Wybory parlamentarne już za kilka miesięcy, a w przestrzeni publicznej przybywa materiałów informacyjnych, które coraz śmielej o tym przypominają. Z tej okazji również i my postanowiliśmy sięgnąć po ten temat, tworząc przegląd produktów wspierających działania zasięgowe i wizerunkowe prowadzonych kampanii wyborczych.
Na wolnym powietrzu
Materiały drukowane to nieodłączny element kampanii politycznych i społecznych. Choć wiele działań przeniosło się do sieci i mediów społecznościowych, z uwagi na zróżnicowaną strukturę wiekową wyborców, wydruki wciąż mają spory udział w wydatkach na działania promocyjne i informacyjne.
Plakaty, billboardy, banery, backlighty
Zewnętrzne nośniki reklamowe to dobry wybór, kiedy celem jest dotarcie do dużej liczby zainteresowanych. W kampaniach wyborczych królują banery, billboardy i plakaty, a w przestrzeniach miejskich również backlighty.
Wszystkie wymienione produkty są dostępne w ofercie drukomat.pl.
➤ Banery
Wydruki do dystrybucji stacjonarnej i zdalnej
Wiece i pozostałe spotkania z wyborcami to ważna część kampanii. Tutaj z pomocą przychodzą wydruki, powszechnie uznawane za reklamowe, ale zaaranżowane w nieco innym charakterze. Lista produktów wraz z przykładowym zastosowaniem znajduje się poniżej.
Projekt może uwzględniać wizerunek kandydata lub kandydatki, wskazywać numer na liście wyborczej albo służyć działaniom promującym identyfikację wizualną — logo, hasło przewodnie lub wybrane postulaty. Na odwrocie znajdzie się miejsce na call to action “Głosuj na nas!”.
Katalogi pomieszczą więcej niż tradycyjne ulotki, dlatego warto wykorzystać je w kampanii, która ma wiele do powiedzenia. Ich objętość pozwala na podział na kilka sekcji, wśród których mogą znaleźć się: program, wartości, prezentacja sylwetek działaczy i działaczek oraz lista osób i organizacji wspierających.
Ulotki to must have każdej kampanii. Pozwalają w zwięzły sposób zaprezentować najważniejsze informacje, które mogą być decydujące dla wyborców, odesłać do mediów społecznościowych albo strony internetowej po więcej informacji. Ulotki to ekonomiczne rozwiązanie w przypadku dystrybucji zdalnej, np. drogą pocztową (są lżejsze niż katalogi, ale nadal można w nich zawrzeć wszystkie najważniejsze z punktu widzenia nadchodzących wyborów informacje).
💡 Do kompletu polecamy również koperty, pocztówki i papier firmowy.
Rozdawanie ulotek zwiększa ich skuteczność, dlatego dobrze, kiedy są dystrybuowane przez ludzi. Odzież z nadrukiem dla personelu obsługującego przedwyborczy event uspójni działania wizerunkowe i wspomoże organizacyjne — zwłaszcza podczas dużego wydarzenia.
Zestawy informacyjne
Drobne podarunki ocieplają wizerunek. W przypadku kampanii przedwyborczych #infopacki mogą przybierać różne formy. Dwie przykładowe konfiguracje prezentujemy poniżej.
📦 ZESTAW STANDARD: torba papierowa z nazwą, logo i sloganem + ulotka + notatnik z logo + długopis z nadrukiem + naklejki
⭐ ZESTAW PREMIUM: torba bawełniana z nadrukiem + wizytówka + komplet długopis i pióro z nadrukiem + broszura informacyjna + wobler zachęcający do głosowania + kalendarz na biurko + brelok z płyty DISPA® w kształcie logo organizacji
💡 Więcej podpowiedzi w kategorii Gadżety.
Punkty informacyjne
Stoisko informacyjne również wymaga odpowiedniej oprawy. Jeśli znajduje się w zatłoczonym i gęsto zabudowanym miejscu, wyróżnienie się będzie czynnikiem sukcesu. Stoisko powinno być dobrze widoczne nawet ze znacznej odległości, rozwiązaniem pomocniczym mogą być również elementy pomagające w nawigacji do stoiska, takie jak:
➤ naklejki podłogowe w formie strzałek z informacją, w którą stronę się kierować do stoiska i ile metrów pozostało do celu,
➤ potykacze wskazujące drogę i informujące, że przy stoisku czekają upominki,
➤ flagi rozstawione na terenie wydarzenia i przy punkcie informacyjnym.
Zabudowę stoiska warto uzupełnić o:
➤ Standy i rollupy z logo i nazwą stronnictwa lub wizerunkiem kandydata lub kandydatki
➤ Ścianki, przy których odwiedzający będą mogli się sfotografować z uczestnikami wydarzenia po stronie organizatora
Ciekawym elementem aranżacji stoiska informacyjnego i sceny podczas wystąpień publicznych są figury przestrzenne z nadrukiem wykonane z płyt twardych (np. hips, DISPA®, stadur). Rozwiązanie pozwala odwzorować sylwetkę kandydata w formie standu lub zaprojektować przestrzenne logo organizacji, jako alternatywę tradycyjnego baneru lub plakatu. Podłoża twarde to również świetny materiał do produkcji mini transparentów i tabliczek, które wyróżnią się w tłumie.
A do aranżacji biur i miejsc spotkań polecamy wyklejki z folii OWV.
Projekt zaprezentowany w artykule: © Joe Cooper. Źródło:
https://www.behance.net/gallery/159698165/2022-CONSERVATION-COLORADO-ELECTIONS-GET-OUT-THE-VOTE