W pierwszej części było o dorzucaniu do paczki, personalizowaniu, nagradzaniu i… łączeniu działań w offline i online. W tym artykule znajdziesz kolejne pomysły na to, jak wykorzystać druk i materiały poligraficzne do zwiększenia szans na dochodowy biznes w internecie. Zobacz jak jeszcze poligrafia może ci w tym pomóc.
Część pierwszą artykułu znajdziesz tutaj ↓
#5 WYBIERAJ NIEOCZYWISTE ROZWIĄZANIA
Co standardowo dorzuca się do przesyłki? Najczęściej jest to papier pakowy, naklejka, ulotka albo voucher, rzadziej katalog czy poligraficzny gadżet. Jeśli pobawisz się formułą i formą, łatwo będzie ci wyróżnić swoją markę i pozytywnie zaskoczyć osobę, której przyjdzie rozpakowywać zamówienie od ciebie. Jak możesz to zrobić? Poniżej znajdziesz dwa działające na wyobraźnię przykłady:
- Katalogi drukowane – wykorzystaj je, by zaprezentować produkty najlepiej sprzedające się w twoim sklepie – te mogą zainteresować osobę, która być może widząc je w katalogu, zdecyduje się na dokupienie komplementarnych produktów. PROTIP: Nie przedstawiaj suchych informacji tylko dodaj do opisu nieco koloru, opowiadając historię każdego z produktów albo dodając obok opinię osoby, polecającej tę konkretną rzecz.
- Zwykła pocztówka potrafi nabrać wyjątkowej mocy, jeśli pobawisz się formatem i efektami. Wybór kwadratowego kształtu i uszlachetnień (np. lakieru wybiórczego na wybranych elementach grafiki czy pokrycie pocztówek przyjemną w dotyku folią soft touch może sprawić, że doświadczenie związane z tym materiałem reklamowym zapadnie w pamięci na długo).
Nie wiesz od czego zacząć? Wypróbuj te produkty ↓
#6 EKSPERYMENTUJ
Punkt 6 to w zasadzie rozwinięcie 5. Trzymaj się z dala od sztampy i zaproponuj coś innego!
W tym celu warto wykorzystać niestandardowe materiały reklamowe (np. koszulki albo gadżety, na które możesz nanieść własny projekt graficzny i branding – o tym pisaliśmy w poprzedniej części tego artykułu). Dobrym pomysłem jest niestandardowe zastosowanie wybranych surowców do stworzenia unikalnych materiałów reklamowych. Potrzebujesz podpowiedzi? Spójrz na ten przykład – torba reklamowa z siatki mesh, która standardowo wykorzystywana jest do druku banerów to jeden z ciekawszych pomysłów na wyjście z konwencji.
Z innymi produktami eksperymentuj na własną rękę – zajrzyj do selektora (to miejsce, gdzie wybierasz parametry produktu podczas zamówienia, zaznaczone niebieską ramką na poniższym zrzucie ekranu :)), zobacz jakie surowce masz do wyboru, odpytaj Google’a, aby poznać różnice pomiędzy jednym papierem ,a drugim (lub zamów wspomniane wyżej próbki i wzorniki :)) i baw się formułą. Im bardziej niecodzienne i oryginalne rozwiązanie wymyślisz, tym łatwiej będzie zapamiętać twoją markę!
W poszukiwaniu inspiracji możesz zajrzeć również do tego artykułu ↓
#7 EDUKUJ
Łącz przyjemne z pożytecznym!
Opakowanie może być efektowne i jednocześnie praktyczne. Zasada nie wyrzucaj, użyj ponownie ma zastosowanie nie tylko w przypadku sprzedawanych produktów, ale również opakowań i wszystkiego, co wchodzi w skład przesyłki z zamówieniem. Spójrz na poniższe przykłady – zwykłe pudełko fasonowe może zyskać drugie życie, jeśli przypomnisz o tym, że da się je wykorzystać ponownie. Opakowania ze zwróconymi przesyłkami możesz użyć ponownie – odpowiednia adnotacja całkowicie odwraca uwagę od stanu kartonika, a zarazem pracuje na wizerunek marki odpowiedzialnej społecznie i dbającej o środowisko.
#8 WYKORZYSTUJ SZANSE
Szanse na efektywną sprzedaż z pomocą materiałów drukowanych. Niech papier posłuży ci jako nośnik spersonalizowanej lub unikalnej oferty, której próżno będzie szukać w sklepie internetowym.
✦ Według raportu Retail Advertising and Marketing Association 47% klientów prawdopodobnie rozpocznie zapytanie online po zapoznaniu się z niestandardową reklamą drukowaną.((http://www.creativeover.com/7-useful-print-marketing-trends-enhance-customer-experience/))
To niemal co druga osoba, składająca zamówienie w twoim sklepie! Warto zatem zaryzykować i coś wydrukować?
Zostawiamy cię z tym pytaniem i linkiem do miejsca, w którym wszystkie wymienione pomysły możesz przetestować. ↓