Obszerne treści wymagają odpowiedniej formy przekazu. Jak wyeksponować je w atrakcyjny sposób, wykorzystując do tego pojemne formaty poligraficzne?
Scenariusz 1: dużo do zaprezentowania
Kiedy do przekazania jest więcej, niż zdoła udźwignąć ulotka, z pomocą przychodzą katalogi i książki.
Katalog to format dedykowany obszernym prezentacjom, w których ważną rolę grają zarówno obraz, jak i tekst. Jeśli twoja marka słynie z bogatej oferty produktowej, katalogi doskonale sprawdzą się w roli poligraficznego ekspozytora. Projekt graficzny możesz oprzeć o wybrany rodzaj i format katalogu, a objętość dostosować do przewidywanej ilości treści, która ma się w nim znaleźć.
W ofercie drukomat.pl znajdziesz katalogi szyte, klejone i spiralowane, o objętości od 4 do 256 stron.
Przykład 1. Poziomy katalog szyty po krótkim boku doskonale nadaje się do prezentacji oferty produktowej.
➤ Zobacz produkt.
Przykład 2. Katalog klejony, prezentujący kolekcję odzieżową w wygodnym, podręcznym, kwadratowym formacie.
➤ Zobacz produkt.
Scenariusz 2: dużo do opowiedzenia
Bywa, że historia marki lub firmy jest równie ciekawa, co jej oferta produktowa. Jeśli chcesz ją efektownie opowiedzieć, wybierz katalog klejony albo książkę, najlepiej w twardej oprawie, która będzie się świetnie prezentować i jednocześnie chronić zawartość przed uszkodzeniami mechanicznymi. W przypadku obu formatów rozkładówki można ciekawie zaprezentować w postaci “timeline’ów” lub grając kompozycją grafika — tekst.
Przykład 1. Ciekawie wykorzystany format katalogu klejonego.
➤ Zobacz produkt.
Przykład 2. Projekt, w którym pierwsze skrzypce gra tekst, a grafika jest elementem towarzyszącym, osadzony w formacie katalogu klejonego.
➤ Zobacz produkt.
Scenariusz 3: mało słów, dużo obrazu
Odchudzenie z tekstu nie musi oznaczać zmniejszenia objętości publikacji. Doskonałym przykładem takiego podejścia są projekty katalogów, utrzymane w artystycznym duchu (galeria sztuki, prezentująca okazy z aktualnej kolekcji) albo takie, gdzie sprzedaje się głównie obrazem (np. lokalna manufaktura szkła, prezentująca produkty w dużym powiększeniu, wskazując na misterność i precyzję wykonania).
Przykład 1. Nasycony obrazem katalog klejony, stworzony na kanwie katalogu klejonego.
➤ Zobacz produkt.
Przykład 2. Minimum tekstu, maksimum obrazu. W projekcie wykorzystano klejony katalog pionowy z uszlachetnianą okładką (lakier).
➤ Zobacz produkt.
♦ W tym artykule przeczytasz więcej o uszlachetnieniach ↓
Scenariusz 4: portfolio na 5+
Efektowne portfolio wymaga właściwej oprawy. Prezentacja projektów zebranych w formie drukowanego katalogu pozwala na bardziej namacalną interakcję, tworzy przestrzeń do rozmowy, a aspekt sensoryczny, którego próżno szukać w cyfrowym portfolio, może stać się czynnikiem decydującym o podjęciu współpracy.
Do prezentacji projektów doskonale nadaje się również format książki, a twarda oprawa to dodatkowy punkt w kategorii “dobre pierwsze wrażenie”.
Przykład 1. Projekt portfolio, oparty na katalogu spiralowanym. W podobnej roli sprawdzą się również notesy spiralowane.
➤ Zobacz produkt.
Przykład 2. Minimalistyczny design, wykorzystujący katalog szyty pionowy.
➤ Zobacz produkt.
Scenariusz 5: parcie na papier
Kiedy twój ebook zrobił już wszystko w onlajnie i czas na podbijanie nowych kanałów dotarcia, postawienie na drukowaną publikację będzie doskonałym posunięciem. Tradycyjna książka ucieszy te osoby, które papier wciąż darzą dużym sentymentem i zdecydowanie wolą kartkować niż słajpować.
Przykład 1. Duże bloki tekstu przeplatane są schematami i wykresami, co dodaje lekkości publikacji, mimo sporej objętości. Projekt osadzony na kanwie katalogu klejonego, który odpowiada na potrzeby projektów liczących dziesiątki, a nawet setki stron.
➤ Zobacz produkt.
Przykład 2. Ponownie katalog klejony, zaadaptowany w projekcie, umożliwiającym interakcję z czytelnikami, wychodzącą poza tradycyjne czytanie (strony z zadaniami, z dedykowanymi miejscami do notowania).
➤ Zobacz produkt.
Więcej inspiracji czeka na ciebie na naszym profilu na Instagramie ↓
Źródła:
https://www.behance.net/gallery/144277301/Minimalist-Interior-Design-Brochure
https://www.behance.net/gallery/159034201/Clothing-Catalog-Design
https://www.behance.net/gallery/148297365/YELO-Catalogue-Design
https://www.behance.net/gallery/132944149/Uffizi-Editorial-Design
https://www.behance.net/gallery/158579385/MIRROR-MAGAZINE-DESIGN
https://www.behance.net/gallery/133738379/CL-Product-Catalogue-20202021
https://www.behance.net/gallery/149808715/Portfolio-by-OLAF-CW-20192022-Book-Design
https://www.behance.net/gallery/108377025/Editorial-Project-Portfolio-Layout-with-Pink
https://www.behance.net/gallery/160942685/Da-forma-a-tu-Barrio
https://www.behance.net/gallery/158781993/Code-Switch-Editorial-Design