Kto powiedział, że druk nie może efektywnie współpracować z digitalem? Wizytówki z kodami QR są doskonałym przykładem, że taki mariaż jest możliwy, mało tego, działa doskonale!
Wizytówka z kodem QR – zostaje z obdarowaną osobą na dłużej!
Wizytówki z kodem QR to sposób na rozszerzenie skuteczności tego produktu marketingowego i przeniesienia działania na kolejne płaszczyzny, włączając do tego tę cyfrową. Z pewnością zdarzyło Ci się spotkać wcześniej z kodem QR – jeśli nie na wizytówce to na innym produkcie takim jak katalog, opakowanie czy np. plakat, promujący wydarzenie kulturalne.
Kody QR to charakterystyczne kwadratowe piktogramy, które po zeskanowaniu telefonem komórkowym lub tabletem, kierują użytkownika w konkretne miejsce, zaszyte w obrazie. Pod kodem QR może kryć się adres strony www, łącze do produktu w sklepie internetowym, zdjęcie albo np. przekierowanie do zakładki “Kontakt” w witrynie firmowej. Technologię QR możemy określić nowocześniejszą wersją kodów kreskowych.
Wizytówki z kodem QR to przede wszystkim wygoda
Dlaczego warto, robiąc projekt wizytówki, pomyśleć o naniesieniu na nią kodu QR? Słowem kluczem jest tutaj właśnie wygoda! Osoba otrzymująca wizytówkę z kodem może go zeskanować, a po odczytaniu danych z kodu, zapisać informacje automatycznie w kontaktach telefonu (jako vCard). Dzięki temu żywotność wizytówki zostaje przedłużona, a kontakt będzie możliwy nawet w sytuacji, kiedy wydrukowana, papierowa wizytówka zagubi się lub zostanie wyrzucona. Dodatkowo, po zaszyciu w kodzie QR adresu strony firmowej lub przekierowania do zakładki “Kontakt”, osoba otrzymująca wizytówkę ma możliwość odwiedzenia strony i poszerzenia swojej wiedzy o dane kontaktowe, które na wizytówce się nie zmieściły albo zapoznania się z ofertą firmy. To nowoczesne, poligraficzne rozwiązanie jest odpowiedzią na postępującą digitalizację oraz ułatwieniem dla osób, które kontakty wolą przechowywać cyfrowo zamiast na analogowych nośnikach.
Jak używać wizytówki z kodem QR?
Skanowanie kodu QR jest proste, wygodne i co najważniejsze, nie wymaga zaawansowanej wiedzy technologicznej. Wystarczy posiadać smartfon lub tablet z działającym aparatem fotograficznym. Osoby posiadające urządzenia firmy Apple z najnowszym oprogramowaniem nie potrzebują dedykowanej aplikacji do obsługi kodów QR, sprzęty mają wbudowaną funkcję czytania kodów – wystarczy nakierować obiektyw aparatu na kod, a telefon sam go wykryje i podpowie kolejną operację (Zapisz w kontaktach albo Zobacz w Safari, jeśli kod kieruje np. na konkretną stronę internetową). W przypadku urządzeń z Androidem lub starszym oprogramowaniem iOS, wystarczy ze sklepu Google Play (Android) lub AppStore (Apple) pobrać dowolną aplikację do czytania kodów QR (np. QRbot, QR Code Reader czy QR Code Scanner). Po pobraniu i uruchomieniu aplikacji proces będzie wyglądał podobnie, a kolejna akcja (np. Zobacz witrynę w wyszukiwarce) zostanie podpowiedziana w aplikacji do czytania kodów.
Jak stworzyć własny kod QR?
Znasz już korzyści z posiadania na wizytówce kodu QR. Teraz pozostaje odpowiedź na pytanie jak taki kod stworzyć? Tutaj z pomocą przychodzą dedykowane rozwiązania przeglądarkowe i aplikacje mobilne do tworzenia kodów QR. Odwiedź Google i wpisz w pole wyszukiwania “generator kodów QR”. W wynikach wyszukiwania zobaczysz dziesiątki dedykowanych rozwiązań, w których można stworzyć własny kod QR w kilku prostych krokach (np. qr-online.pl). Zanim wygenerujesz własny kod, określasz, co ma zostać w nim zaszyte (adres www, adres e-mail, dowolny tekst, wizytówka lub inny link). Jeśli chcesz, aby Twój kontakt zapisywał się odbiorcy w telefonie po zeskanowaniu kodu, wybierz opcję wizytówka. Jeśli chcesz, aby pod kodem krył się link, wybierz adres www). Po uzupełnieniu właściwych danych (link lub dane teleadresowe) pozostaje tylko kliknąć “Generuj kod” i po chwili ten będzie gotowy do użycia, z możliwością wyeksportowania go do pdf i zastosowania w projekcie graficznym Twojej wizytówki.
QR kod – do tych wizytówek pasuje idealnie!
Umieszczenie kodu QR sprawdzi się w zarówno w pojedynczych, jak i składanych wizytówkach. Nie musisz iść na kompromis na rzecz ograniczania tekstu tylko po to, by kod zmieścił się na tej niewielkiej powierzchni. Wykorzystaj jedną ze stron, pamiętając, że w drukomat.pl masz możliwość obustronnego zadruku wizytówki. W przypadku składanej, pole do popisu jest wprost porcjonalne do powierzchni, jaką możesz w projekcie wykorzystać. Stawiasz na ten produkt? Dodaj na wizytówce zdanie zachęcające do interakcji z kodem QR (np. Zeskanuj kod i zapisz wizytówkę bezpośrednio w swoim telefonie). Dzięki temu osoba, która do tej pory czegoś takiego nie robiła, odkryje nową funkcjonalność, a Ty zyskasz, ponieważ kontakt do Ciebie zostanie z odbiorcą na dłużej!