Dziś na blogu pojawia się kolejna część cyklu “Rodzaje papieru w druku”. Tym razem będziemy opowiadać o papierach ozdobnych. Co kryje się pod tą nazwą? Czytaj dalej, w artykule dość szczegółowo to wyjaśniamy. I nie, wcale nie chodzi o papier prezentowy. 😉
Papiery z efektem wow
Wbrew obiegowej opinii, papier ozdobny to nie papier do pakowania podarunków. W branży poligraficznej ten rodzaj papieru to po prostu alternatywa dla tradycyjnych kred i offsetów. Oczywiście, na papierach ozdobnych nie da się drukować wszystkiego. Z pewnością nie jest to również papier przeznaczony do pisania po nim (np. jako wypełnienie notatników). Ten rodzaj podłoża sprawdzi się w drukach, które mają na odbiorcy wywołać odpowiedni efekt – przyciągnąć głębią koloru, nietypowym “feelingiem” podczas trzymania materiału w dłoni albo po prostu wypaść lepiej w zestawieniu z innym drukiem tej samej kategorii, wykonanym na standardowym papierze (np. ulotką konkurencji).
Rodzaje papierów ozdobnych
W zależności od efektu, jaki chcesz uzyskać, masz do wyboru mnóstwo możliwości. Sposobów, aby zachwycić swojego odbiorcę jest naprawdę wiele! Zobacz jak duży masz wybór. Kolor, gramatura, wykończenie – od mnogości wariantów i zastosowań można naprawdę dostać zawrotu głowy, porównywalnego z tym po jednej (lub dwóch) lampkach szampana. 🙂
Patrzysz na miniaturki i nic ci to nie mówi? To prawda, ta liczba może przytłoczyć! Aby ułatwić ci wybór, przygotowaliśmy dla ciebie 3 mini studia przypadków, w których pokazujemy jaki rodzaj materiału sprawdzi się w różnych rodzajach wydruków. Pamiętaj, to tylko przykłady, a papiery możesz miksować i stosować w różnego typu kreacjach, zależnie od potrzeby czy linii kreatywnej twojej marki.
☕ KAWIARNIA W STYLU EKO
Naturalny kolor, ponadczasowa faktura i “elegancka chropowatość” – ten papier ma w sobie to COŚ! Teczka, którą widzisz na pierwszym planie została wykonana z papieru Les Naturals Color Sable 325 g. Okładka notatnika, wizytówki i karnety lojalnościowe to Kraftliner 250 g. Efekt? Eko, przyjaźnie i nowocześnie!
Więcej o papierze typu kraft przeczytasz tutaj:
🛎 STYLOWY HOTEL
Naturalne włókna i spokojny kolor w odcieniu kości słoniowej – taki efekt może dać tylko Woodstock Betulla. To nieoczywiste, eleganckie podłoże będzie świetną podstawą modnych brandingów. Wszystkie produkty widniejące na wizualizacji zostały wykonane na tym samym papierze o gramaturze 285 g. Zestaw prezentuje się doskonale, a kreacja, przerzucona na papier w ogóle nie traci na świeżości.
🧰 PRESTIŻOWA KANCELARIA
Tutaj jakość klasy premium widać gołym okiem! Taki efekt można osiągnąć, wybierając gładkie, barwione w masie podłoża Sirio Color. Kancelaria Vidi & Vici wybrała Sirio Color Pietra oraz Dark Blue 290 g (notesy i teczki), a stonowana i elegancka identyfikacja została przełamana wizytówką, wykonaną na srebrnym podłożu z perłowym połyskiem Curious Metallics Ice Silver 300 g.
Ciekawostka:
Możesz wybierać spośród wielu kolorów i dowolnie je zadrukować (także z białym nadrukiem i poddrukiem).
Co drukować na papierze ozdobnym?
Podaliśmy ci kilka gotowych pomysłów na zastosowanie papierów ozdobnych w praktyce. Teczki, wizytówki, notatniki to tylko kilka możliwych zastosowań. Na tym nie koniec! Wybieraj produkty, które najlepiej sprawdzą się w twoim biznesie, a ich zadaniem ma być zrobienie na odbiorcy doskonałego pierwszego wrażenia. Drugiego, trzeciego i czwartego też! 🙂
Oto propozycje produktów z oferty drukomat.pl, które świetnie skomponują się z papierami ozdobnymi (poza oczywiście tymi, które pojawiły się już powyżej):
• Katalogi szyte i klejone
• Ulotki cięte i składane
• Pudełka
• Zaproszenia
• Arkusze Plano
• Etui na kartę/klucz
• Zawieszki na drzwi
Interesuje cię inny produkt? Napisz do nas! Realizujemy również zamówienia niestandardowe.
Dlaczego warto drukować na papierach ozdobnych?
Druk na jakościowym papierze to wartość dodana do twoich materiałów reklamowych. Intensywne złoto lub srebro Curious Metallic, rozgrzewająca czerwień Sirio Color Lampone albo nietypowy Tintoreto Gesso o fakturze filcu – takich efektów nie uzyskasz, stosując w swoich wydrukach sztampowe papiery. Szukaj, eksperymentuj, próbuj, testuj, porównuj efekty. A następnie pokaż próbki tym, którzy staną się grupą docelową dla twoich materiałów promocyjnych i reklamowych. Takie posunięcie to inwestycja o dużym prawdopodobieństwie zwrotu!