Ecommerce rośnie w siłę. Coraz częściej kupujemy online, coraz więcej firm decyduje się na wykorzystanie tego kanału sprzedaży w swoich strategiach marketingowych. W czasach kiedy sprzedaż stacjonarna boryka się z wieloma problemami, sklep internetowy wydaje się w miarę bezpiecznym i stabilnym miejscem do generowania zysków. Lecz aby odnieść sukces w sieci nie wystarczy tylko mieć interesujący produkt i sprawnie działający sklep. Równie istotna jest koncentracja na obszarach związanych z obsługą klienta, a także budowaniem pozytywnego doświadczenia zakupowego klienta, w którym pomagają – między innymi – produkty poligraficzne. Zobacz jak je efektywnie wykorzystać.
→ Ulotki
Co tu dużo mówić, ten produkt to klasyka pośród materiałów reklamowych. Pomyśl o takim dodatku do przesyłki dla klienta, ale niech to nie będzie zwykła ulotka. Możliwości, żeby ją “podkręcić” jest naprawdę sporo!
💡 W ofercie drukomat.pl znajdziesz ulotki zwykłe, składane oraz ulotki DL.
Ulotka może stać się nośnikiem rozmaitych informacji. Zaprezentuj komplementarne produkty z oferty twojego sklepu internetowego, zaproś do obserwowania kanałów twojej marki w mediach społecznościowych albo użyj ulotki jako listu z podziękowaniami za zakupy, przy okazji umieszczając na niej kod rabatowy na kolejne zakupy. Jest spora szansa na to, że klient do ciebie wróci!
→ Torby papierowe
Po co korzystać z plastikowych toreb, skoro można mieć takie! Eko jest w trendzie, ale co ważniejsze – wszelkie proekologiczne działania w obrębie prowadzonego biznesu to manifestacja społecznej odpowiedzialności.
💡 W ofercie drukomat.pl znajdziesz papierowe torby Kraft w kolorze białym oraz szarym.
Zadbaj o detal, który wpisuje się w filozofię zrównoważonego rozwoju, a przy okazji jest ciekawym dodatkiem do zamówienia i daje spore pole do popisu w kwestii projektu. U nas masz do wyboru 7 różnych pionowch i poziomych formatów do wyboru oraz 7 kolorów uchwytów (szary, biały, czerwony, niebieski, różowy, zielony, żółty). Baw się możliwościami i miksuj do woli!
→ Taśma pakowa
Opakowanie powinno otwierać usta z zachwytu, najlepiej już w drodze do klienta! Pamiętaj, że element tzw. “unboxingu” zapewnia emocje już na starcie – im lepsze wrażenie zrobi na odbiorcy, tym większe prawdopodobieństwo, że to, co jest w środku zostanie równie wysoko ocenione.
💡 W ofercie drukomat.pl znajdziesz kilka rodzajów taśm pakowych: taśmę samoprzylepną z nadrukiem oraz naszą najgorętszą nowość czyli taśmę z nadrukiem z papieru Kraft.
Taśma pakowa z możliwością zadruku to element opakowania z dużym potencjałem, ponieważ oprócz tego, że zabezpiecza przesyłkę przed uszkodzeniem, może stać się nośnikiem komunikatu, który chcesz przekazać jeszcze przed otwarciem paczki. Nadrukuj na niej cokolwiek chcesz – logo, hasło reklamowe albo dowolną grafikę.
Zobacz więcej inspiracji dla ecommerce na naszym profilu w serwisie Pinterest
→ Papier pakowy
Warto zadbać o opakowanie również od środka! Ładne pudełko to połowa sukcesu, stylowe dodatki również “zrobią robotę”. Jednym z naszych typów jest papier pakowy z nadrukiem, który może stać się dodatkowym miejscem ekspozycji brandingu, a przy okazji dodać nieco klasy zwykłemu, szaremu kartonowi.
💡 W ofercie drukomat.pl znajdziesz papier pakowy na błyszczącej kredzie albo z szarego, prążkowanego papieru Kraft.
Tego typu papier wykorzystasz również jako element dekoracyjny.
→ Naklejki
Te sprawdzą się w różnych rolach – od gratisu dorzuconego do przesyłki, po plombę zabezpieczającą karton przed otwarciem i uszkodzeniem. Możliwość wycięcia różnych kształtów daje spore pole do popisu – wyróżnij swoje projekty nie tylko ciekawą grafiką, ale również nietypowym kształtem lub formatem.
💡 W ofercie drukomat.pl znajdziesz naklejki z folii ploterowej oraz monomerycznej.
Naklejki to mile widziany gadżet reklamowy, w końcu kto nie lubi naklejek? Interesujący projekt może sprawić, że twój klient zabierze ten produkt ze sobą – na plecaku, notatniku czy pokrywie laptopa i przy okazji obwieści światu, że zamawia u ciebie. Czy nie brzmi to wystarczająco zachęcająco?
Bądź na bieżąco z inspiracjami dla e-commerce i śledź hasztag #dorzućDOpaczki na Instagramie!
→ Vouchery i pocztówki
Nie ma nic lepszego niż spersonalizowane podziękowanie za zakupy albo dedykowana zniżka na kolejne zakupy w ramach wdzięczności za lojalność. Taki przekaz można umieścić na pocztówkach albo voucherach, których nie powinno zabraknąć w żadnym, szanującym się (a przede wszystkim klientów!) sklepie internetowym.
💡 W drukomat.pl do wyboru masz pocztówki w formacie A6 lub DL.
A dla jeszcze większej skuteczności, wybierz produkty personalizowane. Nic tak bardzo nie ucieszy twojego klienta, jak osobiste podziękowanie albo kod rabatowy, którym – zamiast losowego ciągu cyfr i liczb jest np. imię kupującego.
→ Pudełka pakowe i produktowe
To najważniejszy element opakowania, więc lepiej, żeby wyglądał jak należy! I o ile pudełko transportowe czy zbiorcze niekoniecznie musi powodować zachwyt do tego stopnia, że nie będzie się chciało zajrzeć do środka, o tyle już opakowanie produktowe powinno mieć faktor wow, nawet, jeśli nie chodzi o wybór z półki, a de facto produkt, za który klient już zapłacił i właśnie go odpakowuje. Warto pamiętać, że opakowanie składa się na całość doświadczeń zakupowych klienta i poprzeczka powinna zostać postawiona wysoko na potrzeby przyszłej retencji (w końcu chcesz, aby klient wrócił po więcej, prawda?).
💡 W ofercie drukomat.pl znajdziesz szeroki wybór produktów w kategorii Opakowania, począwszy od klasycznych pudełek fasonowych, po prezentowe i produktowe.
Więcej o roli opakowania w e-commerce pisaliśmy tutaj, dlatego chętnie odsyłamy cię do tego artykułu w celu pogłębienia wiedzy i zaczerpnięcia inspiracji.
Masz pytania lub szukasz niestandardowego rozwiązania? Nie wahaj się zapytać!