Czy kody QR warto uwzględniać w projektach materiałów reklamowych, a jeśli tak, jakie to może przynieść korzyści?
Jakiś czas temu pisaliśmy o wizytówkach z kodem QR. Tym razem postanowiliśmy pogłębić ten temat, prezentując ciekawe projekty również innych produktów poligraficznych, posiadających kod QR – od opakowań po katalogi.
Tutaj przeczytasz artykuł o wizytówkach ↓
Kody QR zyskują na popularności, a coraz więcej marek decyduje się na ich umieszczanie w materiałach reklamowych. Generowanie kodów QR jest łatwe i nie wymaga inwestycji w dedykowane oprogramowanie (kod można stworzyć bezpłatnie w wielu internetowych narzędziach). Na korzyść kodów pracuje również możliwość połączenia 2 wymiarów w działaniach promocyjnych – wirtualnego, z tym nieco bardziej namacalnym, utrwalonym na papierze.
3 najważniejsze korzyści z posiadania QR kodów na materiałach drukowanych to:
- Możliwość rozszerzenia treści poza materiał reklamowy (kod QR po zeskanowaniu przenosi we wskazane miejsce, np. na stronę www z ofertą firmy, do wizytówki internetowej albo w dowolną lokalizację w sieci).
- Wygoda osoby zapoznającej się z treścią (zeskanowanie kodu i przeniesienie do źródła, do którego prowadzi kod, odbywa się w kilka sekund).
- Budowanie wizerunku nowoczesnej firmy/marki, która korzysta z dobrodziejstw i rozwiązań, jakie oferuje technologia.
Poniżej znajdziesz przykłady tego jak można kreatywnie wykorzystać QR kody, projektując opakowania oraz pozostałe materiały reklamowe.
Ulotka składana
Ulotka z kodem QR wcale nie musi tracić na atrakcyjności! Dobrze wkomponowany kod w grafikę i spójność kreacji załatwia sprawę, a możliwość przeniesienia ulotki do przestrzeni cyfrowej to dodatkowy atut dla marki (kolejny punkt styku w komunikacji z grupą odbiorczą!).
Zawieszki z kodem QR
Wiesz, że w drukomat.pl zwykłą wizytówkę można zamienić w atrakcyjną zawieszkę? Wystarczy wybrać usługę dziurkowania w trakcie składania zamówienia. Dodając do tego QR możesz na niewielkim kawałku papieru zakodować szczegółowe informacje o produkcie lub pokierować bezpośrednio do sklepu internetowego. Tak niewiele trzeba, by zyskać dodatkową korzyść!
Katalogi z kodem QR
Katalog to jeden z najpopularniejszych produktów poligraficznych. Wzbogać go kodem QR (który poprowadzi np. do elektronicznej wersji katalogu w pliku pdf), zwiększaj dostępność informacji i wykorzystuj wiele kanałów komunikacji za pomocą jednego, drobnego detalu.
Opakowania z kodem QR
Jak sprawić, aby opakowanie zostało z osobą zamawiającą produkt na dłużej? Umieść na nim niespodziankę zachęcającą do dalszej interakcji! Zaprojektowanie wzoru z kodem QR, który po zeskanowaniu przenosi do kanałów marki w mediach społecznościowych – np. do serwisu YouTube, gdzie w kilku krótkich filmach zaprezentowano różne sposoby użycia zakupionego produktu będzie wartością dodaną do zakupu.
Zobacz więcej zastosowań kodów QR w produktach poligraficznych:
Menu z kodem QR
Menu przed lokalem na potykaczu
Bilety z kodem QR
Plakat z kodem QR
Chodzi ci po głowie produkt z kodem QR, który nie pojawił się w artykule? Daj nam znać!
Grafika wykorzystana na okładce © https://www.qr-code-generator.com/