Zgodnie z zapowiedzią, kontynuujemy temat opakowań.📦 Tym razem mamy dla ciebie zbiór inspirujących rozwiązań, w których motywem przewodnim jest papier. Wybraliśmy uniwersalne przykłady, prezentujące produkty z różnych branż, poszukaliśmy kilku nietypowych zastosowań jako alternatywy dla plastikowych toreb i rozwiązań, które w zaskakujący sposób odmieniają zwykłe opakowanie. Wstęp cię zachęcił? Czytaj dalej!
Tak robią to najlepsi
Papier czy plastik? Coraz więcej firm – niezależnie od tego czy same produkują czy tylko sprzedają – zmienia orientację w kierunku bycia bardziej eko, a z plastiku rezygnują najwięksi gracze w swoich branżach, dając tym samym przykład innym – zarówno firmom, jak i konsumentom. Typowe “reklamówki” z tworzywa sztucznego zastępowane są papierowymi torbami oraz pudełkami i na takie posunięcie decyduje się coraz więcej marek. Spójrz na kilka przykładów.
Ciekawostka:
Marka Burberry zadeklarowała że do końca 2025 zrezygnuje z plastiku, a nowe opakowanie (pudełko, które widać na zdjęciu powyżej) wykonane zostało z pulpy drzewnej certyfikowanej FSC oraz materiału, pochodzącego z recyklingu zużytych kubków po kawie.
Zapakuj to inaczej niż reszta
A gdyby tak do kwestii opakowania podejść od strony innej niż wszyscy? Poniższe przykłady pokazują, że jest to możliwe! Zwykła, papierowa koperta z łatwością może zamienić się w opakowanie kolekcji odzieży lub biżuterii. Efekt? Na pewno niespotykany!
Zwykłe pudełko? Niekoniecznie
Opakowanie powinno być impulsem do zakupu i skutecznie zachęcać do zainteresowania produktem, który bez charakterystycznego zewnętrznego wyglądu, być może nie miałby tak dużej siły przyciągania. Oto przykład – podkładki pod kubek wydają się produktem, który mógłby zostać niezauważony na półce sklepowej, jednak umieszczając go w charakterystycznym, przyciągającym wzrok pudełku z ciekawą typografią na froncie oraz motywem przypominającym fakturę drewna, produkt zyskuje na wartości, a pierwsze skrzypce gra oryginalne i zachęcające do przyjrzenia się bliżej opakowanie. Zobacz jaki udało się osiągnąć efekt!
Opakowanie to inwestycja
Projekt opakowania potraktuj jak inwestycję – nie żałuj na projekt, eksperymentuj z formą, surowcami, uszlachetnieniami i kształtami. Szukaj rozwiązań, które stworzą synergię, łącząc w sobie unikalność, estetykę i użytkowość. Jeśli korzystasz ze standardowego pudełka fasonowego, wzbogać je o detale, które zwrócą uwagę użytkownika w trakcie odpakowywania produktu. Może to być błyszczący element nadruku, pokryty lakierem UV albo karton pociągnięty folią soft touch, która jest przyjemna w dotyku i wzbudza pozytywne skojarzenia (np. z zamszem albo skórką brzoskwini). Możesz również postawić na minimalizm – dobrze skomponowane elementy i harmonijna gra kolorów może skromne pudełko zamienić w arcydzieło! Spójrz na poniższe przykłady.
Eksperymentuj – ten wysiłek zwykle się opłaca!
Nie chcesz typowego pudełka? Bardzo dobrze! Do wyboru jest dużo więcej możliwości, a ogranicza cię tylko twoja wyobraźnia. Czasami nie trzeba wiele – kawałek kartonu, uformowanego w kształt, który ze zwykłego arkusza papieru tworzy rozwiązanie o charakterze użytkowym albo interesujący nadruk, który doskonale współgra z zawartością opakowania. Trudno to sobie wyobrazić? Zobacz, jak taki projekt może wyglądać w praktyce.
Dobre praktyki innych mają szansę sprawdzić się również u ciebie
Nie potrzebujesz dedykowanego działu w firmie, w którym badacze i materiałoznawcy będą tworzyć nowe technologie. Nie musisz inwestować w olbrzymi dział B+R – strategia małych kroków na początek w zupełności zda egzamin. Podglądaj dobre praktyki u tych, którzy mogą pozwolić sobie na kosztowne rozwiązania i zainspiruj się, by tworzyć własne, unikalne sposoby pakowania. Nie chodzi tutaj o opatentowane, unikalne tworzywa, które bywają kosztowne i trudne do zdobycia. Wzorować możesz się również na designie, kształtach, sposobach mocowania produktu w opakowaniu oraz jego konstrukcji. Podglądaj, próbuj u siebie i dostosowuj rozwiązania do potrzeb własnego biznesu. Stawka jest duża i “warta zachodu”. To walka o rozpoznawalność, a w konsekwencji większy udział twoich produktów w rynku. Czy to wystarczająco dobry argument, aby spróbować?
W drukomat.pl znajdziesz rozbudowaną ofertę opakowań, dostosowanych do potrzeb twojego biznesu. Sprawdź co możemy ci zaproponować.
💼 drukomat dla biznesu
A na okładce – niesamowity projekt autorstwa THEO grape dla Kakaopay z personalizowanym pudełkiem, który jest częścią pakietu powitalnego dla nowych pracowników. Tutaj możesz zobaczyć cały projekt 👇https://www.behance.net/gallery/84154525/Onboarding-kit-of-kakaopay-corp.