Drukomat i wyjątkowy Pop-up! Podczas tegorocznego Festiwalu Nacisk stworzyliśmy specjalną przestrzeń dla naszej marki, w której mieliśmy okazję spotkać się z naszymi obecnymi i potencjalnymi Klientami. Przestrzeń w założeniu miała istnieć tylko przez dwa dni, dlatego ochrzciliśmy ją mianem Pop-up Drukomat.pl.
W drukomat.pl zawsze jesteśmy wierni myśli, że najlepsze materiały znajdziemy pod własnym dachem, dlatego do budowy instalacji wykorzystaliśmy jedynie te surowce, które dostępne są w naszej drukarni.
Konstrukcja ściany składa się z trzech płyt Re-board® o wymiarach 110 x 190 cm. Środkowa część powiększona została o element do podwieszenia lampy, jej końcowa wysokość osiągnęła 235 cm.
Re-board® to ekologiczny materiał o wyjątkowej, opatentowanej strukturze. Jego wnętrze wypełnia papierowa „konstrukcja” przypominająca budowę komórkową lub plaster miodu – dzięki temu jest bardzo wytrzymały, a zarazem niezwykle lekki. Zewnętrzne, gładkie powierzchnie re-boardu® można nadrukować w technologii cyfrowej.
Korzystając z plotera Kongsberg na każdej płycie wycięliśmy otwory do montażu półek, zadbaliśmy o stabilność ściany oraz dodatkowo zaprojektowaliśmy lampę, która oświetlała jej środkową część.
Koncept graficzny opierał się na rozwinięciu tematu przewodniego festiwalu, tj. brandingu. Przewrotnie skupiliśmy uwagę na niemal niezadrukowane produkty – chcieliśmy pokazać, że jesteśmy jak czysta tablica, z którą projektant może zrobić co tylko zechce. Jedyne elementy, które nadrukowaliśmy na materiałach to znaczniki drukarskie, które identyfikują nas jako drukarnię. Pasery, gwiazdki, linie cięcia to oznaczenia, które na co dzień sprawiają, że wszystkie kolory idealnie łączą się w procesie druku.
Co zatem można było obejrzeć na półkach? Wszystko co niezbędne przy druku materiałów identyfikacji wizualnej: różne rodzaje wizytówek, teczki, katalogi, notesy, pocztówki i zaproszenia, papiery ozdobne, ale również gama produktów z kategorii horeca (linia skierowana dla restauracji i hoteli): zawieszki, prezentery papierowe i plexi. Pojawiły się również próbki różnych materiałów dostępnych w naszej drukarni: plexi bezbarwna i mleczna, pvc twarde i spienione, hips, siatki mesh, czy banery.
Przestrzenne litery z których ułożyliśmy Drukomat zostały wycięte ze Staduru, podobnie jak festiwalowe logo Nacisk, które również stanęło na półce.
Całość dopełniały smaczki: papierowe kredki i kwiaty wykonane z kartonu CKB, kaktusy i esy-floresy wycięte z płyty DISPA®. Za sprawą prawdziwego światła, które wydobywało się z lampy oraz energetycznego żółtego koloru nasz pop-up przyciągał jak magnez i wpasował się idealnie w kontekst festiwalowy.
Na koniec ciekawostka: wkrótce ruszy cykl webinarów, który przygotowujemy dla Was na naszym facebook’owym Fan Page’u. Będziemy na nich opowiadać o technologiach druku, pokażemy w jaki sposób przygotowywać poszczególne elementy do wydruku, przedstawimy także właściwości naszych materiałów. To dobra okazja na zadawanie pytań w stylu „Co najlepiej sprawdzi się do budowy witryny sklepowej?”, dlatego obserwujcie bieg wydarzeń!
Jeśli chcielibyście dowiedzieć się więcej na temat podłoży twardych dostępnych w naszej drukarni polecamy spojrzeć na zestawienie, które przygotowaliśmy jakiś czas temu. Tekst obejmuje charakterystykę wszystkich naszych surowców: PVC twarde i spienione, Plexi bezbarwna i mleczna, Stadur, Hips, Dibond® oraz DISPA®, łącznie z zastosowaniem i zdjęciami przykładowych realizacji. Miłej lektury! 😊
1 komentarz
Ładny projekt. Pozdrawiam