Najczęściej zadawane pytania
- Produkty i usługi
- Składanie zamówień
- Płatności
- Pliki i projekty
- Dostawa
- Moje konto
- Technologia
- Reklamacje
- Łączenie przesyłek
-
Produkty i usługi
-
Oferta. Jakie produkty i usługi dostarcza drukomat.pl?
Dysponujemy największym w Polsce portfolio produktów poligraficznych dostępnych online 24/7. Specjalizujemy się w druku offsetowym oraz cyfrowym. Na naszym portalu zamówisz między innymi wizytówki, ulotki, notesy, katalogi, teczki ofertowe, kalendarze i wiele innych materiałów reklamowych, które zrealizujemy w najwyższej jakości. Oferujemy również produkty w technologii solwentowej tj. banery, siatki, folie, stojaki reklamowe. Podłoża twarde (płyty PVC, plexi, hips, Dibond i inne) zadrukujemy w technologii UV. Możesz u nas zamówić także koszulki, torby i plecaki reklamowe; do znakowania tekstyliów reklamowych stosujemy druk cyfrowy bezpośredni DTG.
Dla złożonych w naszym sklepie zamówień, realizujemy dodatkowe usługi, takie jak: dziurkowanie, niestandardowe pakowanie, opisywanie kartonów, wysyłki zagraniczne i inne. Aby zlecić dodatkową usługę, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta.
Dla wybranych produktów tj. wizytówki, ulotki, plakaty jednostronne, notesy bez okładki, papier firmowy, papier pakowy, planery, podkłady na biurko czy pocztówki możesz zlecić nam również docięcie do formatu. Usługę tę wykonamy bezpłatnie w oparciu o wymiary, które podasz nam na podstronie „dodaj pliki” w panelu „Zamówienia”.
-
Produkty niestandardowe. Czy mogę zamówić produkt spoza oferty standardowej, np. w innym formacie? Jaki jest okres oczekiwania na wycenę?
Oczywiście. Jeśli wśród produktów z naszej oferty dostępnej na stronie nie znalazłeś tego, którego szukasz, wyślij do nas zapytanie na adres: kalkulacje@drukomat.pl lub wypełnij formularz na stronie sklepu. W tym celu kliknij ikonę „Nie znalazłeś produktu?” znajdującą się na podstronie „Wszystkie produkty”. Zostaniesz przekierowany do strony, na której będziesz mógł złożyć zapytanie i podać parametry potrzebne nam do określenia ceny oraz terminu realizacji dla Twojego zlecenia. Jeśli zapytanie złożysz w dniu wolnym od pracy, odpowiemy na nie najpóźniej na drugi dzień roboczy następujący po dniu wolnym. Oferty na większość zapytań przygotowujemy w ciągu 48 godzin od ich przesłania. Może się zdarzyć, że przygotowanie bardziej złożonej wyceny zajmie nam nieco więcej czasu; w takiej sytuacji na pewno skontaktujemy się z Tobą, aby poinformować Cię, ile czasu potrzebujemy.
-
Proof. Czy przed drukiem materiałów reklamowych są wykonywane odbitki próbne?
Proof czyli próbny wydruk kolorystyczny jest dodatkową usługą, którą możemy dla Ciebie wykonać. Zamówienie na proof cyfrowy zrealizujemy przy użyciu odpowiedniego profilu ICC. Profil ten zawiera informacje o barwach, jakie dana technika druku (offsetowa lub cyfrowa) jest w stanie zreprodukować. Proof cyfrowy zamówisz klikając ikonę „Proof cyfrowy” znajdującą się na podstronie „Wszystkie produkty”. Wykonanie proofa będzie przebiegało niezależnie od realizacji głównego zlecenia i będzie on wysłany osobną przesyłką.
Możesz również zlecić nam druk Twojej pracy zgodnie z wykonanym wcześniej wydrukiem próbnym, który będzie dla drukarza maksymalnie zbliżonym obrazem tego, co powinien osiągnąć na maszynie drukarskiej pod względem wierności barw. Takie zamówienie zrealizujemy jako niestandardowe w oparciu o indywidualną wycenę.
-
Uszlachetnianie wydruków. Czy istnieje możliwość zastosowania również innych metod uszlachetnienia niż te wskazane przy danym produkcie?
Druki zabezpieczamy standardowo lakierem dyspersyjnym lub offsetowym, za wyjątkiem prac realizowanych w technologii cyfrowej HP Indigo. Produkty możesz dodatkowo uszlachetnić folią połysk, mat lub soft touch bądź lakierem UV (cały produktu lub wybiórczo), co zapewni im trwałość i dodatkowe walory wizualne. Wszystkie rekomendowane opcje uszlachetnienia opisane są przy poszczególnych produktach. Jeśli jesteś zainteresowany opcją uszlachetnienia, która nie jest dostępna przy danym produkcie, złóż zapytanie klikając ikonę „Nie znalazłeś produktu?” znajdującą się na podstronie „Wszystkie produkty”.
-
Papier i inne surowce. Skąd mogę mieć pewność, że dla danego produktu wybiorę odpowiedni surowiec?
Przy każdym produkcie zamieściliśmy tylko te surowce, które są dla niego najbardziej optymalne. Jeśli nie masz pewności jakiego wyboru dokonać, zamów nasz wzornik papierów. Wzornik zawiera wszystkie papiery, które mamy w ofercie, prezentując możliwości ich zadruku i podzielony jest na 9 różnych grup papierów: niepowlekane (offsety), powlekane (kredy mat i połysk), uszlachetnienia (folie i lakiery), kartony, blueback, tapety/fototapety, papiery syntetyczne, ozdobne i MultiLoft. Na każdej karcie wzornika znajdziesz informacje o przypisanych mu produktach, które oferujemy w drukomat.pl. Aby zamówić wzornik, kliknij ikonę „Wzornik papierów”, która znajduje się na podstronie „Wszystkie produkty”.
-
Wiele wzorów. Czy mogę zamówić kilka wzorów tego samego produktu i czy mogę liczyć na niższą cenę zamówienia?
Tak, dla większości produktów umożliwiamy zamówienie nawet 30 różnych wzorów danego produktu w tym samym nakładzie w jednym zamówieniu. Na stronie kalkulacji dostępny jest parametr „ilość wzorów”. Wybierz odpowiadającą Tobie ilość wzorów i wskaż nakład w środkowej kolumnie cennika głównego - pamiętaj, że dotyczy on jednego wzoru. Korzystając z tej opcji, zapłacisz mniej niż składając osobne zamówienia na każdy wzór w danym nakładzie.
-
-
Składanie zamówień
-
Czas dostawy zamówienia. W jaki sposób liczony jest czas dostawy mojego zamówienia?
Czas dostawy zamówienia zależy od momentu akceptacji plików oraz dokonania płatności (dotyczy zamówień z opcją płatności („PayU”, „przelew”, Sofort”). Jeżeli akceptacja i płatność nastąpią w danym dniu do godziny 20.00, to czas dostawy zamówienia zaczyna liczyć się od następnego dnia roboczego. Jeśli zaakceptujesz plik lub dokonasz płatności po godzinie 20.00, to przyjmujemy, że obie czynności zostały wykonane w kolejnym dniu, a początek terminu dostawy przesuwa się o jeden dzień roboczy. Dla wybranych produktów, nakładów i gramatur dostępna jest dla akceptacji plików (i dokonania płatności) w trybie standardowym godz. 11.00 z wysyłką tego samego dnia. Jeśli dla swojego zamówienia wybierzesz tryb realizacji - ekspres i do godziny 13.00 lub 16.00 zaakceptujesz pliki i opłacisz zamówienie to wysyłkę zrealizujemy jeszcze tego samego dnia. Dokładne terminy wysyłki, liczone są w dniach roboczych i podane przy każdym z produktów. Pamiętaj - aby zamówienie trafiło do produkcji powinny być wykonane obie czynności: akceptacja pliku oraz opłacenie zamówienia (w przypadku płatności za pobraniem, zatwierdzenie metody płatności).
-
Etapy realizacji zamówienia. Jakie są etapy realizacji zamówienia?
Jeżeli chcesz złożyć zamówienie powinieneś posiadać konto. Możesz to zrobić przed wyborem produktu lub w trakcie składania zamówienia. W celu złożenia zamówienia, wykonaj kolejno poniższe czynności:
1. Wybierz produkt z rozwijanej listy „Produkty” lub klikając jego ikonę na stronie głównej.
2. Po określeniu parametrów wybranego produktu kliknij przycisk „zamów”, zostaniesz wówczas przeniesiony na stronę „Zamówienia”.
3. Na stronie „Zamówienia” możesz: wybrać metodę przesłania plików, zaakceptować przesłane pliki graficzne, wybrać metodę płatności i dokonać płatności, określić adres lub adresy, na jakie wyślemy Twoje zamówienie oraz preferowaną przez Ciebie formę dostawy. Możesz również skorzystać z dodatkowej funkcjonalności łączenia zamówień w jedną przesyłkę.
4. „Zamówienia oczekujące” to takie, które wymagają określonego działania z Twojej strony.
5. Aby zamówienie uzyskało status „w realizacji” musisz zaakceptować wszystkie przesłane pliki graficzne i dokonać płatności za zamówienie, która musi zostać zaksięgowana na naszym koncie (nie dotyczy metody „za pobraniem”). Dokonanie jakichkolwiek zmian w zamówieniach skierowanych na produkcję jest już niemożliwe.
6. Realizacja zamówienia za pobraniem odbywa się natychmiast po zaakceptowaniu przez Ciebie wszystkich plików graficznych oraz zatwierdzeniu metody płatności.
7. „Zamówienia zrealizowane” to zamówienia, które zostały już do Ciebie wysłane.
8. Składając zamówienie w drukomat.pl otrzymasz od nas: potwierdzenie złożenia zamówienia, wiadomość dotyczącą akceptacji plików, informację o przekazaniu zamówienia do realizacji, informację o nadaniu przesyłki wraz z fakturą VAT. -
Skrócenie czasu realizacji. Czy istnieje możliwość skrócenia terminu realizacji zlecenia?
W przypadku niektórych produktów możesz skrócić standardowy termin realizacji zlecenia, wybierając opcję ekspres. Niekiedy zdarza się także, że uda nam się wysłać Twoje zamówienie wcześniej niż wynika to z terminów podanych na portalu, jednak nie zawsze jesteśmy w stanie to zagwarantować.
-
Anulowanie zlecenia. Czy mogę anulować zamówienie?
Możliwość anulowania zamówienia istnieje tylko do momentu akceptacji plików. Jeśli dokonałeś zapłaty, a jeszcze nie zaakceptowałeś plików, możesz anulować zamówienie. W tym celu powinieneś napisać do nas e-maila na adres: kontakt@drukomat.pl Nie później niż w ciągu 14 dni roboczych otrzymasz zwrot środków na wskazane przez Ciebie konto bankowe.
-
Status zlecenia. W jaki sposób mogę sprawdzić status mojego zlecenia?
Status zlecenia możesz sprawdzić po zalogowaniu się na stronie. Trafisz tam klikając link „Zamówienia” w górnym menu strony. Znajdziesz na niej wszystkie istotne informacje na temat swojego zamówienia, w tym również jego status. Po rozwinięciu szczegółów zamówienia będziesz mógł dokonać płatności, a także przesłać i zaakceptować plik graficzny. Zamówienie, w którym dokonałeś akceptacji plików oraz płatności zmieni status na „w realizacji”.
-
Ważność zlecenia. Ile mam czasu na dokonanie przelewu zanim moje zamówienie przestanie być ważne?
Zamówienie, które nie zostało opłacone (w przypadku przelewu) pozostaje aktualne przez okres 30 dni. Po upływie tego czasu zostaje automatycznie usunięte z systemu.
-
-
Płatności
-
Faktury. W jaki sposób otrzymam fakturę?
Faktury dostępne są wyłącznie w formie elektronicznej. Po złożeniu zamówienia, w Twoim panelu system automatycznie wygeneruje fakturę proforma. Możesz pobrać ją w dowolnym momencie, rozwijając szczegóły danego zamówienia lub przechodząc na stronę „Faktury” w zakładce „Moje konto”. W przypadku zamówień opłaconych w danym miesiącu, które jeszcze nie zostały skierowane do realizacji, system wygeneruje dodatkowy dokument – fakturę zaliczkową VAT na koniec miesiąca, w którym nastąpiła zapłata. Faktura zaliczkowa VAT jest do pobrania w zakładce „Faktury”. Natomiast końcowa faktura VAT będzie dostępna po wysyłce Twojego zamówienia na Twoim koncie. Zgodę na otrzymywanie faktur w takiej postaci wyraziłeś, zakładając konto na naszym portalu. W przesyłce z zamówionymi produktami, którą otrzymasz Ty lub Twój klient, zawsze znajdować się będzie tylko to, co zamówiłeś – nigdy nie znajdzie się w niej faktura, bądź nasze materiały reklamowe.
-
Płatności. W jaki sposób mogę dokonać płatności za zamówione produkty?
Proponujemy następujące sposoby płatności; opłata za pomocą systemu PayU, Sofort, przelew bankowy lub opłacenie zlecenia przy odbiorze przesyłki (za pobraniem). Aby dokonać płatności za pomocą systemu PayU wejdź na podstronę „Zamówienia” i rozwiń szczegóły zamówienia. Kliknij przycisk „zapłać” – zostaniesz przekierowany na bezpieczną stronę płatności, na której będziesz mógł wybrać swój bank i dokonać przelewu. Po dokonaniu płatności zostaniesz ponownie przekierowany na nasz portal. Potwierdzenie realizacji Twojego przelewu otrzymamy w ciągu około 15 minut. Wówczas przy Twoim zleceniu pojawi się status „zapłacone”. W przypadku wybrania opcji przelewu bankowego zaksięgowanie Twojej płatności na naszym koncie nastąpi najwcześniej następnego dnia roboczego po dokonaniu przelewu i uzależnione jest od godziny, w której go wykonasz. Dlatego status „zapłacone” dla Twojego zlecenia pojawi się później, niż ma to miejsce dla płatności w automatycznych systemach płatności. Aby przyspieszyć zaksięgowanie przelewu prześlij nam e-mailem plik z jego potwierdzeniem lub wgraj używając opcji wczytania potwierdzenia przelewu dostępnej w szczegółach danego zamówienia. Treść przelewu wygenerujesz klikając przycisk „zapłać” z poziomu zamówień.
-
Płatność grupowa. Czy mogę zapłacić za kilka zamówień jednocześnie?
Tak, możesz. Płatność grupowa dostępna jest dla zamówień, przy składaniu których jako opcję płatności wybrałeś bezpieczną płatność on-line w systemie PayU. Na stronie „Zamówienia” wybierz zamówienia, które chcesz opłacić i kliknij przycisk „płacę z PayU”. Po dokonaniu płatności jej status zmieni się na „zapłacone”, może to zająć do 15 minut.
-
Pobranie. Do jakiej kwoty zlecenia realizowana jest forma płatności „za pobraniem” – czy wiąże się to z dodatkowymi kosztami?
Maksymalna wartość zamówienia, które możemy wysłać „za pobraniem” wynosi 1500 zł netto (1845 zł brutto). W przypadku wybrania tej opcji koszt zlecenia powiększany jest o kwotę 12 zł netto. Skorzystanie z metody płatności „za pobraniem” uniemożliwi wysłanie Twojego zamówienia na wiele różnych adresów. Niedostępna jest również wówczas usługa przesyłki no-name. Pamiętaj, że ta metoda płatności musi być przez Ciebie zatwierdzona z poziomu zamówienia.
-
Zmiana formy płatności. Czy mogę zmienić wybraną formę płatności?
Na stronie zamówienie możesz wybrać dowolną formę płatności. Możesz to zrobić tylko do momentu zatwierdzenia przez Ciebie preferowanej metody. Po opłaceniu zamówienia funkcja stanie się nieaktywna. Metodę płatności zmienisz z poziomu zamówienia, rozwijając dostępną listę. Wybraną formę zawsze musisz zatwierdzić czerwonym przyciskiem.
-
-
Pliki i projekty
-
RGB. Dlaczego nie drukujecie plików przygotowanych w kolorystyce RGB?
RGB to przestrzeń barw wykorzystywana w nośnikach cyfrowych: monitorach, skanerach czy aparatach cyfrowych. W technologii druku offsetowego barwy uzyskuje się w inny sposób - poprzez mieszanie 4 barw podstawowych CMYK. Dlatego właśnie pliki do druku należy przygotować w przestrzeni barwnej CMYK.
-
RGB a CMYK. Jaka jest różnica pomiędzy przestrzeniami barw RGB i CMYK?
Zasadnicza różnica to ilość kolorów jaką możemy uzyskać w tych przestrzeniach barwnych. Przestrzeń RGB to model barw wynikający z właściwości, jakie ma ludzkie oko. W oku wrażenie widzenia dowolnej barwy można wywołać przez zmieszanie w ustalonych proporcjach, trzech wiązek światła o barwie czerwonej, zielonej i niebieskiej. Przestrzeń barwna CMYK jest zestawem czterech podstawowych kolorów farb drukarskich, stosowanych powszechnie w druku kolorowym w poligrafii oraz metodach pokrewnych - jasnoniebieskiego, purpurowego, żółtego i czarnego.
-
Różnice kolorystyczne. Skąd biorą się różnice kolorystyczne między wydrukiem, a tym co widać na monitorze komputera
Różnice te wynikają ze zdolności odwzorowania kolorów na danym urządzeniu cyfrowym. Dla każdego jest ona inna. Maszyny drukujące czy drukarki ze względów technologicznych nie są w stanie oddać identycznych barw jak te widziane na większości monitorów.
-
PANTONE. Czy materiały mogą być drukowane w innej kolorystyce niż CMYK, np. w kolorach specjalnych - Pantone?
Oczywiście, druk w innej kolorystyce niż CMYK jest możliwy, ale ze względu na to, że są to kolory specjalne, musisz liczyć się z kosztami większymi, niż przedstawione w naszym cenniku. Aby je poznać, kliknij ikonę „Nie znalazłeś produktu?” na głównej stronie i podaj parametry niezbędne do wyceny Twojego projektu.
-
Przygotowanie plików. Jak przygotować pliki do druku?
Wydawałoby się, że nie jest to najprostsza sprawa, ale pomożemy Ci w tym. Na podstronie kalkulacji, po wyborze konkretnego produktu, znajdziesz link prowadzący do instrukcji opisującej jak przygotować plik graficzny oraz będziesz mógł pobrać makiety projektu przygotowane w różnych programach graficznych. Sugerujemy, aby wszystkie strony projektu znajdowały się w jednym pliku (za wyjątkiem kilku produktów, np. katalogu w oprawie klejonej, gdzie okładka musi być przesłana w osobnym pliku). Jeśli informacje zawarte w instrukcji oraz w FAQ (dział Pliki i projekty) nie będą wystarczające i nadal będziesz miał wątpliwości dotyczące przygotowanego przez Ciebie projektu – zawsze możesz napisać do nas na adres kontakt@drukomat.pl.
-
Oprawa klejona. W jaki sposób należy przygotować plik do druku katalogu w oprawie klejonej?
Plik z okładkami powinien być przygotowany w formie dwustronicowej rozkładówki i zawierać: - na pierwszej stronie – okładkę IV, grzbiet, okładkę I, - na drugiej stronie – okładkę II, grzbiet (niezadrukowany), okładkę III. Pamiętaj, aby uwzględnić 6mm dodatkowy margines przy grzbiecie okładki oraz pierwszej i ostatniej stronie wnętrza. Miejsce to posłuży do sklejenia ze sobą okładki z stronami wnętrza katalogu. Grafika umiejscowiona w tym obszarze nie będzie widoczną i należy to uwzględnić podczas przygotowania projektu graficznego. Strony wewnętrzne należy przesłać w pliku wielostronicowym (ilość stron pliku = ilość stron wnętrza). Na podstronie kalkulacji (oraz klikając w „Zamówienia”) umieściliśmy instrukcję „Jak przygotować plik?”, znajdziesz tam także gotowe, zwymiarowane makiety przygotowane w najbardziej popularnych programach graficznych.
-
Rozdzielczość. Jakiej rozdzielczości powinny być obrazy zamieszczone w projekcie?
Dla zachowania dobrej jakości wydruku zdjęcia powinny mieć rozdzielczość: - dla druku offsetowego minimum 200 dpi. - dla druku cyfrowego minimum 150 dpi W grafikach wielkoformatowych, np. billboardach dopuszczalne są niższe rozdzielczości – od 72 dpi.
-
Formaty plików. W jakich formatach zapisywać pliki do druku?
Pliki powinny zostać przesłane w formatach: PDF, TIF, PSD lub JPG zapisane w kolorystyce CMYK. Dopuszczamy możliwość przesyłania plików przygotowanych w programie COREL DRAW. Pliki te jednak nie są plikami postscriptowymi i w ich przypadku nie jesteśmy w stanie wziąć na siebie odpowiedzialności za ewentualne błędy powstałe w druku. Zawsze przed oddaniem pliku do druku będziesz miał możliwość akceptacji podglądu.
Wszystkie bitmapy powinny być zapisane w trybie CMYK 8 bit na kanał. Zapis 16 lub 32 bity na kanał nie podnosi jakości, natomiast może powodować błędy za które Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności. -
Corel Draw. Pliki z programu Corel Draw
Umożliwiamy przesyłanie plików CDR, możesz nam je dostarczyć dowolnie wybraną metodą, dostępną po wybraniu przycisku DODAJ GRAFIKĘ na podstronie „Zamówienia”. Plik zostanie przez nas zamieniony na format PDF i następnie będziesz mógł dokonać akceptacji grafiki w systemie PREFLIGHT. Pamiętaj, aby przed wysłaniem pliku zamienić wszystkie teksty na krzywe. Pliki CDR nie są plikami postscriptowymi i w ich przypadku nie jesteśmy w stanie wziąć na siebie odpowiedzialności za ewentualne błędy powstałe w druku.
-
Przesyłanie plików. Jak mogę przesłać pliki do zlecenia?
Aby przesłać pliki do swojego zlecenia przejdź na podstronę „Zamówienia”. Wybierz zamówienie, do którego chcesz dodać plik. Rozwiń jego szczegóły i kliknij przycisk DODAJ GRAFIKĘ. Do wyboru masz trzy metody dostarczenia plików: Preflight – po wybraniu tego przycisku wskazujesz na swoim dysku odpowiedni plik, który zostanie przesłany na nasz serwer. Po niedługim czasie otrzymasz wiadomość zawierającą link do strony, na której będziesz mógł zobaczyć podgląd grafiki, raport ewentualnych błędów i zaakceptować projekt do druku. Możesz również wysłać do nas plik e-mailem, jednak jego wielkość nie może przekroczyć 15 MB. Podobnie jak w pierwszym przypadku otrzymasz wiadomość zawierającą link do strony z podglądem grafiki. Pliki mogą być także dostarczone drogą pocztową na płycie CD lub DVD. Również tutaj akceptacji dokonasz po otrzymaniu e-maila z linkiem do podglądu i akceptacji grafiki. Wybór jednej z dwóch ostatnich metod wydłuża czas realizacji zlecenia zamówienia. Sugerujemy zatem, abyś wybierał pierwszą metodę.
-
Pomoc w przesyłaniu plików. Czy można liczyć na pomoc w załadowaniu pliku do mojego zlecenia?
Oczywiście, że tak. Do Twojej dyspozycji jest Infolinia pod nr 67 34 90 777 - możesz do nas zadzwonić i poprosić o pomoc. Nasi konsultanci wskażą Ci najlepszy sposób przesłania plików oraz odpowiedzą na inne pytania.
-
Sprawdzanie plików. W jaki sposób dokonujecie sprawdzenia nadsyłanych projektów?
Dysponujemy w pełni zautomatyzowaną aplikacją Preflight, która wykrywa ponad 100 potencjalnych błędów w plikach, między innymi: brak czcionki, niewłaściwą kolorystykę czy też nieodpowiednią rozdzielczość grafiki. Po rozwinięciu szczegółów zamówienia z poziomu „Zamówienia” i kliknięciu przycisku DODAJ GRAFIKĘ przejdziesz na stronę, na której wybierzesz jedną z dostępnych opcji. Możesz również zamówić odpłatne sprawdzenie plików, którego dokona nasz specjalista. W tym celu, określając parametry zamawianego produktu, wybierz opcję „sprawdzanie przez konsultanta”. Do sprawdzenia Twoich plików przystąpimy po opłaceniu przez Ciebie zamówienia.
-
Ponowne przesłanie plików. Czy po negatywnej weryfikacji kilkustronicowego pliku można przesłać ponownie tylko pojedyncze poprawione już strony?
Aby zminimalizować ryzyko pomyłek podczas montażu stron na arkuszu, prosimy o przesyłanie całego poprawionego pliku. Dzięki temu będziemy mieli pewność, że strony zostaną umieszczone w publikacji we właściwej kolejności.
-
-
Dostawa
-
Przesyłki zagraniczne. Czy mogę zamówić wysyłkę materiałów poza granice Polski?
Tak, jeśli jesteś zainteresowany taką usługą, napisz do nas na adres e-mail: kontakt@drukomat.pl.
-
Opakowanie przesyłek. Jak są pakowane i wysyłane gotowe materiały?
Przesyłkę pakujemy w wytrzymałe kartonowe opakowania, dzięki temu Twoje zamówienie dotrze do Ciebie lub Twojego klienta w bezpieczny sposób. W przesyłce, którą otrzymasz Ty lub Twój klient zawsze znajdować się będzie tylko zamówiony produkt - nigdy nie znajdzie się w niej faktura bądź nasze materiały reklamowe.
Dla złożonych w naszym sklepie zamówień, realizujemy dodatkowe usługi, takie jak: niestandardowe pakowanie oraz opisywanie kartonów. Aby zlecić taką usługę, skontaktuj się Biurem Obsługi Klienta.
-
Firmy kurierskie. Z usług jakich firm kurierskich korzysta drukomat.pl?
Korzystamy z usług firmy GLS i DPD.
-
Opłaty za przesyłki. Czy za wysyłkę materiałów trzeba dodatkowo zapłacić?
Przesyłka kurierska standard jest nieodpłatna. Ewentualne dopłaty uzależnione są od usług dodatkowych, takich jak np. dostawa na określoną godzinę, dostawa w sobotę lub płatność za pobraniem. Szczegóły dotyczące dostawy znajdziesz w Centrum Pomocy na podstronie „Terminy i płatności”.
-
Domyślny adres przesyłki. Czy można ustawić domyślny adres wysyłki, który będzie się wpisywał przy każdym zamówieniu?
Tak. Domyślny adres wysyłki możesz wskazać w formularzu „Ustawienia konta” lub na podstronie „Książka adresowa”, które są dostępne na stronie „Moje konto”. W każdej chwili możesz dokonać zmiany adresu domyślnego.
-
Przesyłki no name. Czy drukomat.pl wyśle przesyłkę w moim imieniu do mojego klienta?
Oczywiście. Jeśli chcesz zamówić wysyłkę wprost do Twojego klienta oszczędzając czas i pieniądze, wskaż nadawcę przesyłki w zakładce „Adres dostawy” na stronie „Zamówienia”. Wysyłka no name nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi kosztami.
-
Wysyłka na wiele adresów. Czy mogę wysłać moje zamówienie na kilka adresów i czy wiąże się to z jakimiś dodatkowymi opłatami?
Tak, Twoje zamówienie możemy wysłać na kilka różnych adresów oraz realizując dla nich dowolne metody dostawy. Pamiętaj, że metoda dostawy zależna jest między innymi od wskazanego adresu. Ustawienie wielu adresów dostawy nie jest możliwe po dokonaniu płatności za zamówienie. Jeśli zamówiłeś kilka wzorów danego produktu, również nie możesz skorzystać z wysyłki na wiele adresów. Przy tej metodzie dostawy wyłączyliśmy również pobranie. Wysyłka na wiele adresów wiąże się z dodatkowymi opłatami za spakowanie produktu oraz dostawę pod wskazany adres. Wspomniany koszt automatycznie doliczamy do wartości zamówienia.
-
-
Moje konto
-
Potwierdzenie rejestracji. Dlaczego nie otrzymałem e-maila z potwierdzeniem założenia konta?
Możliwe, że podałeś niewłaściwy adres e-mail. Innym powodem mogą być systemy antyspamowe zainstalowane w Twoim komputerze lub serwerze. Część wiadomości e-mail jest przez nie blokowane i zakwalifikowana jako spam. W trakcie zakładania konta mogły wystąpić również chwilowe problemy techniczne i Twoje zgłoszenie do nas nie dotarło. Jeśli nie otrzymasz potwierdzenia w ciągu 24 godzin, spróbuj ponownie założyć konto lub napisz do nas na adres: kontakt@drukomat.pl.
-
Poufność danych. Czy pracownicy drukarni drukomat.pl znają moje hasło dostępu do portalu?
Wszystkie dane Klientów traktujemy jako poufne. Żaden z pracowników portalu drukomat.pl nie zna haseł dostępowych Klientów.
-
Konto w drukomat.pl Czy muszę posiadać konto na portalu, aby złożyć zamówienie?
Tak, aby móc w pełni korzystać z oferty naszego sklepu i składać zamówienia, niezbędne jest założenie konta.
-
Zmiana hasła. Czy mogę zmienić hasło dostępu do mojego konta na drukomat.pl?
Oczywiście. Możesz w każdej chwili zmienić swoje hasło na podstronie „Ustawienia konta” na stronie „Moje konto”.
-
Zarządzanie kontem. Czym jest multiuser i w czym może mi pomóc?
Multiuser to funkcjonalność, dzięki której z jednego konta może korzystać wielu użytkowników. Osoba zakładająca konto na portalu jest jednocześnie jego administratorem, który dodaje lub usuwa nowych użytkowników nadając im odpowiednie uprawnienia. Administrator może również powołać kolejnych administratorów danego konta. Każdy z użytkowników odpowiedzialny jest za przydzielone mu zadanie: handlowiec za złożenie zamówienia, grafik za przygotowanie i dodanie pliku graficznego, a pracownik działu księgowości za dokonanie płatności. Taki podział pracy może znacznie ułatwić zarządzanie całym procesem składania zamówienia.
-
-
Technologia
-
Nasze technologie. Jakie technologie druku stosujemy?
Do produkcji wykorzystujemy sześć technologii: druk offsetowy, cyfrowy druk offsetowy, cyfrowy druk bezpośredni, druk solwentowy, druk UV, druk lateksowy.
W druku offsetowym bazujemy na nowoczesnych i bardzo wydajnych arkuszowych maszynach offsetowych firmy Heidelberg; między innymi posiadamy dwie maszyny Heidelberg: XL 162-4+LX oraz XL 162 -5+ LX, które umożliwiają druk w formacie 1190 x 1620 mm. Wspomagają je maszyny drukujące: 10-kolorowa Heidelberg XL106-10-P oraz dwie maszyny CX 102-4+LX i CX 102-5+LX. Park maszynowy drukarni offsetowej uzupełnia bogato wyposażona introligatornia, umożliwiająca profesjonalne wykończenie wydruków. Oferujemy pełen zakres prac introligatorskich: szycie zeszytowe, klejenie, spiralowanie, sztancowanie, kaszerowanie, falcowanie, bigowanie, listwowanie, wiercenie otworów. Dysponujemy m.in maszyną KOLBUS KM 600 do oprawy klejonej Hotmail i PUR, która jest nie tylko precyzyjna, ale również bardzo wydajna (nawet 7000 szt./h). Dbamy też o efektowne uszlachetnianie – lakierujemy, foliujemy i laminujemy. Maszyna Autobond do lakieru cyfrowego UV pozwala precyzyjnie aplikować lakier wybiórczy oraz laminować w linii.
Cyfrowy druk offsetowy zapewnia technologia HP Indigo. Jako pierwsi w Polsce posiadamy park maszyn do cyfrowego druku o jakości offsetu: HP Indigo 10 000, HP Indigo 20 000 i HP Indigo 7 800. Maksymalny format zadruku to 73x110 cm., dzięki czemu oferujemy druk w fotograficznej jakości dla formatów A1, A3, B1, B2. Maszyny te umożliwiają produkcję zamówień niskonakładowych i personalizowanych. Dzięki nim drukujemy również na materiałach syntetycznych, papierach ozdobnych i kolorowych kartonach. Wszystkie umożliwiają dodatkowo zadruk białym kolorem oraz symulację Pantone.
Do druku w technologiach solwentowej i UV wykorzystujemy wysokowydajne plotery zapewniające rewelacyjną jakość. Dzięki maszynom Agfa, Mutoh i Roland jesteśmy w stanie wydrukować (bez łączenia) banery lub siatki o szerokości do 320 cm oraz drukować na takich materiałach jak np.: szkło, plexi, płyta PVC. Wykorzystywane w tym celu dwa plotery Agfa Jeti Titan są w stanie zadrukować materiał o niemal dowolnej grubości. Produkty z druku UV są odporne na czynniki zewnętrzne i mogą być obrabiane po zakończeniu druku (frezowane do kształtu). Profesjonalne druki wielkoformatowe realizujemy na 10 nowoczesnych ploterach.
Za cyfrowy druk bezpośredni na tekstyliach odpowiada Kornit Storm II. To intensywne kolory, ekologia i fotograficzna jakość druku. Farby używane do nadruku są gęstsze, niż te stosowane w urządzeniach atramentowych. Proces termicznego utrwalania nadruku gwarantuje jego trwałość. Projekty drukujemy w pełnym kolorze. Dla uzyskania wysokiej jakości nadruku na ciemnych kolorach koszulek, toreb lub plecaków stosujemy dodatkowo biały poddruk.
Zaawansowana maszyna HP Lateks 370 to przede wszystkim bezpieczne dla środowiska tusze, soczyste kolory i nadruk na wielu różnych podłożach – w tym na płótnach, tekstyliach i papierach powlekanych. Druk lateksowy jest bezzapachowy i bezpieczny dla zdrowia. Atramenty HP Lateks łączą w sobie najlepsze cechy atramentów na bazie rozpuszczalników (solwentów), odpornych na działanie promieni UV i wody.
-
Lakierowanie. Co to jest lakier dyspersyjny? Co to jest lakier offsetowy? Czym różnią się one od lakieru UV?
Celem stosowania lakieru jest zabezpieczenie i uszlachetnienie druku. Lakier dyspersyjny występuje w wersji mat i połysk. Zastosowanie go nadaje odpowiedni efekt gotowemu produktowi. Lakier offsetowy przypomina bezbarwną farbę i przede wszystkim zabezpiecza druk. Lakier UV może być położony na całym produkcie lub wybiórczo na pewnych jego elementach. Nadaje to końcowemu produktowi elegancki wygląd.
-
Kontrola jakości. Jakiej jakości są produkty drukomat.pl i czy podlegają kontroli jakościowej?
Do naszego nowoczesnego i doskonale wyposażonego parku maszynowego należą maszyny takich producentów jak: Heidelberg, HP Indigo, Durst czy Roland. Grupa naszych ekspertów bezustannie pracuje nad doskonaleniem technologii i opracowaniem nowych produktów. Drukomat.pl może pochwalić się najwyższą jakością wydruków i niepowtarzalną głębią kolorów, co osiągamy między innymi dzięki rygorystycznemu przestrzeganiu normy ISO 12647-2. Dzięki wewnętrznemu systemowi zarządzania jakością i automatycznemu systemowi kontroli produkcji, nadzorujemy zlecenie od momentu przesłania przez Ciebie plików graficznych, do momentu dostawy gotowego produktu.
-
Gramatura papieru. Co oznacza gramatura papieru? Jak duża jest różnica między gramaturą 90 g a 300 g?
Gramatura jest to wyrażona w gramach masa papieru przypadająca na 1 m². Im wyższa gramatura, tym papier jest grubszy, sztywniejszy i mniej przezroczysty. Dobór gramatury ma istotne znaczenie dla funkcjonalności produktu. Przykładowo niskie gramatury papieru od 90 do 150 g/m ² idealnie nadają się do druku ulotek i broszur informacyjnych, natomiast papier o gramaturze 300 – 350 g/m² można wykorzystać przy produkcji teczek, wizytówek czy zaproszeń.
-
Rodzaje papieru. Jaka jest różnica między papierem offsetowym a papierem kredowym z połyskiem lub kredowym matowym?
Papier offsetowy jest papierem niepowlekanym, nadającym się np. do druku w drukarkach biurowych (w wersji PREPRINT). Na papierze offsetowym drukuje się np. papier firmowy, kalendaria itp. Papier kredowy należy do grupy papierów powlekanych, dających efekt połysku lub matu. Wykorzystywany jest do produkcji np. katalogów, ulotek, plakatów itp.
-
Rodzaje zadruku. Co to jest druk jednostronny i dwustronny? Co oznaczają symbole 4/0 i 4/4?
Produkty (np. ulotki lub plakaty), które zadrukowane są w pełnej kolorystyce tylko z jednej strony - oznacza się symbolem 4/0. Oznaczenie 4/4 określa zadrukowanie tych samych produktów w pełnej kolorystyce, po obu stronach.
-
-
Reklamacje
-
Składanie reklamacji. Kiedy i w jaki sposób można złożyć reklamację?
Reklamację możesz złożyć za pomocą formularza dostępnego na portalu na stronie zamówienia lub mailowo wysyłając wiadomość na adres reklamacje@drukomat.pl. Chcąc skorzystać z formularza wybierz zamówienie, które zostało już zrealizowane, rozwiń jego szczegóły i kliknij w czerwony link „Reklamacja”. W formularzu, który wywołasz podaj powód reklamacji, załącz zdjęcia i wskaż nam swoje oczekiwania. Link do formularza reklamacji możesz także odnaleźć w stopce widocznej z każdej strony portalu.
-
Terminy reklamacyjne. Jak długo po otrzymaniu przesyłki mogę zgłosić reklamację? Jaki jest okres oczekiwania na jej rozpatrzenie?
Ostateczny termin zgłoszenia reklamacji upływa po 14 dniach od daty otrzymania przesyłki. Większość reklamacji rozpatrujemy w pierwszym dniu roboczym następującym po jej złożeniu. Część reklamacji wymaga jednak dokładniejszego zbadania i w związku z tym ich rozpatrzenie może zająć więcej czasu (do 3 dni roboczych).
-
-
Łączenie przesyłek
-
Jakie warunki muszą być spełnione, aby połączyć zamówienia w jedną przesyłkę? Jakie produkty można łączyć?
Zamówienia możesz połączyć w jedną przesyłkę pod warunkiem, że:
- mają zadysponowany ten sam adres wysyłki i nadawcę,
- wybrana została metoda dostawy „kurier standard”,
- nie są wieloadresowe.UWAGA! Łączeniu zamówień nie podlegają zamówienia niestandardowe oraz takie, w których została wskazana dodatkowa dyspozycja z indywidualnym sposobem pakowania.
Poniższe produkty można łączyć w jedną przesyłkę:Arkusze plano Notesy kelnerskie Proof cyfrowy Bilety Notesy klejone Pudełka Etiu na kartę/klucz Notesy spiralowane Teczki ofertowe Etui na notesy kelnerskie Opakowania CD/DVD Ulotki Etui na karty menu Numery startowe Torby reklamowe papierowe Gazetki reklamowe Papier pakowy Ulotki składane Kalendarzyki listkowe Papiery firmowe Wizytówki Katalogi klejone Plakaty do formatu B2 Wizytówki MultiLoft Katalogi spiralowane Pocztówki Wizytówki składane Katalogi szyte Podkładki pod talerze Wobblery reklamowe Menu Prezentery trójkątne Zaproszenia Zawieszki -
Czy można połączyć w jedną przesyłkę zamówienia na każdym etapie realizacji?
Tak, przy czym funkcjonują dwa etapy łączenia zamówień w jedną przesyłkę:
Etap I – dla zamówień ze statusem „oczekuje”, tzn. bez płatności, status plików obojętny
Etap II – dla zamówień, które osiągnęły status „w realizacji”, tzn. są opłacone oraz mają zaakceptowane pliki
UWAGA! Nie będziesz mógł łączyć zamówień z różnymi statusami – połączyć można zamówienia tylko ze statusem „w realizacji” lub tylko ze statusem „oczekuje”, przy założeniu spełnienia warunków z punktu 1. „Jakie warunki muszą być spełnione, aby połączyć zamówienia w jedną przesyłkę? Jakie produkty można łączyć?” -
Czy połączenie zamówień w jedną przesyłkę spowoduje obniżenie kosztów dostawy?
Etap I – zamówienia ze statusem „oczekuje”
Jeśli połączysz zamówienia przed opłaceniem (zamówienia ze statusem „oczekuje”), wartość zaoszczędzonej kwoty zostanie automatycznie umniejszona w jednym z włączonych do przesyłki zamówień o najniższej wadze.
Etap II – zamówienia ze statusem „w realizacji”
W przypadku, kiedy w jedną przesyłkę połączysz zamówienia ze statusem w „realizacji”, zaoszczędzona kwota z chwilą nadania przesyłki zostanie zwrócona na Twoje konto bonusowe. Środki zgromadzone na tym koncie możesz je wykorzystać w dowolnym czasie na kolejne zakupy na naszym portalu. Zastrzegamy, że nie zwracamy środków pieniężnych na konto bankowe Klienta.
Uwaga! Połączenie zamówień w jedną przysyłkę nie zawsze pozwoli nam na wynikające z optymalizacji pakowania, obniżenie kosztów dostawy. -
Czy połączenie zamówień w jedną przesyłkę może wpłynąć na wydłużenie lub skrócenie terminu realizacji?
Termin wysyłki dla zamówień włączonych do jednej przesyłki wyznacza zawsze zamówienie z najdłuższym terminem realizacji.
-
Czy w przypadku połączenia zamówień otrzymam zwrot kosztów?
Dla produktów, których wartość nie przekracza 250,00 zł netto (wartość przed umniejszeniem z tytułu rabatu agencyjnego) za połączenie w paczkę można otrzymać zwrot kosztów dostawy.
-