doświadczeniem.
Spójrz na kilka przykładów, którymi możesz się zainspirować i zastosować je do wzbogacenia własnych przesyłek. ↓
Zajrzyj na www.drukomat.pl i zobacz jak wiele masz do wyboru
#2 PERSONALIZUJ
Nie ma chyba nic przyjemniejszego niż świadomość, że nie jest się kolejną anonimową kupującą osobą, a marka podchodzi do budowania relacji z należytym zaangażowaniem i autentyczną sympatią!
Personalizacja to już nawet nie trend, to must have, jeśli chcesz utrzymać retencję na wysokim poziomie. I nie chodzi tu tylko o sprzedaż – dobre relacje z osobami, które decydują się na zakup w twoim sklepie, zaowocują nie tylko wyższym współczynnikiem sprzedaży, ale przełożą się również na korzyści w innych obszarach, np. liczbę pozytywnych wzmianek i opinii w sieci albo polecanie twojej marki osobom, które jeszcze nic u ciebie nie zamawiały. Korzystaj z danych i twórz personalizowaną komunikację, aby budować zaufanie i być bliżej ludzi, z którymi łączy cię nie tylko relacja biznesowa, ale często i wartości, jakie reprezentujecie (to często powód, dla którego osoby te kupują u ciebie, a nie gdzie indziej).
Wykorzystaj personalizowane materiały drukowane i zachęcaj do pozostania z tobą na dłużej. ↓
Całą gamę produktów personalizowanych znajdziesz tutaj.
Przeczytaj również:
#3 NAGRADZAJ
Drobne upominki zawsze dobrze działają! Nie potrzebujesz wcale dużych budżetów i wymyślnych rozwiązań. Pomyśl np. o kodach rabatowych na kolejne zakupy, które możesz wysłać osobie zamawiającej w twoim sklepie w mailingu albo lepiej – w formie drukowanego bonu lub vouchera. Jeśli chcesz mieć jeszcze więcej korzyści poza wdzięcznością osoby, którą w tej sposób obdarujesz, skorzystaj z formuły unikalnych kodów. ↓
„Unikalne kody zwiększają ROI i umożliwiają markom lepszą kontrolę planów wydatków związanych z rabatami.”((http://www.creativeover.com/7-useful-print-marketing-trends-enhance-customer-experience/))
Nie wiesz jakie gadżety wybrać? Kilka pomysłów znajdziesz poniżej, a produkty → tutaj.
#4 ŁĄCZ OFFLINE Z ONLINE
Papier doskonale uzupełnia się z digitalem. Na ulotkach często znajdziesz adres www albo kod QR, a na wizytówkach – obok numeru telefonu – również adres e-mail. Wykorzystuj to, nawet jeśli cały twój biznes opiera się na kanałach dostępnych w sieci, i nie rezygnuj z druku, który może dać ci przewagę. Papier fantastycznie działa na zmysły, a drukowane materiały reklamowe często pozostają “pod ręką” nawet po wyłączeniu komputera – warto o tym pamiętać, planując działania marketingowe.
Zajrzyj do artykułu, z którego dowiesz się jak wykorzystać kody QR w projektowaniu materiałów drukowanych. Zwiększaj za ich pomocą odwiedziny w twoim sklepie internetowym, przyciągaj nowe osoby i pracuj na rozpoznawalność swojej marki w wielu kanałach.
Druga część artykułu z kolejnymi poradami ukaże się za 2 tygodnie. Śledź nowe publikacje na naszym blogu!