Wybory parlamentarne już za kilka tygodni, a przygotowania kandydatów i ich sztabów wkraczają w najgorętszy okres. Aby dać się poznać swoim wyborcom, ubiegający się o stanowisko politycy wykorzystują wszelkie dostępne narzędzia, aby dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców. Choć mogłoby się wydać, że w czasach internetu, tam będzie toczyć się większość działań kampanii wyborczej, to jednak fizyczne materiały wyborcze nadal pozostają głównym kanałem kontaktu z wyborcami. Nie inaczej jest w przypadku ulotek wyborczych, które stanowią podstawę, jeśli chodzi o materiały promocyjne.
Profesjonalny druk ulotek wyborczych w Drukomat
Okres kampanii wyborczej to intensywny czas dla radnych, burmistrzów lub innych polityków, sztabów wyborczych oraz agencji reklamowych. Aby móc dotrzeć do jak najszerszej grupy odbiorców, wykorzystywane są różne środki przekazu zarówno w sieci, jak i w przestrzeni publicznej. Sporą częścią działań jest komunikacja przy pomocy materiałów drukowanych, które możesz zamówić m.in. w naszej drukarni.
Oferta Drukomat na druk materiałów wyborczych
Jako drukarnia zajmujemy się drukiem różnego rodzaju materiałów wyborczych, w których skład wchodzą m.in. ulotki, plakaty, torby reklamowe, banery i billboardy. W naszej ofercie znajdziesz też wizytówki, standy reklamowe, gadżety wyborcze, ale też długopisy z dowolnym logo. Więcej materiałów promocyjnych wykorzystywanych w kampaniach wyborczych znajduje się w naszej kategorii – wydruki wyborcze. Wykorzystanie wymienionych materiałów wyborczych pozwala dotrzeć do niemal każdego typu wyborcy, co jest niezwykle ważne przy pozyskaniu potencjalnych głosów.
Ulotka wyborcza – co powinno się w niej znaleźć?
Projekt ulotki wyborczej przede wszystkim powinien być czytelny, a znajdująca się na niej treść łatwa w odbiorze. W przypadku ulotek – mniej znaczy więcej, dlatego powinny się na nich znaleźć tylko najważniejsze informacje. Zwróć uwagę też na język, powinien on być prosty, aby móc łatwo odczytać znajdujący się na niej przekaz. Adres strony www, personalia, hasło wyborcze, adres profilu w social mediach, numer na liście wyborczej, ale też pomysły kandydata – to informacje, które powinny znaleźć się na każdej ulotce. Przy tworzeniu tekstu ulotki, warto też skorzystać z wyróżnień w tekście np. w postaci pogrubień fragmentów tekstu lub zastosowania ramek. To pozwoli nam położyć nacisk na najistotniejsze kwestie dotyczące programu wyborczego.
Bardzo ważna jest również prezentacja kandydata, na plakatach i ulotkach najczęściej możemy spotkać zdjęcia portretowe typu biznesowego. Zadbaj o schludny, profesjonalny ubiór, którym podkreślisz swój profesjonalizm. Pamiętaj, żeby zdjęcie kandydata było dobrej jakości, szczególnie jeśli oprócz ulotek wyborczych drukujemy też większe materiały wyborcze, takie jak banery, plakaty czy billboardy. Szata graficzna powinna być w stonowanych kolorach i skupiać się na najważniejszych informacjach dla wyborców, czyli numer listy, imię i nazwisko kandydata i przedstawić pomysły kandydata.
Dopasuj treść ulotki wyborczej do grupy docelowej
Ulotki mogą być dostosowane do potrzeb i interesów różnych grup wyborców. Możemy stworzyć ulotki specjalnie skierowane do seniorów, młodzieży, przedsiębiorców, czy też innych grup społecznych, aby lepiej przekazywać interesujące ich treści. Innym, dość kontrowersyjnym rozwiązaniem, jest stworzenie ulotek, które będą wykorzystywane do atakowania konkurencyjnego kandydata. Taka ulotka pomoże politykowi przedstawiać argumenty przeciwko swoim rywalom, starając się zdobyć przewagę w oczach wyborców.
I najważniejsze! Nie zapominajmy o dokładnym sprawdzeniu ulotki pod kątem błędów i literówek – polityk powinien być zapamiętany przez swoje postulaty, a nie ze względu na wpadkę na plakacie czy ulotce. Jeżeli zadbamy o te wszystkie aspekty, to możemy być pewni, że ulotki będą łatwe do odczytania dla wyborców i przekażą niezbędne informacje o kandydacie.
Materiały drukowane – must have każdej kampanii wyborczej
Ulotki to uniwersalny materiał wyborczy, z którego od lat korzysta większość kandydatów. Pozwalają przekazać więcej informacji niż plakat i rozwinąć głoszone przez polityka postulaty. Oprócz tego ulotkę wyborczą można wykorzystać jako zachętę wyborców do oddania swojego głosu. Warto pamiętać, że skuteczność medium, jakim jest ulotka, zależy w dużej mierze od odpowiednio wykonanego projektu graficznego, ale też od znajdującej się na niej treści. Gdy kandydaci zadbają właściwie o wszystkie szczegóły, mogą być pewni, że ich ulotka wyborcza spełni powierzone jej zadanie.
A czy wy stawiacie na klasyczne ulotki wyborcze, czy na bardziej wyszukane gadżety wyborcze np. torby bawełniane, czy długopisy? Sprawdź naszą kategorię – „wydruki wyborcze” i zamów wszystko, czego będziesz potrzebować w swojej kampanii.
Przeczytaj również: