Tradycyjnie na naszym blogu pojawia się zestawienie najpopularniejszych trendów graficznych, które będą dominować w nadchodzącym roku. Niespodzianki nie będzie! Spodziewaj się feerii kolorów, eksplozji energetycznych połączeń i nieoczekiwanych mariaży, trudnych do przewidzenia i jeszcze trudniejszych do zapomnienia. 🙂
Animacja
Ruchoma grafika jest w trendach od kilku dobrych lat, ale w nadchodzącym roku zdecydowanie umocni swoją pozycję, dyktując warunki w projektach stron internetowych oraz w treściach publikowanych w mediach społecznościowych (również tych reklamowych). Animacja to sposób na wyróżnienie się i szansa na przyciągnięcie uwagi, dlatego w 2022 możemy spodziewać się dalszych eksperymentów z tą formą twórczej ekspresji.
Antropomorfizm
Fantastyczne zwierzęta (i nie tylko!) brylowały w trendach w 2021 i niewiele zmieni się w nadchodzącym roku. Antropomorficzne wariacje będą przewijać się w identyfikacjach marek, które zapragną mocniej zaznaczyć się w świadomości potencjalnej grupy odbiorczej i zostać tam na dłużej, wzbudzając na przykład takie emocje jak sympatia czy zaciekawienie.
Gradient
I najlepiej w towarzystwie ziarna! Technika pozwalająca tworzyć grafiki w klimacie retro, zdominuje przyszłoroczne trendy, karmiąc nas solidną porcją kreacji rodem ze starych filmów science fiction albo wystaw poświęconych sztuce abstrakcyjnej. Jednak gradient i ziarno to nie tylko sposób na odtwarzanie klimatu przeszłości – ta technika graficzna sprawdzi się doskonale podczas tworzenia współczesnych, a nawet futurystycznych kreacji, których zadaniem jest wyprzedzać swoją epokę.
Retro
Ten wątek już pojawił się powyżej, a tutaj tylko się umocni. Wiecznie żywe retro nie zestarzeje się również w nadchodzącym roku – mało tego – będzie ekspandować, ponieważ wciąż inspiruje osoby reprezentujące świat sztuki i grafiki użytkowej. Nawiązywanie do minionych czasów i sentymentalne wycieczki do tego, co już było, będą konkurować z futuryzmem oraz współczesnymi technikami, pojawiającymi się w grafice.
Dołącz do osób obserwujących nasze kanały w mediach społecznościowych!
Minimalizm
Trudno się dziwić, że ten trend, solidnie umocowany w tendencjach graficznych ostatnich lat, również będzie dobrze się miał w nadchodzącym roku. W świecie przeładowanym bodźcami, bitami i informacjami, coraz częściej szukamy spokoju, harmonii i wyciszenia. Szansą na ich odnalezienie są graficzne kreacje tworzone w duchu minimalizmu – zarówno te, przeznaczone do druku, jak i te w wersji cyfrowej.
Zajrzyj również tutaj:
Surrealizm
Ucieczka. Z miasta, od rutyny albo w kosmos. Otaczając się pracami powstałymi w tym trendzie, będzie można przenieść się na chwilę w inne miejsce – bez wychodzenia z domu i bez podłączania wtyczki do metawersum. Silne wpływy surrealizmu poczujemy również i w tym roku, dając się czarować, uwodzić i kusić obietnicą nowego i nieznanego.
Inspiracje naturą
Świeżo, zielono i naturalnie. Bliskość z przyrodą to wciąż coś, co mamy w deficycie, a ten kompensuje się między innymi w wysypie prac graficznych, w których natura właśnie gra pierwsze skrzypce. Dotyczy to zarówno koncepcyjnych wariacji uzupełniających portfolio, jak i marek – coraz chętniej zwracających się ku ekologii – manifestujących kultywowane wartości w identyfikacjach bliskich przygodzie i pełnych odniesień do Ziemi.
Zobacz również:
Znasz przykłady innych trendów graficznych, które mają szansę głośniej wybrzmieć w nadchodzącym roku? Podziel się informacją w komentarzu. ↓
1 komentarz
Bardzo ciekawe trendy na 2022 rok oraz wiele inspirujących projektów w jednym wpisie blogowym!