W dobie cyfrowego marketingu i handlu online drukowane materiały marketingowe, takie jak ulotki, broszury czy vouchery wciąż zajmują znaczące miejsce w strategiach e-commerce. Zobacz, jak możesz je efektywnie wykorzystać w działaniach promocyjnych swojego e-sklepu.
Marketing drukowany w e-commerce – najważniejsze korzyści
Drukowane materiały reklamowe uzupełniają działania w świecie cyfrowym i pomagają budować unikalne doświadczenia na styku marka-odbiorca, jakich nie dostarcza reklama online. Wydruki reklamowe to szansa na dotarcie do nowych grup odbiorczych, wzrost lojalności wśród obecnych klientów większy potencjał sprzedażowy. Drukowane nośniki marketingowej komunikacji dorzucone do przesyłki z zamówieniem wpierają działania up- i cross-sellingowe, a także zachęcają do interakcji z marką.
Dobry produkt nie wystarczy, by konkurować z innymi markami o podobnym profilu ofertowym. Drukowane dodatki uzupełniające zamówienie w percepcji osoby zamawiającej są miłą niespodzianką i pozostawiają pozytywne wrażenia z zakupu jeszcze długo po odpakowaniu przesyłki.
W przypadku marki 8PM wybór padł na:
- vouchery ze zniżką na kolejne zakupy
- ulotki składane prezentujące produkty komplementarne
- pudełka typu gift-box (kostka)
- kwadratowe ulotki zachęcające do udziału w programie poleceń
- wizytówki z logo i misją firmy
- papier pakowy z logo marki
Spójny zestaw wydruków reklamowych uzupełniają etykiety samoprzylepne z nadrukiem.
Druk reklamowy pomaga docierać do nowych grup odbiorczych
Niekwestionowaną zaletą drukowanych materiałów marketingowych jest ich skuteczność w docieraniu do nowych grup odbiorców. Internet jest przesycony treściami promocyjnymi, przez co reklamy w sieci coraz częściej są ignorowane (tzw. ślepota banerowa) lub blokowane. Drukowane materiały marketingowe wciąż stanowią intrygujący element, który może przyciągnąć uwagę klientów. Dodatkową korzyścią jest specyfika reklamy drukowanej, która jest mniej nachalna niż reklama cyfrowa (ulotki, katalogi i inne wydruki można przechować i zajrzeć do nich w odpowiednim momencie).
W tym miejscu warto wspomnieć również o haptyce, która daje papierowi przewagę nad pikselem.
Haptyka, zwana inżynierią dotyku to dziedzina, która skupia się na relacjach człowiek — materia, w których pojawia się dotyk.
Wrażenia haptyczne (dotykowe) uzupełniają tradycyjną komunikację odbieraną za pomocą wzroku (obraz, tekst) i słuchu (dźwięki, mowa). Im więcej zmysłów wchodzi w interakcję pomiędzy marką a odbiorcą, tym większa szansa na komunikacyjny sukces.
Więcej na temat haptyki dowiesz się z tego artykułu ↓
Druk reklamowy wzmacnia wizerunek marki
Drukowane materiały marketingowe działają na korzyść wizerunku marki. Starannie zaprojektowane ulotki, katalogi czy broszury wykorzystujące efekty druku premium prowadzą uwagę do takich skojarzeń jak profesjonalizm, estetyka i dbałość o detale. To z kolei może skłaniać określone grupy konsumenckie do podjęcia decyzji o zakupie.
Zajrzyj na naszego Pinteresta i zobacz, jak wyglądają przesyłki najbardziej znanych marek luksusowych na świecie. ↓
Siła druku w promowaniu specjalnych ofert i zniżek
Vouchery i kody rabatowe w formie drukowanej to doskonały sposób na promowanie specjalnych ofert i zniżek w e-commerce. Klienci uwielbiają oszczędzać, dlatego dostarczenie im fizycznych kuponów może zachęcić ich do zakupów. Ponadto możliwość fizycznego przedstawienia kuponu w sklepie stacjonarnym lub otrzymanie personalizowanego vouchera rabatowego — na przykład z okazji urodzin — może być dodatkowym bodźcem do zakupów.
💡 Podpowiedź
Kod rabatowy wydrukowany na spersonalizowanym voucherze z papieru ozdobnego zrobi większe wrażenie niż ten sam kod przesłany w formie elektronicznej.
Zobacz → vouchery personalizowane
Druk reklamowy podnosi jakość doświadczeń klienta
Drukowane materiały marketingowe to silne narzędzie w budowaniu pozytywnych doświadczeń zakupowych. Personalizowane ulotki, kartki świąteczne albo naklejki z limitowanej edycji dołączone do zamówienia to dodatki, które nie kosztują wiele, za to dużo wnoszą w procesie zwiększania lojalności wśród obecnych klientów. A większa lojalność to łatwiejsza decyzja o ponownych zakupach.
Zobacz → ulotki personalizowane
Druk w erze unboxingu zyskuje na znaczeniu
Drukowane materiały reklamowe to dodatkowa wartość w czasach powszechnego unboxingu. Zawartość przesyłki zaprezentowana podczas rozpakowywana na oczach publiczności w transmisji live albo rolce opublikowanej na Instagramie często jest czynnikiem decydującym o zakupie. Osoby recenzujące oceniają nie tylko produkty, ale i sposób pakowania oraz pozostałą zawartość przesyłki. Dodatkowe gratisy w paczce — naklejki, karnety z podziękowaniem za zakupy, wizytówki z hasłem nawiązującym do wartości marki i adresem sklepu internetowego będą atrakcyjnymi “wypełniaczami”, dzięki którym oglądający odniosą wrażenie, że twoja marka daje więcej niż zamówione produkty.
Zobacz, co słychać w naszych mediach społecznościowych ↓
Mimo rosnącej popularności marketingu online, drukowane materiały reklamowe nadal zajmują ważne miejsce w działaniach wspierających rozwój e-commerce. Są skutecznym narzędziem dotarcia do szerokiej grupy odbiorców, wzmacniają wizerunek marki, pomagają w dystrybucji informacji o promocjach i są istotnym elementem w budowaniu wyjątkowych doświadczeń klientów.
Przeczytaj również
Źródła grafik:
https://www.behance.net/gallery/110416979/Coupon-discount-offer-banner-design
https://www.behance.net/gallery/178458991/The-Cake-Shop-Voucher-Design