Wybór odpowiedniego rodzaju papieru to jedna z najważniejszych kwestii podczas projektowania katalogu. Właściwa decyzja wpłynie zarówno na jakość wykonania, jak i percepcję odbioru katalogu.
Papier ma wpływ na jakość druku
Katalogi, instrukcje i większość innych wielostronicowych dokumentów wykorzystywanych w biznesie tworzy się zwykle, używając najpopularniejszych rodzajów papierów - offset, kreda mat oraz kreda połysk. W projektach katalogów coraz częściej pojawiają się również papiery ozdobne, takie jak kraftliner czy woodstock betulla (np. okładki katalogów lub wkładki), które pomagają osiągnąć efekt produktu premium.
Wysokiej jakości papier potrafi zatrzymać czytelnika na dłużej, a im dłuższy czas konsumpcji treści, tym większe prawdopodobieństwo podjęcia decyzji o zakupie prezentowanego produktu lub skorzystaniu z usługi. Do dyspozycji masz różne gramatury papieru - od 90 g do 170 g dla wewnętrznych stron oraz 250-285 g dla okładek. Wybierz taki papier, który stworzy spójną całość wraz z okładką i pomoże Ci osiągnąć efekt, który zachwyci odbiorcę.
Wybierz wysokiej jakości wykończenie
Wśród uszlachetnień możemy wyróżnić folię mat, połysk, soft touch lub połączenie folii i lakieru wybiórczego UV. Błyszczące wykończenia sprawiają, że zdjęcia produktów wyglądają atrakcyjniej, detale przyciągają oko, a wyróżnione elementy podkreślają najważniejsze aspekty prezentowanych produktów lub usług.